در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهیدعباسعلی قدوسی‌مقدم

شماره خبر : 947 - https://asreatrak.ir/short/VJqap

شهید عباسعلی قدوسی‌مقدم سال ۱۳۳۴ در شهرستان بجنورد دیده به جهان گشود و در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۳ به شهادت رسید.

زندگی نامه شهیدعباسعلی قدوسی مقدم

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، شهید عباسعلی قدوسی‌مقدم سال ۱۳۳۴ در شهرستان بجنورد دیده به جهان گشود.

او دوران کودکی و نوجوانی را پشت سر گذاشت. در سال سوم دبیرستان به علت مشکلات مالی ترک تحصیل کرد و خادم مسجدی در شهر مشهد شد. دیپلم تجربی را در دبیرستان دانش بجنورد گرفت.

شهید قدوسی مقدم در انقلاب فعالانه شرکت کرد و از جمله کسانی بود که هسته اولیه سپاه در بجنورد را تشکیل دادند، در تاریخ ۵مرداد سال ۵۸ به عضو یّت رسمی سپاه درآمد. ابتدا در اطلاعات سپاه خدمت می‌کرد امّا با توجه به نیاز سپاه و ارتش دیپلم تجربی دورة پزشکیاری را در مشهد گذراند.

او پس از انتقال به بهداری در امداد سپاه مشغول خدمت شد. در سال ۵۹ و در سن ۲۴ سالگی ازدواج کرد. ثمره این ازدواج دختری به نام قدسیه بود. عباسعلی در اوقات فراغت به مطالعه کتابهای پزشکی و مذهبی می‌پرداخت. 

شهید قدوسی مقدم به جبهه اعزام شد او در واحد بهداری تیپ ۲۱ امام رضا به خدمت پرداخت مدت سه ماه مسئولیت بهداری سپاه را بر عهده داشت، مادر عباسعلی خواب دید که از آسمان یک قربانی می‌آید و می‌گوید که مرا عباسعلی فرستاده است. فردای آن روز خبر شهادت عباسعلی را آوردند.

 او در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۳ در ارتفاعات کله قندی مهران، استان کردستان، و در حالیکه مجروحی را به شهرستان اعزام می‌کرد بر اثر اصابت خمپاره به فیض عظیم شها دت نائل شد. پیکر پاکش در مزار شهدای بجنورد به خاک سپرده شد.


انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات