در حال بارگذاری
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی خبر داد:

تخفیف ۹۰ درصدی بیمه سلامت به زوجین نابارور

شماره خبر : 2016 - https://asreatrak.ir/short/VpRyW

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: زنان متأهل تا ۴۹ سال تمام و آقایان متأهل که شرایط ناباروری اولیه یا ثانویه را دارند می‌توانند از پوشش 90درصدی استفاده از خدمات ناباروری بهره‌مند شوند.

  مهرداد سفیدگران در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد پایگاه تحلیلی خبری «عصر اترک» گفت: از زمان اجرایی‌شدن طرح پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری، ۴ هزار و ۹۳۰ زوج خراسان شمالی برای دریافت خدمات ناباروری نشان‌دار شده‌اند.

  وی ادامه داد: براین‌اساس طی سال ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۵۸۶ زوج و در سال ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۳۴۴ زوج برای دریافت خدمات ناباروری نشان‌دار شده‌اند.

  سفیدگران با تأکید بر این که طرح پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری در دولت سیزدهم اجرایی شده است، افزود: در این طرح زوجین نابارور می‌توانند خدمات ناباروری را با ۹۰ درصد پوشش تعرفه دولتی در مراکز دولتی و ۹۰ درصد پوشش تعرفه عمومی غیردولتی در سایر مراکز اعم از خصوصی و خیریه و عمومی غیردولتی دریافت کنند.

  مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ضوابط پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری برای ناباروری اولیه و ناباروری ثانویه است.

  وی خاطرنشان کرد: نابارورهای اولیه، زوج‌های بدون فرزند هستند که پس از یک سال تلاش برای باروری، به طور طبیعی، بارداری موفق نداشته‌اند.

  مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین ناباروری ثانویه، زوجینی هستند که دارای فرزند بوده و برای بارداری مجدد دچار مشکل شدند و پس از یک سال عدم پیشگیری بارداری نتوانسته‌اند باردار شوند.

  سفیدگران ادامه داد: خدمات و تکنیک‌های کمک باروری برای افرادی بکار می‌رود که با روش طبیعی قادر به بارداری نباشند و شامل خدمات IVF (لقاح آزمایشگاهی)،IUI (لقاح داخل رحمی)،ICSI (میکرو اینجکشن)، FET (انتقال جنین فریز شده) است.

  مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در خصوص افراد واجد شرایط استفاده از پوشش 90درصدی استفاده از خدمات ناباروری اظهار داشت: خانم‌های متأهل تا ۴۹ سال تمام و آقایان متأهل که شرایط ناباروری اولیه یا ثانویه را داشته باشند جزو افراد واجد شرایطی هستند که می‌توانند اقدام کنند.

  وی ادامه داد: در حال حاضر خدمات ناباروری در سه حوزه IVF ،IUI ، FET و ICSI در بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد در حال انجام است.

  سفیدگران ابراز داشت: بیمه‌شدگان استان در صورت اقدام در سایر استان‌ها نیز می‌توانند از پوشش ۹۰ درصدی بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

  مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی شرط بهره‌مندی از خدمات ناباروری با تخفیف بیمه‌ای را نشان‌دار شدن یکی از زوجین اعلام کرد و گفت: پزشک متخصص مجاز برای معرفی بیمه شده شامل فلوشیپ نازایی و متخصص ارولوژی (کلیه و مثانه) است.

  وی ادامه داد: زوجین نابارور در صورت هر گونه سؤال و دریافت راهنمایی می‌توانند با شماره‌های ۱۶۶۶ نیز تماس حاصل کنند.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات