در حال بارگذاری
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی اعلام کرد:

خراسان‌شمالی در جایگاه هفتم مصدومیت و فوت تصادفات

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: اتفاق مصدومیت و فوت در تصادفات درون و برون شهری استان در رتبه هفت کشور قرار گرفته است.

محمدرضا نورس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۵ هزار و ۵۸ فقره پرونده بابت انجام معاینات سلامت جسمانی، سلامت روان همچنین دیگر معاینات به این اداره کل ارجاع شد.

وی درباره تشکیل پرونده‌های مرتبط با تصادفات برون و درون شهری در پزشکی قانونی استان افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد پنج هزار و ۳۳۶ فقره پرونده تصادفات درون و برون شهری در زمینه مصدومان ناشی از تصادفات در پزشکی قانونی استان تشکیل شد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز تعداد پنج هزار و ۷۵۶ فقره پرونده در این زمینه در پزشکی قانونی استان تشکیل شدند که ۷٫۸ درصد افزایش داشته است.

نورس همچنین اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۰۴ متوفی ناشی از تصادفات برون شهری و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۳۲ متوفی ناشی از تصادفات به پزشکی قانونی استان ارجاع شدند که ۱۳٫۷ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۰ متوفی ناشی از تصادفات درون شهری و در سال ۱۴۰۲ نیز تعداد ۵۳ متوفی ناشی از تصادفات درون شهری به پزشکی قانونی استان ارجاع شدند که شش درصد افزایش یافته است.

 مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی یادآور شد: در نوروز ۱۴۰۳ نیز ۱۸ متوفی ناشی از تصادفات برون شهری به پزشکی قانونی استان ارجاع شدند که در مقایسه با نوروز ۱۴۰۲ تعداد متوفیان ۲۲ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین گفت: علت اصلی فوت متوفیان در این تصادفات متاثر از شدت ضربه وارده به سر و صدمات متعدد وارده به بدن بوده است.

نورس در ادامه اعلام کرد: رتبه خراسان شمالی در زمینه متوفیان و مصدومان ناشی از تصادفات درون و برون شهری رتبه هفتم کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود، رتبه استان در زمینه تعداد تصادفات رخ داده رتبه ۲۸ کشوری است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: بیشترین اتفاق فوت در تصادفات استان در محور بجنورد-جنگل گلستان رخ داده است.

انتهای خبر/ قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات