در حال بارگذاری
یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

انتقام‌گیری ایران از اسرائیل قطعی است

شماره خبر : 1996 - https://asreatrak.ir/short/NE9jq

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اینکه عنوان می‌شود که ایران در پاسخگویی به دشمن عقب‌مانده، یک تلقی اشتباه است؛ زیرا گرفتن انتقام غیر از انتقام‌های جاری و مجازات‌هایی که می‌شوند، قطعی است.

 قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: عملیات طوفان الاقصی در واقع طرح‌های نه‌تنها دولتمردان و غاصبان منطقه فلسطین اشغالی بلکه برنامه‌های تمام صهیونیست‌هایی که با وعده به این منطقه آمده بودند را به هم ریخت و دنیای استکبار را تحت‌تأثیر قرار داده است.

 وی با اشاره به اینکه دنیای استکبار توقع این گونه رفتار را از فلسطین نداشتند، گفت: آن‌ها به دنبال این قضیه بودند که به‌زودی عادی‌سازی روابط بین حاکمان مزدور منطقه شکل بگیرد و برای همیشه ملت فلسطین فراموش می‌شود، اما طوفان الاقصی به معنای واقعی این موضوع را به هم ریخت.

 این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: بعد از ۷۵ سال مظلوم‌نمایی صهیونیسم‌ها به‌عنوان قومی که قربانی شده‌اند و منطقه مربوط به اجداد آنها است، عملیات طوفان الاقصی تمام مرزهای جعلی و استحکامات نظامی مخوفی که باعث ترس بود را از بین برد.

 وی ابراز داشت: صهیونیست‌ها به این واقعیت پی برده‌اند که حماس و گروه‌های مقاومت طی چهار دهه اخیر ریشه‌دارتر از این شده‌اند که بخواهند آنها را از بین ببرند، بلکه نسل به نسل به‌صورت مبارز و فرمانده تربیت شده‌اند.

 این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: نکته مهم این است ساکنان غاصب در سرزمین فلسطین به این امر پی برده‌اند که این منطقه جای‌ماندن نیست و همچون عضو پیوندی هستند که امروز پس‌زده شده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه این روزها اسرائیلی‌ها حس انتقام در وجودشان قوی‌تر شده، گفت: آنها عنوان کرده‌اند که اگر بخشی از نیروهای صهیونیست در شمال فلسطین، لبنان و حزب‌الله مشغول نمی‌کردند، می‌توانستند غزه را به‌راحتی مورد هجوم قرار دهند و به هدفشان برسند.

 این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه نقش لبنان در حمایت از غزه باعث ایجاد کینه صهیونیست‌ها از حزب‌الله شده، گفت: از طرفی اسرائیل در مقابله زمینی و واقعی دچار مشکل است و ثابت کرده‌اند که خط و مرزهای اخلاقی هم ندارند و فارغ از قواعد بشردوستانه در نسل‌کشی و کودک کشی بی‌نظیر هستند و همین قضیه باعث شده که دنیا علیهشان بسیج شود.

 وی با تأکید بر این موضوع که نشانه‌های روشنی از احساس شکست قطعی در رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل نمایان شده، بیان داشت: براین‌اساس به‌ظاهر حوادث تلخی را شاهد هستیم و فرمانده هان منطقه مقاومت را از دست می‌دهیم؛ اما شهادت هر کدام از آنها باعث نزدیک‌تر شدن پیروزی نهایی خواهد بود و تلخی‌ها شیرین می‌شود.

 این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه بعد از شهادت شهید هنیه، قطعاً کشور ایران در پاسخ‌دادن هیچ‌گونه تأخیری نداشته و پاسخ‌ها همچنان جاری است، توضیح داد: گمان داریم که اگر از ایران موشک زده شود پاسخ تلقی می‌شود درحالی‌که در واقع موشک‌هایی که از یمن یا کشورهای دیگر ارسال می‌شود برگرفته از اندیشه انقلاب اسلامی است و دشمن به این موضوع پی برده که اینها از تفکرات انقلاب اسلامی ایران است.

 جعفری گفت: براین‌اساس اگر عنوان شود که در پاسخگویی به دشمن عقب‌مانده‌ایم، یک تلقی اشتباه است؛ زیرا گرفتن انتقام غیر از انتقام‌های جاری و مجازات‌هایی که می‌شوند قطعی است.

 وی بیان داشت: به‌خاطر داشته باشیم که همیشه لازم نیست عجله کنیم بلکه روی این قضیه با تأمل و حساب شده وارد عمل شویم و اعتماد داشته باشیم تا نظام و مسئولان به‌موقع وعده صادق که قوی‌تر از وعده قبل بوده را اجرایی خواهند کرد.

 این کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر این موضوع که آمریکایی‌ها با هزاران زبان فریاد زدند که صهیونیست‌ها ابراز دست ما هستند، عنوان کرد: دنیای استکبار بارها عنوان کردند که ما چیزی به‌عنوان اسرائیل نداریم؛ بلکه آن را یک ناو جنگی برای خود می‌دانیم و وجود این رژیم در خاورمیانه حیاتی است.

 وی بیان داشت: اگر پشتیبانی‌های آمریکا نباشد جنگ خیلی زود تمام می‌شود و امروز غزه، حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت با یک رژیم غاصب طرف نیست؛ بلکه با تمام دنیای استکباری و سرمایه‌داری غرب که برای منافع خود هیچ قانونی ندارد طرف است، بنابراین آمریکا می‌داند که در این جنگ وقتی رژیم صهیونیست عقب‌نشینی کند؛ یعنی خودشان شکست‌خورده‌اند.

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

 

0 نظر

ارسال نظرات