در حال بارگذاری
کارشناس مسائل اقتصادی:

ارمغان دولت پزشکیان، تکرار بدبختی مردم است

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اعلام افزایش قیمت هر کالایی آن هم توسط بالاترین جایگاه قوه مجریه به معنای ادامه فاجعه ذلت اقتصادی دولت حسن روحانی و تکرار بدبختی‌های مردم است.

 عبدالمجید شیخی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک اظهار داشت: سکان قوه مجریه باگذشت ۴۵ سال از عمر انقلاب اسلامی ایران، بیش از ۳۸ سال در دست جناحی بوده که خود را اصلاح‌طلب معرفی کرده‌اند.

 وی ادامه داد: در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، مسعود پزشکیان نامزد موردنظر نماینده رسمی این جناح غیرمردمی است.

 کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های شناخت افراد طبق بیانات امام علی (ع) همراهان فرد است، گفت: مشاهده می‌شود که طیف دولت یازدهم و دوازدهم، هفتم و هشتم، پنجم و ششم که دولت‌های خاتمی، میرحسین موسوی، روحانی، رفسنجانی بوده‌اند، همه به حمایت از پزشکیان فعالیت و تبلیغ دارند.

 وی ابراز داشت: براین‌اساس، مسلم است دولت پزشکیان نیز نشأت گرفته از همان افراد هستند؛ زیرا هیچ کارنامه جدیدی ندارند و همان افکاری که داشتند را پیاده کردند و بلاهای عظیمی را سر مردم آوردند.

 

 تلاش اصلاحات با پوشش پزشکیان برای دولت جدید

 شیخی خاطرنشان کرد: رساندن نرخ تورم به ۶۰ درصد، تعطیلی بیش از ۱۰ هزار کارخانه، تعطیلی صنایع مختلف، صفر کردن رشد کشاورزی، رشد اقتصادی منفی، منفی کردن رشد سرمایه‌گذاری خالص، صفر کردن رشد سرمایه‌گذاری ناخالص بخشی از عملکرد دولت اصلاح‌طلبان در کشور بوده است.

 این کارشناس مسائل اقتصادی با تأکید بر این موضوع که دولت اصلاح‌طلبان بخش غیرمولد را رشد و پرورش دادند و موج‌آفرینی کردند، افزود: این دولت‌ها سلطه دلار و یورو را بر کشور تسلط داد و عنان مملکت را به امریکا وصل کردند، به‌طوری‌که آب‌خوردن کشور را منوط به تبعیت از آمریکا کردند.

 وی با اشاره به اینکه همچنین در دولت اصلاحات با ایجاد و ترویج بانک‌های خصوصی با جان و مال مردم بازی کردند، گفت: پول مردم را به بخش غیرمولد تزریق و منابع را صرف فعالیت‌های غیرمولد کردند و وام به آقازادگان و اختلاس‌گران دادند و با رونق بورس‌بازی و دلالی بخش مولد را سرکوب کردند.

ارمغان دولت پزشکیان، تکرار بدبختی مردم است

 گرانی بنزین در کارنامه اصلاحات

 شیخی با تأکید بر این موضوع که اصلاحات با پوشش جدید مسعود پزشکیان که پزشک است؛ اما به‌صراحت عنوان می‌کند که من کارشناس نیستم، فعالیتش را ازسرگرفته، ادامه داد:  کارشناسان دولت روحانی، رفسنجانی، خاتمی و میرحسین موسوی بدنه کارشناسی دولت جدید پزشکیان خواهند بود که افکارشان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم دیده شد.

 این اقتصاددان ملی یکی از عملکرد دولت‌های اصلاح‌طلب در کشور را گرانی بنزین، گاز، برق و کالاهای اساسی عنوان کرد.

 وی اضافه کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که دو نامزد باقی‌مانده برای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را به‌خوبی بشناسند و با بررسی سوابق کاری و گفته‌هایشان انتخاب اصلح را داشته باشند.

 شیخی با اشاره به اینکه اقتصاد بر دوپایه نظام ارزش‌گذاری، نرخ‌گذاری و قیمت‌گذاری پول ملی و پول خارجی و نظام قیمت‌گذاری کالا و خدمات استوار است، گفت: براین‌اساس در دولت روحانی اقتصاد رها شد و قیمت‌گذاری در این دو رکن به‌نظام بازار آزاد واگذار شد.

 این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه در نظام بازار آزاد در دنیا، دولت مسلط بر اقتصاد است، گفت: براین‌اساس که بازار آزادی که کلیه آحاد مردم اعم از مصرف‌کننده یا تولیدکننده قدرت درآمدی برابر، ثروت برابر و قدرت تأثیرگذاری برابر داشته باشند، صحیح است، درحالی‌که در دنیای واقعی شرایط این چنینی را به عینه مشاهده نکردیم و در کشور ما وضعیت بسیار وخیم بود.

 شیخی گفت: دولت خدمتگزار شهید رئیسی عملکرد بسیار طلایی داشته، اما هرگز موفق نشد جلوی سلطه و سلطه‌گران بازار را بگیرد، عملاً عنان اقتصاد دست سلطه‌گران سکولار و ضدانقلاب بازار افتاده است.

 این کارشناس مسائل اقتصادی با تأکید بر این موضوع که گران‌کردن کالاها بعضاً دست‌درازی به نظم حاکم کنونی بازار می‌شود، بیان داشت: براین‌اساس با گران‌کردن کالا در واقع رکن اساسی که نظام نرخ‌گذاری و قیمت‌گذاری است را دوباره به هم خواهند زد.

 

 گرانی بنزین و کوچک‌تر شدن سفره مردم

 وی ابراز داشت: آقای پزشکیان، جهرمی و دیگرانی که گفتند ما بنزین، برق، آب را گران می‌کنیم، گمان دارند که اگر چنین کاری کنند همان نقطه که کبریت را زدند آتش می‌گیرد و متوقف می‌شود درصورتی‌که این خرمن به‌صورت کامل آتش می‌گیرد.

 شیخی خاطرنشان کرد: گرانی مجدد هر کالایی باعث به‌هم‌خوردن نظام قیمت‌ها خواهد شد، به‌طوری‌که مجدد نرخ تورم ۶۰، ۷۰، ۸۰ درصدی را به کشور برمی‌گردانند و سفره مردم را کوچک‌تر می‌کنند، زیرا اینها بلد نیستند که راه‌حل تورم، گران‌کردن کالا و پابه‌پای سلطه‌گران بازار دویدن نیست، بلکه اتفاقاً باید برخلاف این جهت حرکت کرد.

 این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: طبق اعلام برنامه‌های سعید جلیلی قدرت پول ملی و ارزش پول ملی باید تثبیت شود و قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند و نیاز به گران‌کردن هیچ کالایی نباشد.

 وی با بیان اینکه پول، دلار، ارز از دیدگاه اقتصاد اسلامی به معنای میزان است، افزود: براین‌اساس اگر ما در میزان دست‌درازی کنیم همه چیز به هم می‌ریزد، بنابراین اگر کسی ارزش پول را دست‌کاری کند، در واقع میزان را دست‌کاری کرده است.

ارمغان دولت پزشکیان، تکرار بدبختی مردم است

 شیخی با تأکید بر این موضوع که دست‌کاری پول عملاً به‌هم‌زدن میزان و برخلاف اقتصاد اسلامی است، ادامه داد: بنابراین مسعود پزشکیان گرچه به‌ظاهر مثل خوارج قران را از برکرده؛ ولی معنای عدل را بلد نیست.

 این کارشناس مسائل اقتصادی ابراز داشت: عدل این است که هر چیز سر جای خودش باشد و ارزش پول ملی را حفظ کنیم نه اینکه با گران‌کردن کالا عملاً به معنای افت بیشتر ارزش پول ملی و تقویت ارزش پول خارجی گام برداریم.

 

 گرانی کالا، تضعیف دوباره مملکت و رشد پول خارجی

 شیخی با تأکید بر این اصل که گرانی کالا یعنی تضعیف دوباره مملکت و رشد پول خارجی و سلطه بیشتر آمریکا بر کشور ایران است، عنوان کرد: کسی که فهمی از اقتصاد و مسائل اقتصادی کشور ندارد، با کمال احترام لیاقت این جایگاه را ندارد، زیرا نمی‌تواند امانت‌دار قدرت خرید و سفره مردم باشد، بنابراین ناخواسته به مردم خیانت خواهد کرد.

 وی ابراز داشت: بنابراین اعلام افزایش قیمت هر کالایی آن هم توسط بالاترین جایگاه قوه مجریه به معنای ادامه فاجعه ذلت اقتصادی دولت حسن روحانی است، همان وضعیتی که در ۱۰ساله دهه ۹۰ بر کشور حاکم شد و بدبختی را برای مردم به ارمغان آورد مجدد می‌خواهند تکرار کنند و وضعیت بد را برای مردم هدیه بیاورند.

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

 

0 نظر

ارسال نظرات