در حال بارگذاری
در میزگرد تخصصی انتخاباتی عصر اترک بررسی شد؛

ارزیابی عملکرد بدون نگاه سیاسی/ اعتمادسازی لازمه مشارکت

با داغ‌شدن بازار انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری و اهمیت آن، موضوع انتخابات از جنبه‌های مختلف شامل ویژگی‌های انتخاب اصلح تا میزان مشارکت‌ها، نقاط قوت و ضعف دولت جاری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش عصر اترک، درحالی‌که هنوز مردم در بهت ازدست‌دادن رئیس‌جمهور شهید هستند، مسیر باید ادامه پیدا کند و قطعاً نمی‌توان این جایگاه مهم را خالی نگه داشت، براین‌اساس بازار انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری در حال داغ‌شدن است.

کاندیداهای نهایی تأیید صلاحیت شده از سمت شورای نگهبان اعلام شده، برنامه‌های تبلیغاتی در قالب میزگردها و مناظرات در حال انجام‌ است، باتوجه‌به اهمیت موضوع انتخابات پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک میزگردی را با حضور امیرمحمد بانکیان، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه بجنورد، دبیر انجمن علوم سیاسی دانشگاه مازندران و عضو اتحادیه انجمن‌های علوم سیاسی ایران و حسین اکبری، دانشجوی ارشد اقتصاد دانشگاه بجنورد، مسئول خبرگزاری دانشجو و ایمنا در خراسان شمالی که دو جوان فعال سیاسی هستند برگزار کرد که در ادامه تقدیمتان می‌شود: 

 

 رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران سیاسی‌کاری نکند

 عصر اترک: ویژگی‌های فرد اصلح برای ریاست‌جمهوری را مطرح کنید: 

 عضو اتحادیه انجمن‌های علوم سیاسی ایران در پاسخ به سؤال خبرنگار عصر اترک با اشاره به اینکه انتخابات یکی از ملاک‌های امنیت ملی است، ادامه داد: همان‌طور که به حوزه‌های نظامی و دفاعی باید توجه شود، انتخابات باید پرشور باشد.

 امیرمحمد بانکیان ادامه داد: حضور پرشور در انتخابات در واقع یعنی بیش از ۷۰ درصد جامعه در انتخابات حاضر شوند که باعث می‌شود گستره وسیعی از مردم برای بیان نظر خودشان حضور پیدا کنند که این موضوع نیازمند حضور نامزدها با سلایق مختلف در بین کاندیداها است.

 وی اضافه کرد: اگر این مسیر مسدود شود و نامزدها طبق تنوع سلایق نباشند باعث می‌شود بخشی از جامعه که نماینده‌ای در بین نامزدها ندارند به روش‌های دیگر برای رساندن صدایشان متوسل شوند که قابل‌قبول نخواهد بود.

 وی با اشاره به اینکه اصل انتخابات مهم است، افزود: یک نامزد انتخاباتی فارغ از ویژگی‌های قانون اساسی که موجود است، باید از افراد متخصص در پست‌ها و جایگاه‌های مدیریتی بهره بگیرد و افراد توانمند به‌دوراز جناح‌های سیاسی به‌کارگیری شود، به‌گونه‌ای که در حوزه تخصصی سیاسی بازی را دخیل نکنند.

 

 با پشت‌میزنشینی رئیس‌جمهور شناخت ظرفیت انجام نمی‌شود

 مسئول خبرگزاری دانشجو در خراسان شمالی دراین‌رابطه توضیح داد: در شناخت فرد اصلح باید دچار سطحی‌نگری نشویم، زیرا یکی از مشکلاتی که شاید جوامع یا گروه یا قشری تحت‌تأثیر آن قرار می‌گیرند این باشد که ویژگی‌های اولیه یک فرد مورد تأیید شورای نگهبان نیز است را موردنظر قرار می‌دهند که براین‌اساس نمی‌توان انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشیم.

 حسین اکبری ادامه داد: فردی که نامزد ریاست‌جمهوری می‌شود باید ظرفیت‌های کشور را به‌خوبی بشناسد، زیرا با پشت‌میزنشینی شناخت ظرفیت صورت نمی‌گیرد و قطعاً نمی‌تواند دیدگاه و تصمیم درستی نسبت به کشور داشته باشد.

ارزیابی عملکرد بدون نگاه سیاسی/ اعتمادسازی لازمه مشارکت

عصر اترک: حضور حداکثری در مشارکت‌ها چگونه محقق می‌شود؟

 مسئول خبرگزاری ایمنا در خراسان شمالی ابراز داشت: کم یا زیاد بودن حضور مردم در مشارکت انتخاباتی به دلایل مختلفی مرتبط می‌شود، این که وجود سلایق مختلف کاندیداها باعث حضور پررنگ می‌شود، شرط لازم است؛ اما کافی نیست.

 وی اضافه کرد: براین‌اساس با نگاه جزئی به موضوع در سراسر جهان باتوجه‌به تمدن و سبک زندگی و اتفاقات جهانی سده، ازبین‌رفتن اعتماد نهادها است که این نهادها می‌تواند شامل دولت و یا رسانه‌ها باشد.

 اکبری با اشاره به اینکه با بررسی میزان مشارکت انتخاباتی در سراسر جهان مشارکت‌ها روبه‌کاهش است، گفت: دلیل اصلی این روند کاهشی در واقع تفاوت سبک زندگی در جریان است که باعث کاهش مسئولیت اجتماعی افراد شده است.

 وی ادامه داد: با بررسی شرایط حضور در انتخابات در داخل کشور در هر نقطه‌ای که سبک زندگی فعلی مرسوم جهان رونق بیشتری دارد، مشارکت کمتر بوده، به طور مثال مشارکت در روستاها نسبت به شهرها بالاتر است.

 

 نارضایتی‌های اقتصادی برای کاهش مشارکت‌ها غیرقابل‌کتمان نیست

 این فعال سیاسی با تأکید به این موضوع که به‌صورت جهانی یک سری فعل و انفعالاتی در حال رخ‌دادن است که باعث اعتبار زدایی از دولت‌ها شده، افزود: همچنین دلایل دیگری از جمله مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در میزان مشارکت‌ها اثرگذارند.

 اکبری خاطرنشان کرد: نکته قابل‌توجه دیگر این است که قطعاً وجود تنوع سلایق نمی‌تواند اثر مستقیم در شور مشارکت داشته باشد چراکه بزرگ‌ترین تنوع نامزدهای انتخاباتی در سال ۸۸ بود؛ اما اغتشاشات و ناهنجاری‌های اجتماعی به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه همه عوامل کاهش میزان مشارکت‌های مردم در انتخابات باید در کنار هم دیده شود، گفت: تاثیر نارضایتی‌های اقتصادی بر کاهش مشارکت‌ها غیرقابل‌کتمان است.

 

 مشارکت انتخاباتی در ایران یک نکته واجب است

 بانکیان دراین‌رابطه توضیح داد: اگر مشارکت مردم در نظام‌های سیاسی دنیا نکته مطلوبی در راستای دموکراتیک بودنشان است، در جمهوری اسلامی ایران نکته واجبی است.

 وی ادامه داد: معتقد هستم که هر نظام سیاسی در دنیا برای بقا در نهایت دو انتخاب دارد که یا به مردم امتیاز می‌دهد که قدرت انتخاب داشته باشند و یا به قدرت‌های جهانی باج می‌دهد.

 این فعال سیاسی در استان اظهار داشت: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران به‌درستی استقلال سیاسی را انتخاب کرده است.

وی گفت: سال‌هاست ثابت شده که دشمنان کشور ایران با کلیت و اساس کشور مشکل دارند و با توجه به اینکه کشور در یک منطقه پرآشوب قرار دارد باید نسبت به بقیه دنیا حساس باشیم که انتخابات با پیوست مردمی بالایی برگزار شود.

 

 مشارکت کمتر از ۵۰ درصدی در انتخابات پیشین آسیب‌شناسی شود

 بانکیان اضافه کرد: بنابراین باید آسیب‌شناسی دقیقی انجام گیرد که چرا سه انتخابات قبل با مشارکت کمتر از ۵۰ درصد برگزار شده است.

 وی با تاکید به اینکه باید در سطح حاکمیت بررسی شود که چرا در شهرهای بزرگ‌تر که تعداد رای دهنده ها بالاست، مشارکت پایین می‌آید، ابراز داشت: قطعاً نارضایتی‌های اقتصادی در حضور کم‌رنگ تأثیرگذاری بالایی می‌تواند داشته باشد.

 بانکیان گفت: حضور سلایق مختلف نامزدها در انتخابات ریاست‌جمهوری باعث می‌شود که مردم در مناظرات شناخت دقیق‌تری نسبت به مشکلات کشور پیدا کنند و مردم می‌توانند انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشند.

 

 افزایش مشارکت، قدرت چانه‌زنی در دنیا را بالا می‌برد

 عصر اترک: حضور پررنگ در انتخابات چه تأثیری در داخل و خارج از کشور و روابط بین‌المللی می‌تواند داشته باشد؟

 بانکیان در این باره توضیح داد: درصد مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث می‌شود بسیاری از کسانی که با کلیت ایران مشکل دارند، تسلیم شوند که مردم نظام را تأیید کرده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه قطعاً راهپیمایی‌ها هم نظاره‌گر حضور مردمی در مناسبت‌های مختلف در کشور هستند، گفت: این در حالی است که در این مراسم‌ها شمارش دقیقی از آمار جمعیتی نیست و مشارکت انتخاباتی با اعلام درصد حضور که هر چه بالاتر باشد کشور می‌تواند بااقتدار بالایی با دنیا صحبت کند زیرا پیوست مردمی می‌تواند قدرت چانه‌زنی در دنیا و بین‌الملل بالا ببرد.

 عضو اتحادیه انجمن‌های علوم سیاسی ایران افزود: باید با شرکت در انتخابات به دنیا اعلام کنیم که با هر نوع نگاه و دیدگاهی که در کشور وجود دارد، اما سازو کاری داریم که قابلیت حل مشکلات را دارد و مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

 بانکیان بیان داشت: از طرفی کشور ایران موضوع همپوشانی جمهوریت و اسلامیت را به‌عنوان روشی نو دارد که مردم با افزایش مشارکت‌ها و بالابردن اقتدار کشور پیام مثبت اسلام خواهی در مقابله با موضوع اسلام‌گریزی را نیز به گوش جهانیان خواهند رساند.

ارزیابی عملکرد بدون نگاه سیاسی/ اعتمادسازی لازمه مشارکت

برای حل مشکلات اقتصادی نیز باید در انتخابات شرکت کرد

 اکبری در این باره گفت: قطعاً موضوع مشارکت یکی از دلایل اصلی اقتدار نظام در حوزه‌های مختلف نظامی، اقتصادی و دفاعی است، بنابراین اگر به دنبال حل مشکل اقتصادی نیز هستیم باید در انتخابات شرکت کنیم و تنها به دنبال رأی آوردن فرد موردنظرمان نباشیم.

 این فعال سیاسی در خراسان شمالی اضافه کرد: نکته بعدی این است که قطعاً تنها جایی که نشان می‌دهد چه میزان از مردم جامعه پای‌کار نظام هستند، انتخابات است.

 مسئول خبرگزاری دانشجو در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این در حالی است که نباید حضور میلیونی مردم در تشییع‌جنازه شهید سلیمانی و شهید رئیسی نادیده گرفته شود، زیرا این حضورها نشان می‌دهد که مردم با نظام و حاکمیت مشکلی ندارند بلکه مردم گلایه‌مند دولت‌ها هستند.

 اکبری ابراز داشت: نکته قابل‌توجه این است که اگر این نارضایتی‌ها ادامه پیدا کند قطعاً نمی‌توان بین دولت و حاکمیت تفکیک ایجاد کرد، بنابراین باید جلوی این کار گرفته شود.

 

پیش‌بینی حضور ۶۰ درصدی در انتخابات پیشرو

 عصر اترک: درصد مشارکت را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

 بانکیان مطرح کرد: نسبت به مشاهدات انجام شده و برخی نظرسنجی‌هایی که منتشر گشته در شرایط کنونی در مقایسه با انتخابات سال ۱۴۰۰ مشارکت ۱۰ درصد روند صعودی دارد و با رقابت مثبت در مناظرات قطعاً مشارکت به ۶۰ درصد خواهد رسید.

 اکبری دراین‌رابطه اضافه کرد: در شرایط فعلی ۵۰ تا ۶۰ درصد حضور پیش‌بینی می‌شود، قطعاً اگر این رقم به ۷۰ برسد یک پیروزی بزرگ برای حاکمیت خواهد بود.

 

 عصر اترک: تاکنون بر اساس میزگردها و مناظراتی که صورت‌گرفته مهم‌ترین برنامه‌هایی که از سمت نامزدهای ریاست‌جمهوری مطرح شده، چیست؟

 بانکیان با اشاره به اینکه در انتخابات پیشرو میزگردهای تبلیغاتی خوبی توسط صداوسیما راه‌اندازی شده، گفت: متأسفانه باید بپذیریم که ضریب نفوذ رسانه‌های رسمی در کشور کاهش پیدا کرده و مرجع رسانه‌ای شبکه‌هایی هستند که مستقیماً توسط اتاق جنگ دشمن اداره می‌شوند و این برای امنیت کشور خطرناک است.

 

 شناخت برنامه‌ها یک ‌شبه ممکن نیست

 وی با اشاره به اینکه تاکنون نکته مثبت دیده شده رقابت سالم بین نامزدهای موردنظر است، ادامه داد: افراد سعی در ارائه عملکرد و برنامه‌های خود دارند و از عنوان برنامه‌های آرمانی و شعارزده کاسته شده و تا حدی برنامه‌ها به‌صورت تخصصی و کارشناسی شده اجرا می‌شود و براین‌اساس این دوره از انتخابات کیفی‌تر خواهد بود.

 این فعال سیاسی خراسان شمالی افزود: همچنین شناخت مردم نسبت به نامزدها به‌صورت ریزتر بررسی می‌شود و تمرکز اصلی برنامه‌ها بر صداوسیما است که باعث شناخت توسط مردم خواهد بود.

 اکبری دراین‌رابطه گفت: برنامه نوشتن نیازمند این است که ظرفیت‌ها به‌خوبی شناخته شده باشد، وقتی فردی از برنامه‌ها مطلع نباشد، یا برنامه‌ای نمی‌تواند، بنویسد و یا اگر بنویسد دچار اخلال خواهد شد.

 وی با تأکید بر این موضوع که شناخت ظرفیت‌ها تزریقی نیست، افزود: نمی‌توان یک سری تفکرات، برنامه‌ها و ایده را به فرد موردنظر تزریق کرد، بلکه برنامه متناسب با پیشینه فرد شکل می‌گیرد و یک‌شبه نوشته نمی‌شود.

 مسئول خبرگزاری ایمنا در خراسان شمالی بیان داشت: بیان دیپلماسی اقتصادی، تولید و اشتغال، گسترش بحث پالایشگاه‌ها جهت جلوگیری از فروش نفت خام از جمله برنامه‌های جدی بوده که توسط کاندیدها اعلام شده است.

 

انتظار ایجاد ستادهای برنامه‌محور، آرمانی است

 عصر اترک: میزان تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری در سطح شهرها و استان را چگونه ارزیابی می‌کنید و آیا این برنامه‌ها کفایت دارد؟

 بانکیان گفت: در دوره‌های قبلی ریاست‌جمهوری به دلیل هم‌زمانی با انتخابات شورای شهر، مشارکت بالایی شکل می‌گرفت؛ اما باتوجه‌به اینکه در این دوره ریاست‌جمهوری به‌صورت مستقل برگزار می‌شود، کار کمی سخت‌تر است.

 وی خاطرنشان کرد: ستادهای استانی و شهرستانی تأثیر زیادی در وضعیت انتخابات آن منطقه خواهند داشت، به‌طوری‌که رؤسای ستاد در سطح استان‌ها به تشریح برنامه‌های اصلی نامزد بپردازند و خود فرد نیز نوعی شناخت برای نامزد ایجاد می‌کند و مردم با آگاهی بیشتری می‌توانند انتخاب را داشته باشند.

 این فعال سیاسی بیان داشت: به دلیل فشردگی برنامه‌های این دوره قطعاً سفرهای تبلیغاتی کمتر خواهد بود، اما اگر ستادها برنامه‌محور باشند، می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

ارزیابی عملکرد بدون نگاه سیاسی/ اعتمادسازی لازمه مشارکت

ستادهای انتخاباتی بی‌محتوایند

 اکبری با اشاره به اینکه برنامه‌محور بودن ستادها در انتخابات کشور انتظاری آرمان‌گرایانه است که فرسنگ‌ها با آنها فاصله داریم، گفت: زمانی که یک ستاد بتواند مسائل استانی را تبدیل به یک اولویت برای کاندیدا کند، آرمانی است و که در حال حاضر در این سطح نیستیم.

 وی با اشاره به اینکه ستادها بیشتر تبدیل به فضایی شده که صرفاً با هیجانات غیرمرتبط و گاهی هنجارشکنانه فعالیت دارند، افزود: ستادها بدون محتوا هستند و نامزدهایی که بخواهند بر مدار اخلاق پیش بروند، کارشان سخت‌تر خواهد شد.

 مسئول خبرگزاری دانشجو در خراسان شمالی ادامه داد: در چنینی شرایطی کاندیداها و رؤسای ستاد وظیفه دارند که محتواهایی را وارد برنامه‌ها کنند تا شناخت کاندیدها بیشتر شود که برگزاری مناظرات دانشجویی و حضور مردم نه از باب تفریح در این زمینه می‌تواند شناخت ایجاد کند.

 

 تبلیغ برای مشارکت در انتخابات، غیرقانونی نیست

 عصر اترک: حضور کم‌رنگ در ستادهای انتخاباتی ناشی از چه چیزی است؟

 اکبری در این باره توضیح داد: مردم لحظه‌به‌لحظه در حال تغییر هستند، همچنین مردم تحت‌تأثیر فضای مجازی، حس مسئولیت اجتماعی که داشتند کم‌رنگ شده که تنها کارشان را مسئولیت در رأی‌دهی می‌دانند و نیازی به حضور در ستاد و کار ستادی نمی‌بینند.

بانکیان در تأکید صحبت‌های اکبری در باب بی‌محتوا بودن ستادهای انتخاباتی گفت: در ستادها نیاز است که شور و شوقی ایجاد شود؛ اما قطعاً نباید کار اصلی نادیده گرفته و به حاشیه رود.

وی با تأکید بر این موضوع که تبلیغ برای مشارکت در انتخابات یک کار غیرقانونی نیست، گفت: براین‌اساس فعالیت در ستاد یک نباید در موضوعاتی چون بکارگیری وی در مشاغل دولتی موثر باشد، زیرا رأی‌ یک مسئله شخصی است و باید این حساسیت ایجاد نشود که چه کسی در چه ستادی کار می‌کند.

 

 تقویت روابط بین‌الملل از نقاط قوت دولت رئیسی بود

 عصر اترک: دولت شهید رئیسی را از جنبه‌های روابط بین‌الملل، اقتصاد و مسائل داخلی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 بانکیان با اشاره به اینکه شخصیت آیت‌الله رئیسی و عملکرد دولت دو موضوع جداگانه‌اند، گفت: تغییر هفت وزیر و رئیس در کابینه دولت سیزدهم طی سه سال، باید از بعد منفی و مثبت دیده شود، زیرا تغییر افراد بدون درنظرگرفتن دیدگاه و اینکه افراد خط‌قرمز شهید جمهور نبودند نکته مثبتی است که باید به آن توجه شود.

 وی ادامه داد: همچنین تقویت روابط بین‌الملل و ارتباط با همسایگان، حضور در پیمان شانگهای، بریکس جزو اتفاقات و نکات مثبت این دولت بوده است.

 این فعال سیاسی در خراسان شمالی افزود: گفتنی است که با تمام پرکار بودن شهید رئیسی باید نقاط قوت و ضعف دولت بدون هیچ‌گونه اهانت به شخصیتش مورد بررسی قرار بگیرد که چرا تعدادی از وعده‌ها به نتیجه نرسیدند.

 وی گفت: همچنین در حوزه اقتصادی دولت سیزدهم، باتوجه‌به تحریم‌هایی که درزمان ترامپ کشور را تحت‌تأثیر قرار داد، به پیشنهاد رئیس‌جمهور وقت آقای روحانی و موافقت رهبری، شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه شکل گرفت و موضوعات اقتصادی در آن شورا تصمیم‌گیری می‌شد.

 

 بررسی عملکرد دولت سیزدهم با کلی‌گویی درست نیست

 بانکیان با اشاره به این موضوع که شهید رئیسی عضو شورای هماهنگی اقتصادی کشور بود، گفت: براین‌اساس با علم به وضعیت اقتصادی کشور، رئیس‌جمهور شد که در این سه‌ساله وضعیت فروش و صدور مجوزهای کسب‌وکار بهتر شد؛ اما نسبت به تورم و رشد اقتصادی همچنان فاصله زیاد است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

 اکبری با تأکید بر این موضوع که بررسی عملکرد دولت سیزدهم با کلی‌گویی درست نیست، افزود: اما برای اینکه عملکردی بررسی شود باید دیده شود که از کجا به کجا رسیده‌ایم و به این معنی نیست که بگوییم به دلیل شرایط نامطلوب کار پیش نرفته است.

 وی اضافه کرد: دولت رئیسی در شرایطی کشور را تحویل گرفت که اولویت اول کشور کرونا بود و روزانه بیش از ۷۰۰ مرگ کرونایی یک فاجعه به شمار می‌رفت؛ اما با آغاز دولت سیزدهم و تولید و واردات واکسن به‌صورت گسترده، تعداد فوتی‌ها به کمتر از پنج نفر در روز رسید.

 

 عبور از فاجعه کرونا و صف‌های معیشتی، حرکت عظیم دولت رئیسی بود

 این دانشجوی ارشد اقتصاد توضیح داد: نکته‌ای که باید توجه داشته باشیم این است که هیچ دولتی نمی‌تواند ادعا کند که عملکرد ۱۰۰ درصدی خواهد داشت، اما تحویل دولت با نقدینگی ۴۶ درصد و ایجاد صف‌های معیشتی برای مردم فاجعه‌بار بود که عبور از این التهابات و رسیدن به یک ثبات نسبی در واقع حکت عظیمی بوده است.

 اکبری به شاخص توسعه انسانی که یکی از شاخصه‌های جهانی است، اشاره کرد و افزود: این شاخصه شامل بهداشت و درمان، آموزش و درآمد خانوارها است که از اول انقلاب با هر دولت و رویکردی که داشته روبه‌توسعه بوده؛ اما در اواسط دولت یازدهم رشد متوقف و حرکت تا سال ۱۴۰۰ روند نزولی داشته است که با چنین شرایطی دولت رئیسی این آمار را به سمت رشد برد.

 

ارزیابی عملکرد بدون نگاه سیاسی/ اعتمادسازی لازمه مشارکت

صداقت و مردم‌داری رئیسی الگو سایر دولت‌ها باشد

 عصر اترک: به نظر شما کدام‌یک از عملکرد دولت شهید رئیسی در دولت‌های بعدی نیز باید ادامه پیدا کند؟

 بانکیان با اشاره به اینکه شهید رئیسی تصویر کاملی از وضعیت اقتصادی کشور داشت، گفت: وضعیت نامطلوب اقتصادی در دوساله آخر دولت روحانی تحت‌تأثیر جنگ اقتصادی تمام‌عیار و گره‌خوردن درآمد نفتی به کرونا و محدودیت در تجارت خارجی بود که قابل‌دفاع است.

 وی افزود: از نکات مهم و قابل‌توجه دولت رئیسی، قاطع بودن در نظر و اینکه کابینه و هیچ وزیری نباید خط‌قرمز رئیس‌جمهور باشد، موردتوجه است.

 این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: همچنین مردم در دولت رئیسی احساس کردند که رئیس‌جمهور همراه و همدل آنها است و به‌صورت صادقانه در مشکلات کنار مردم قرار گرفت و این حس خوبی را به جامعه منتقل می‌کرد.

 بانکیان اضافه کرد: علاوه بر این صداقت و سبک زندگی ساده باعث محبوبیت شهید رئیسی در بین مردم شد که باید به‌عنوان برگ برنده در سایر دولت‌ها مدنظر قرار بگیرد.

اکبری پای‌کار و میدانی بودن، تلاش جهادی و بی‌وقفه را از مهم‌ترین ویژگی‌های دولت شهید جمهور خواند و گفت: در دل میدان حضور پیدا می‌کرد و از نزدیک در کنار مردم قرار می‌گرفت، زیرا مدیریت کشور نباید پشت میزی باشد و نباید پیوسته در جلسه بود که این باید در خصلت فرد وجود داشته باشد.

وی همچنین افزود: رئیس‌جمهور باید به دنبال ایجاد یک تیم متخصص باشد و باندبازی را از کارش حذف کند، علاوه بر این با تعامل و نه معامله‌گر بودن فارغ از هر جناح سیاسی اگر فردی در یک حوزه‌ای متخصص است مورداستفاده قرار بگیرد.

 

 هر رأی یک جهش برای ایران خواهد بود

 مدیر خبرگزاری ایمنا در خراسان شمالی با تأکید بر این موضوع که رئیس‌جمهور منتخب باید قدرت تصمیم‌گیری و اقتدار و جمع‌بندی داشته باشد، گفت: علاوه بر این باید نظام اجرایی را بشناسد و در مبارزه با تبعیض‌ها، سبک زندگی منطبق بر آرمان‌های انقلاب داشته باشد.

 بانکیان گفت: شاید بسیاری از گلایه‌مندی‌ها درست و به حق باشد؛ اما گزینه شرکت‌نکردن در انتخابات قطعاً آورده‌ای برای آنها نخواهد داشت.

 وی ادامه داد: بنابراین همه فعالان ستادی برای افزایش مشارکت و ایجاد شوروشوق تلاش کنند تا مسیر کشور از طریق دموکراتیک تأیید شود؛ زیرا کف خیابان مسیر را مشخص نخواهد کرد، در نهایت اینکه خروجی هر چیزی باشد همه باید کمک کنیم و کار انجام دهیم.

 اکبری خاطرنشان کرد: هر رأی ما باعث جهش ایران خواهد شد، انتخاب آگاهانه مهم است، بنابراین گرایش‌های سیاسی را در انتخابات کنار بگذاریم و به‌صورت دقیق موردبه‌مورد بررسی کنیم تا در نهایت بتوانیم تصمیم جمعی بگیریم.

 

 تهیه و تنظیم میزگرد: آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات