در حال بارگذاری
فرمانده سپاه خراسان شمالی :

دشمن در جنگ تحمیلی از بسیج شکست خورد

شماره خبر : 1998 - https://asreatrak.ir/short/NgoX3

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) گفت: دشمن در واقع در جنگ هشت سال دفاع مقدس از بسیج ما شکست خورد، بسیج با آن روحیه و ایمان در مقابل دشمن تا دندان مسلح بعث ایستادگی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، سردار اسماعیل فرجی در مراسم یادواره ۱۱۸ شهید دانش آموز شهرستان بجنورد گفت: ما از هر قشری در دفاع مقدس شهید داده‌ایم که  این نشان از حضور و مشارکت تمام آحاد مردم در دفاع از کشور و میهن است.

وی افزود: صدام و رژیم بعث از این موضوع غافل شده بودند و حتی در یکی از مصاحبه‌ها هم بیان کرده بود که من می‌دانستم ارتش ایران تضعیف شده است و توانایی مقابله با ما را ندارد.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه علیه‌السلام تصریح کرد: دشمن در واقع در جنگ هشت سال دفاع مقدس  از بسیج ما شکست خورد، بسیج با آن روحیه و ایمان در مقابل دشمن تا دندان مسلح بعث ایستادگی کرد، بطوری که دشمن می‌گفت ما فکر نمی‌کردیم مردم عادی اعم از  زن و مرد، کوچک و بزرگ سلاح به دست بگیرند و از کشورشان دفاع کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان نیز در ادامه  با اشاره به ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۵ هزار شهید معلم در کشور گفت:  شهرستان بجنورد هم ۱۱۸ شهید دانش‌آموز و ۷۴ شهید معلم را در سال‌های دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

ابوالقاسم اکبری با اشاره به اینکه پابرجا بودن جامعه امروز را مدیون شهدای دانش‌آموز دیروز هستیم، اظهارکرد: پیشرفت در زمینه‌های نانو، سلول‌های بنیادین، تجهیزات دفاعی و پهپادی را از آموزش‌وپرورش ۴۵ سال گذشته داریم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه(ع) هم در یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان بجنورد با اشاره به آیات قرآن در خصوص عبرت‌گیری بیان کرد: یکی از موضوعات در خصوص دفاع مقدس این است که ما از آن دوران باشکوه و باعظمت دوران دفاع مقدس درس بگیریم که در غیر این صورت دچار غضب الهی می‌شویم.

حجت السلام علی نوروزی به بخشی از سخنان رهبری اشاره کرد و گفت: اگر در تاریخ امروز الهام از دفاع مقدس نگیریم و در شیوه‌ها دچار عقب‌نشینی غیر تاکتیکی شویم به تعبیر قرآن کریم، عقب‌نشینی غیرتکنیکی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدان‌های سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، غضب الهی را به دنبال دارد.

وی به سردار شهید محمد ایزانلو اشاره کرد که در این مدرسه تحصیل‌کرده بود و گفت: یک جوان در سن ۲۰ سالگی جانشین گردان محمد رسول‌الله بجنورد می‌شود و این نشان از توانایی و اعتمادبه‌نفس بالای جوانان و نوجوانان ماست و باید اینها به‌عنوان الگو در جامعه معرفی شوند.

حجت السلام نوروزی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در سخنرانی ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در جمع دانش‌آموزان مدارس یک راهبردی کلی در عرصه دفاع امنیتی و سیاسی مطرح کردند که از لحاظ تاکتیکی باید در جمع اساتید، مدرسان و… مطرح می‌شد؛ ولی ایشان در جمع دانش‌آموزان مطرح کردند چرا که این دانش‌آموزان سربازان پادررکاب رهبری هستند که جوان هستند، ریسک‌پذیر هستند و در مواقعی که کشور به ریسک و شجاعت نیاز دارد ایشان امیدشان به جوانان است.

وی گفت: مادران شهدا در لبنان و فلسطین از مادران شهدای هشت دفاع مقدس الگو گرفته‌اند و ما امروز باید به یاد سید حسن نصرالله و جبهه مقاومت باشیم.

نوروزی در ادامه به وصیت شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران که وصیت کرده بودند که بر سنگ مزارش بنویسند: «اینجا مدفن کسی است که می‌خواهد اسرائیل را نابود کند»، اشاره کرد و گفت: می‌بینید که امروزه این موشک‌ها در محور مقاومت روانه اسرائیل می‌شود و آن‌ها را نابود می‌کند.

وی ادامه داد: جوانان، دانش‌آموزان و معلمان باید به آینده کشور نگاه کنید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید که امید کشور شما جوان‌ها هستید.  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک پیش از ظهر امروز مراسم یادواره ۱۱۸ شهید  دانش‌آموز شهرستان بجنورد و ۳ شهید دانش آموز دبیرستان دانش با حضور فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه(ع)، مدیرکل آموزش و پرورش استان و فرمانده سپاه شهرستان بجنورد و برخی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این مراسم از خانواده شهیدان، امیرحسن برزگر، محمود احسانی، محمودرضا موفق حصاری، محمدعلی خاکپور، علیرضا رفوعی و مجید مقدادی تقدیر شد.

انتهای خبر/صدیقی

0 نظر

ارسال نظرات