در حال بارگذاری
معاون فرهنگی علوم پزشکی استان خبر داد:

برپایی موکب علوم پزشکی خراسان‌شمالی در کربلا

شماره خبر : 1229 - https://asreatrak.ir/short/VMmAK

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طی آغاز پیاده‌روی اربعین دو موکب دانشجویی از این دانشگاه در قالب دو گروه ۴۵ و ۲۰ نفره برای ارائه خدمات فرهنگی، درمانی و تغذیه به زائران برپا می‌شود.

سید احیا سیدی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: باتوجه‌به اینکه در آستانه پیاده‌روی اربعین سال جاری قرار داریم، دو کاروان دانشجویی حدود ۹۰ نفر در تاریخ ۲۳ مردادماه در دو گروه خانم و آقا به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند.

 وی ادامه داد: همچنین در شهر کربلا موکبی با حضور دو گروه ۴۵ نفره و ۲۰ نفره برای ارائه خدمات در ایام اربعین حسینی برپا می‌شود.

 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: موکب‌ها با حضور کارکنان دانشگاه شامل اساتید، کارمندان، دانشجویان خدماتی از جمله مباحث فرهنگی، پذیرایی از زائران، درمانی را از تاریخ ۲۳ مرداد آغاز و تا هفتم شهریور ادامه خواهد داشت.

 سیدی اضافه کرد: گروه اول در بازه زمانی ۱۲ مردادماه تا ۲۶ مرداد و گروه دوم ۲۳ در بازه زمانی ۲۳ مرداد تا هفتم شهریورماه انجام می‌شود.

 این مسئول بیان داشت: طی برپایی این موکب در سال گذشته به بیش از ۲ هزار نفر از زائران در موضوعات خدماتی و درمانی خدمت‌رسانی شده است.

 وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی نیز در این موکب برپا است، تأکید کرد: همچنین موکب دانشجویی در ایام اربعین پذیرای دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور خواهد بود.

 سیدی بیان داشت: برپایی موکب در شهر کربلا با وضعیت حمل‌ونقل و گرمای هوا کار بسیار دشوار و درعین‌حال ارزشمندی است.

 وی به نقش بی‌بدیل سفر اربعین در مقابله با تهاجم فرهنگی اشاره کرد و افزود: همه ما باید در چنین فعالیت‌های تأثیرگذاری با بیشترین توان مشارکت کنیم.

 سیدی خاطرنشان کرد: مباحث مالی نیز در این مسئله مهم است؛ اما برکتی که خداوند در این سفر سراسر معنویت قرار داده چندین برابر هزینه‌ای است که انجام می‌شود.

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات