در حال بارگذاری
رئیس اورژانس خراسان شمالی هشدار داد:

افزایش خطر غرق‌شدگی در استخرهای کشاورزی

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با توجه به گرم شدن هوا و در پیش رو داشتن فصل تابستان، در خصوص شنا کردن برخی افراد در استخرهای کشاورزی و رودخانه‌ها و خطر غرق شدگی این افراد هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، به نقل از روابط عمومی اورژانس استان، تقی دولت آبادی اظهار کرد: شنا کردن علاوه بر فایده‌هایی که بر سلامت قلب و عروق و شادابی و ایجاد روحیه مناسب در فرد دارد با خطراتی هم همراه است و باید برای آن هم آمادگی لازم را کسب کرد چراکه سالانه موارد زیاد غرق شدگی در سطح کشور رخ می‌دهد که بسیاری از آن‌ها قابل پیشگیری هستند.

 

وی افزود: بیشتر غرق‌شدگی در دریا، دریاچه‌ها روخانه‌ها، پشت سدها، نهرها، کانال‌های آبیاری و استخرها رخ می‌دهد که البته علاوه بر خطرات مربوط به غرق شدگی شنا کردن در محیط‌های آبی غیر بهداشتی می‌تواند موجب انتقال میکروب‌ها و ایجاد بیماری‌های مختلف در فرد شود.

 

رییس اورژانس و حوادث پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: بیش‌تر افرادی که غرق می‌شوند، کودکان و نوجوانان هستند، غرق شدگی یکی از اصلی‌ترین آسیب‌های غیر عمدی منجر به مرگ در کودکان یک تا چهار سال است که البته غرق شدگی ممکن است برای همه‌ افراد در همه‌ سنین رخ دهد.

 

وی با اشاره به احتمال خطر غرق شدگی در رودخانه‌ها و استخرهای کم عمق گفت: فراموش نشود که احتمال غرق‌شدگی حتی در آب‌های بسیار کم عمق هم وجود دارد.

 

وی در خصوص پیشگیری از خطر غرق شدگی اظهار کرد: برای پیشگیری از غرق شدگی در جاده‌های آب گرفته در زمان سیل رانندگی نکنید، دور و لبه‌ استخر ندوید، از مصرف الکل در هنگام شنا کردن و یا قایق سواری خودداری کنید و در کلاس‌های نجات غریق شرکت کرده و آموزش‌های لازم را کسب کنید.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات