در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید مسلم شکیبا

شهید مسلم شکیبا در روستای گیفان از توابع شهرستان بجنورد به دنیا آمد و در کسوت پاسداری عازم جبهه‌های جنگ شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک، شهید مسلم شکیبا از همان اوایل  کودکی روحیه مذهبی و دینی در ایشان موج می‌زد در سلام‌کردن پیشقدم بود  و نسبت به انجام فرائض دینی تأکید ویژه‌ای داشت.

قبل از انقلاب در ایام محرم وی عزاداری به مساجد و تکایا می‌رفت و دیگران را تشویق می‌کرد. قبل از انقلاب با رژیم وقت مخالف بود و با چسباندن اعلامیه بر روی دیوار روستای گیفان مخالفت خود را به رژیم اعلام می‌کرد.

روحیه شادش زبانزد بود. مشورت و احترام با پدر و مادر یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان بود. عشق به امام و علاقه به حضور در جبهه باعث شد به  عضویت در سپاه بپیوندد ایشان جبهه را یک تکلیف شرعی می‌دانست  و همیشه برای پیروزی اسلام و بازگشایی راه کربلا و پیروزی انقلاب دعا می‌کرد و از اطرافیان می‌خواست نسبت به مشکلات سعه‌صدر داشته باشند و یاد و ذکر خداوند را بر لب داشته باشند و پشتیبان رزمندگان اسلام  امام در همه‌وقت باشند.

وقتی بزرگ‌ترها به او گفتند که تو هنوز بچه‌ای برای رفتن به جبهه، ایشان گفتند فعالیت‌کردن در راه خدا بزرگ و کوچک ندارد همه باید فعالیت کنند. 

همیشه با وضو در منطقه جنگ بودند. خاطرات حضور رزمنده‌ها را باحال و هوای معنوی برای دوستان تعریف می‌کرد.

 شهید شکیبا در بیست و یکم اسفندماه سال ۱۳۶۲ در  مهاباد  کردستان وقتی در مأموریت به سر می‌برد نیمه‌شب به  همراه دوستانش در آن شرایط سخت مجبور می‌شوند  روی ماشین پلاستیک بکشند تا در آن استراحت کنند؛ ولی در اثر پخش گاز ماشین در زیر پلاستیک با دوستان به درجه رفیع شهادت نائل شد.  

وصیت‌نامه شهید: 

من می‌خواهم به معشوق واقعی خود  که خداست  برسم. از خدا می‌خواهم شهید شوم نه اسیر به خانواده‌شان می‌گفتند که هر چقدر تعداد شهیدان بیشتر شود، در  قیامت بیشتر به درد ما می‌خورد. توصیه‌ای به خواهرانم دارم و آن این است که این انقلاب به‌راحتی به دست نیامده پس قدرش را بدانید و پیرو خط ولایت باشید و حجابتان را رعایت کنید.

انتهای خبر/گ

0 نظر

ارسال نظرات