در حال بارگذاری
مدیرعامل شرکت شهرساز شایگان:

روزانه ۱۶۰ میلیون خسارت به تصفیه‌خانه شیروان می‌خورد

شماره خبر : 2009 - https://asreatrak.ir/short/VwJdp

مدیر عامل شرکت شهرساز شایگان گفت: در پی انجام نشدن تکالیف اداره‌ آبفا استان و شهرستان، روزانه ۱۶۰ میلیون تومان به تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر خسارت وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحیلی «عصراترک»، مسعود بناری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشکر از اهالی رسانه که نگهبانان راستین جامعه هستند، اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد اشتغال موجود در جهان توسط بخش خصوصی است و یکی از عوامل شناسایی پیشرفت هر کشوری، شناسایی مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد آن کشور است.

وی ادامه داد: در کشور ما حدود ۷۰ درصد از اقتصاد در اختیار بخش دولتی و ۳۰ درصد آن مختص بخش خصوصی است در حالی که در کشورهای دیگر قضیه برعکس و حدود ۹۰ درصد مربوط به بخش خصوصی و فقط ۱۰ درصد در اختیار بخش دولتی قرار گرفته است.

 بناری در خصوص فاضلاب شیروان افزود: فاضلاب شیروان توسط یک خط لوله‌ی GRP با قطر ۱۰۰۰ متر و عمق ۳ متری تحویل تصفیه خانه شده که دارای دو بخش واحد فرایندی و ساختاری می‌باشد که همگی آن آماده است.

مدیرعامل شرکت شهرساز شایگان در خصوص مشکلات موجود، گفت: از همان ابتدای کار دچار چالش‌های متعددی بوده‌ایم که از جمله آن تعدد در انتصاب مدیرعاملان اداره آب و فاضلاب بود که هر یک به بهانه‌ی تازه منصب شدن، کار را از سر خود باز می‌کردند.

بناری در ارتباط با سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا سالیان پیش مشکلات موجود را رسانه‌ای نکرده‌اید، پاسخ داد: ما بنای بر انجام کار و تعامل بدون مشکل را داشتیم و بارها پیشنهادات مختلفی دادیم که با آن ها نیز موافقت نکردند.

مدیرعامل شرکت شهرساز شایگان ادامه داد: با وجود مناقصه‌ای که برگزار شد و ما برنده آن شدیم از ما گرفتند و یکی از پیشنهادات ما این بود که تمامی کار را ما به صورت خودگردان انجام می‌دهیم اما بعد از تکمیل مبلغ تزریق شده را در یک دوره ۵ ساله و با سود ۲۰ درصد به ما پرداخت کنند که اداره آب و فاضلاب این را هم نپذیرفت.

وی در اراتباط با اختلافات موجود با اداره آب و فاضلاب تصریح کرد: ۲۰ مورد ترک فعل اداره آب و فاضلاب مشخص شده و قابل پیگیری است و خساراتی که در این سه سال باید به ما پرداخت کنند سالانه حدود ۶۰ میلیارد تومان است که مهم‌‌تر از این مبالغ، آب شربی است که برای صنعت، کشاورزی و ... استفاده می‌شود و منابع آب شیرین ما را دچار کمبود می‌کند که اگر این پروژه به انجام برسد قطعا صرفه‌جویی عظیمی رخ خواهد داد.

بناری با گلایه از اداره آب و فاضلاب گفت: قرارداد ما دو ساله بوده اما این اداره با انجام ندادن تکالیف خود در اسرع وقت موجب دیرکرد انجام آن شده است با این حساب روزانه ۱۶۰ میلیون تومان به شهر خسارت وارد می‌شود و آب گران‌بهایی که مورد هدر رفت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: شهرستان شیروان دشت ممنوعه است و به دلیل کمبود آب، پروژه‌های زیادی در حال خاک خوردن است پس اگر اداره آب و فاضلاب با ما همکاری بیشتری می‌داشت و تکالیف خود را به نحو احسن و به موقع انجام می‌داد قطعا آب مصرفی صنایع از فاضلاب تامین می‌شد و این پروژه‌ها به ثمر می‌رسید.

 بناری با توجه به زحمات بی دریغ نماینده شهرستان (عباس قدرتی) در خصوص حل این مشکل اظهار کرد: خواسته اصلی ما تعیین و تکلیف موضوع قرارداد است و قرار بر این بوده که از سال ۹۹ مطابق با بخشنامه، قیمت‌ها را اصلاح کنند که ما ۲ سال منتظر تغییر قیمت‌ها و انتقال آن هستیم و در این خصوص خسارات زیادی را متحمل شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت شهرساز شایگان در پایان با توجه به ۲۰ مورد ترک فعل اداره آب و فاضلاب خاطر‌نشان کرد: از تمامی دستگاه‌های نظارتی و حتی اطلاعاتی خواهان رسیدگی به این موضوع چه توسط مدیران گذشته و چه مدیران حال حاضر هستیم و حتی اگر از خود بنده به عنوان سرمایه‌گذار خطایی را مشاهده کردند به مقامات قضایی ارجاع دهند.

انتهای خبر/ سیده‌معصومه علوی

0 نظر

ارسال نظرات