در حال بارگذاری
نماینده اسبق خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی:

شهید رئیسی انتظار از رئیس‌جمهور را بالا برد

نماینده اسبق خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید رئیسی توقع مردم را از یک رئیس‌جمهور بالا برده است.

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: انتخابات برای کشور از میراث ارزشمند انقلاب اسلامی و از یادگاران حضرت امام استT قبل از انقلاب به قول خود نخست‌وزیر زمان شاه، افراد می آمدند رأی می‌دادند؛ اما لیست همانی بود که اعلی حضرت تأیید کرده بود.

وی افزود: در حال حاضر مردم خودشان برای سرنوشت کشور تصمیم می‌گیرند و تا زمانی که آرا صندوق هم شمرده نشده است کسی نمی‌تواند بگوید که چه کسی انتخاب می‌شود حتی رفتار انتخاباتی مردم چنان اثرگذار است که بعضاً مؤسسات نظرسنجی هم دچار ضریب خطا می‌شوند پس این نشان می‌دهد که مردم‌سالاری در کشور مردم‌سالاری واقعی است.

نماینده اسبق خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در عرف جامعه این است که اگر از خانه به مهمانی برویم حتماً یک چراغ را روشن می‌گذاریم؛ چون اگر کسی قصد سو دارد احساس کند در این خانه آدمی وجود دارد؛ بنابراین مردم‌سالاری انتخابات و صندوق رأی آن چراغی است که مردم روشن می‌گذارند و به این معناست که زنده هستیم .

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری اضافه کرد: اگر بخواهیم چراغ ملت، این تمدن، این سابقه و میراث ماندگاری که برایش شهدای بسیاری تقدیم کردیم زنده بماند باید پای صندوق رأی بیاییم.

این مسئول با اشاره به خدمات شهید رئیسی، گفت: شهید رئیسی توقع مردم را از یک رئیس‌جمهور بالا برده است مردم می‌خواهند رئیس‌جمهور انتخاب کنند؛ یعنی دومین شخص و مقام رسمی این کشور که هم بودجه و هم برنامه کشور زیر نظر او است .

وی با تاکی بر اینکه باید درست انتخاب کنیم و فردی را که می‌دانیم برنامه دارد، کارشناس و توانمند است را برگزینیم، افزود: آحاد مردم باید احساس مسئولیت در قبال سرنوشت کشور داشته باشند و حتماً در انتخابات شرکت کنند تا انتخابات دور دوم پررونق‌تر از ادوار گذشته باشد.

جعفری با بیان اینکه این دور انتخابات نسبی است، گفت: اگر در این انتخابات نامزدی حتی سه رأی هم بیاورد، طبق قانون رئیس‌جمهور کشور می‌شود؛ بنابراین با شرکت حداکثری در انتخابات به رئیس‌جمهور آینده قوت قلب بدهیم تا پشتوانه محکمی از حمایت مردم را داشته باشد.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات