در حال بارگذاری
در مصاحبه با برادر شهید محمدعلی صفا:

شهید صفا یارویاور مظلومان و کوبنده زورگویان بود

شماره خبر : 2025 - https://asreatrak.ir/short/eRLnR

برادر شهید محمدعلی صفا گفت: این شهید یارویاور مظلومان و کوبنده زورگویان و ستمگران بود و از جایگاهی که داشت به نفع مظلومان استفاده می‌کرد.

 به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، شهید محمدعلی صفا از جمله شهدای برجسته نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که خدمات بی‌نظیری را برای برقراری امنیت و آرامش در مرزهای آبی کشور در دوران دفاع مقدس به انجام رساند.

 در سال ۱۳۲۸ در بجنورد متولد شد و در تاریخ چهارم آبان ۱۳۵۹ در پی وقوع انفجار خمپاره و اصابت ترکش به ناحیه پیشانی، پا و پهلو در خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 شهید محمدعلی صفا یکی از قهرمانان دفاع مقدس بود که پس از گذشت سال‌ها به دلیل رشادت‌ها و جان‌افشانی‌هایش یاد و خاطره‌اش برای مردم بجنورد همچنان زنده است.

 یوسف برادر شهید محمدعلی صفا در گفتگو با خبرنگار ما گفت: او در همان سال­های جوانی علاقه، توانمندی و مهارت زیادی در رشته‌های مختلف ورزشی رزمی از جمله کاراته و کونگ‌فو داشت و از روحیه قوی برخوردار بود.

 وی در ادامه افزود: محمدعلی معتقد بود که همه کسانی که ایرانی هستند باید به کشور خود خدمت و از آن دفاع کنند و بر پایه همین توانمندی و اعتقادات در دی‌ماه ۱۳۴۳ وارد ارتش شد.

 برادر شهید تصریح کرد: ارتش برای تشکیل یگان کماندویی دریایی در حال جذب نیروی ورزیده و قوی از بین کارکنان خود بود؛ بنابراین از افراد قوی ارتش دعوت به عمل آمد تا در آزمون ورودی پایگاه کماندویی نیروی دریایی شرکت کنند و باتوجه‌به این که محمدعلی از فیزیک بدنی قوی برخوردار بود و همچنین علاقه زیادی به فعالیت‌های سخت و رزمی داشت، در آن آزمون شرکت کرد.

 وی تأکید کرد: شهید صفا پس از گذراندن دوره‌های سخت و فشرده کماندویی در ایران به‌عنوان نفر برتر در انجام عملیات‌های ویژه انتخاب و به همراه هشت نفر دیگر برای ادامه دوره‌های آموزشی تخصصی کماندویی به پایگاه رویال مارین انگلستان «پایگاه موش­های صحرا» اعزام شد.

برادر شهید صفا در ادامه عنوان کرد: او عنوان کماندوی برتر را پس از گذراندن دوره‌های تخصصی کسب کرد و پس از آن برای آموزش‌های بیشتر به پایگاه کماندویی «جان. اِف. کِنِدی» آمریکا فرستاده شد و توانست مدرک تخصصی کماندوی ویژه با عنوان انهدام ناوهای جنگی را دریافت کند.

 برادر شهید خاطرنشان کرد: هم‌زمان با آغاز جنگ تحمیلی باتوجه‌به این که محمدعلی دو سال استراحت پزشکی داشت، اما خود را برای نبرد با دشمن متجاوز آماده کرد؛ او بر این باور بود که باید از علم، دانش و تخصص که با هزینه طریق بیت‌المال در چند کشور مختلف کسب کرده و در شرایطی که برای کشور پیش‌آمده، باید برای دفاع و خدمت به کشور و آموزش نیروهای ارتش استفاده کند.

 وی با اشاره به حمله رژیم بعث عراق با چند لشکر زرهی و تانک‌های مجهز در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با خیال فتح سه‌روزه خوزستان، افزود: محمدعلی به همراه سایر کماندوها و تکاوران پایگاه دریایی بوشهر با رشادت و جان‌فشانی و درحالی‌که نفرات و تجهیزات آن‌ها نسبت به دشمن بسیار کم بود، توانست ده‌ها دستگاه از تانک‌های افسانه‌ای که در اختیار لشکرهای رژیم بعثی عراق قرار داشت را منهدم کنند و ارتش بعثی عراق را به عقب براند.

 وی اظهار داشت: این شهید یارویاور مظلومان و کوبنده زورگویان و ستمگران بود و از جایگاهی که داشت به نفع مظلومان استفاده می‌کرد.

 برادر شهید صفا خاطرنشان کرد: شهید صفا به روابط همسایه‌ها و دوستان بسیار اهمیت می‌داد و هر زمان که به بجنورد باز می‌گشت با جعبه شیرینی به دیدن دوستان و همسایه‌ها می‌رفت.

 انتهای خبر/ی

0 نظر

ارسال نظرات