در حال بارگذاری
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:

مشترکان خراسان شمالی ۶۰ میلیارد به آبفا بدهکارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: طلب شرکت آب و فاضلاب استان از مشترکان خانگی، تجاری و دستگاه های اجرایی به ۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

رضا عطایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک در این باره اظهار کرد: در حال حاضر این شرکت ۲۴ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی همچنین ۳۶ میلیارد تومان از مشترکان خانگی و تجاری در استان طلب دارد. 
وی تصریح کرد: آبرسانی‌های سیار به مناطق دچار تنش آبی از محل دریافت وجه قبوض آب مشترکان تامین می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در ادامه بر صرفه جویی و مصرف صحیح آب نیز تاکید کرد و گفت: درصورتیکه هم‌استانی‌ها در مصرف آب صرفه‌جویی نداشته باشند تمامی طرح‌های در دست اقدام بی اثر می‌مانند.
 
وی با اذعان بر این نکته که الگوی مصرف آب در استان خراسان شمالی بالا است، خاطرنشان کرد: الگوی مصرف آب هر خانوار در شهرهای مشهد و گرگان در هر ماه ۱۲ متر مکعب بر ثانیه است درحالیکه در استان خراسان شمالی این الگوی مصرف آب هر خانوار در هر ماه ۱۵ متر مکعب بر ثانیه است.
 
عطایی گفت: ۶۵ درصد از مشترکان خانگی استان در هر ماه تا ۱۵ متر مکعب بر ثانیه آب مصرف می‌کنند درحالیکه ۳۵ درصد دیگر بیش از این الگو آب مصرف می‌کنند.
 
وی یادآور شد: متاسفانه در مناطق روستایی استان نیز شماری از مشترکان با آب شرب باغچه‌های خود را آبیاری و دام های خود را مشروب می‌کنند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی همچنین افزود: شمار دیگری از روستائیان استان نیز به علت قیمت پایین بهای آب، آب را بد مصرف می‌کنند.
 
انتهای خبر/قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات