در حال بارگذاری
در گفتگو با مادر شهید فیروز حمیدی‌زاده:

پسرم از سربازان «در گهواره» امام(ره) بود

شماره خبر : 2023 - https://asreatrak.ir/short/V1o5Z

مادر شهید حمیدی‌زاده با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) که سربازهای من در گهواره‌ها هستند، بیان کرد: فیروز هم از همان سربازان «در گهوراه» امام(ره) بود.

 به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، شهید فیروز حمیدی‌زاده از شهدای مدافع حرم استان خراسان شمالی٬ در ۳۰ مهرماه ۱۳۵۷ در شهر بجنورد دیده به جهان گشود؛ وی کارمند سازمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی بود و در سال ۱۳۹۴ به‌صورت بسیجی و داوطلبانه به جبه‌های دفاع از حرم اهل‌بیت اطهار (ع) شتافت و در عملیات پیروزمندانه آزادی نبل و الزهرا به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 سبزه گل حمیدی پور مادر شهید حمیدی زاده در گفتگو با خبرنگار ما گفت: فرزندم از همان ابتدا اهل تلاش بود و برای دفاع از وطن دغدغه داشت به‌طوری‌که پنج سال در لباس نیروی انتظامی در مرزهای ایران خدمت کرد که خود همین سندی برای خدمت صادقانه فرزند شهیدم بود.

 وی با بیان اینکه فرزندم یک هنرمند بود، افزود: فرزندم بعد از ۵ سال خدمت در مرز ایران و افغانستان، به بجنورد آمد و در کنار شغلی که در یکی از ادارات دولتی داشت به خوشنویسی هم مشغول شد، چرا که یکی از هنرهای شهید فیروز این بود که وقتی قلم به دست می‌گرفت غوغا می‌کرد، آن‌چنان که هنوز هم دیوارهای برخی مساجد و مراکز فرهنگی استان نشانی از هنر خوشنویسی او دارند که با خط زیبایش نگاشته شده‌اند.

پسرم از سربازان «در گهواره» امام(ره) بود

 مادر با دلتنگی از لحظاتی که فرزندش دیگر در کنارش نیست گفت و عنوان کرد: هر لحظه که دلتنگ فرزندم می‌شوم در خلوت و تنهایی خود به قاب عکس شهید نگاه می‌کنم و خاطرات را مرور می‌کنم تا کمی دلم آرام شود.

 حمیدی پور با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) که سربازهای من در گهواره‌ها هستند، بیان کرد: فیروز هم از همان سربازان «در گهوراه» امام(ره) بود.

 وی با اشاره به‌روز اعزام شهید فیروز برای دفاع از حرم حضرت زینب (س)، افزود: فرزندم دستش را بالا گرفت و گفت فرمانده من مادرم بود و به من آموخت تا در این راه قدم بگذارم.

 مادر شهید حمیدی زاده با بیان اینکه در نبود فیروز، همسرش برای فرزندانش پدری کرد، عنوان کرد: اگر یک فیروز من رفته باشد به‌جای آن سه فیروز دیگر هستند تا راه پدر را ادامه دهند.

 وی در پایان گفت: به جز فیروز که در سوریه به شهادت رسید، فرزند بزرگ‌تر نریمان به همراه برادرم عقیل در دوران هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

 انتهای خبر/ی

0 نظر

ارسال نظرات