در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید ابراهیم قربانی

شماره خبر : 1484 - https://asreatrak.ir/short/46KKM

ابراهیم قربانی فرزند حسینعلی، دهم خرداد ماه سا ل۱۳۴۶ در بجنورد دیده به جهان گشود و در عملیات والفجر ۴ منطقه پنچوین عراق در هجدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۲ بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، ابراهیم قربانی فرزند حسینعلی، دهم خردادماه سا ل۱۳۴۶ در بجنورد دیده به جهان گشود و در خانواده‌ای بسیار متدین و ساده نشین تربیت رشد پیدا کرد.

ا و تحصیلاتش را تا حد چهارم ابتدایی فرا گرفت و سپس بعد از آن به خاطر علاقه‌ای که داشت به کار جوشکاری مشغول شد.
ابراهیم نسبت به سن و سالی که داشت ارادت ویژه‌ای به اهل بیت عصمت و طهارت ابراز می‌کرد و دائماً به آقا عبدالله الحسین (ع) متوسل می‌شد.

شهید قربانی در انجام فرائض خود بسیار جدی و کوشا بودند، وی بسیار به قرآن و فراگیری آن علاقه داشتند و فردی با اخلاص و متواضع و با صداقت بود و اوقات فراغت خویش را در پایگاه بسیج سپری می‌کرد ابراهیم به امام عشق می‌ورزید و پیرو قاطع و بی‌چون و چرا ولایت فقیه بود و چون عاشق جبهه و شهادت و خدمت رسانی به اسلام و مسلمین و دفاع از آنان بود در سن ۱۶ سالگی راهی جبهه‌های نبرد شد و در آنجا به عنوان تیر بار چی مشغول مبارزه شد.

ابراهیم سه بار به جبهه اعزام شد و قریب به ۹ ماه در جبهه جنگید و بالاخره در عملیات والفجر ۴ منطقه پنچوین عراق در هجدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۲ بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکر مطهر ایشان ۶ سال مفقود الاثر بود و سپس خبر شهادت ایشان اعلام شد. مزار شهید در بجنورد در کنار حرم مطهر فرزند امام کاظم(ع) است.

انتهای خبر/د

0 نظر

ارسال نظرات