در حال بارگذاری
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور :

خراسان‌شمالی در حوزه فعالیت‌های قرآنی روبه‌رشد است

شماره خبر : 2020 - https://asreatrak.ir/short/V0l65

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: خراسان شمالی در حوزه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی و هم حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی رو به‌رشد است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، غلام‌رضا عادل در همایش یاوران وقف که در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: خراسان شمالی در حوزه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی و هم حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی رو به رشد است. 

وی در تفسیر آیاتی از سوره مبارکه واقعه گفت: خداوند کریم است و قرآن او نیز کریم است و دوست دارد انسان‌ها کریمانه با هم رفتار کنند. 

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پیرامون ارزش‌های وقف مبسوط سخن گفت و از واقفین و خیرین و به ویژه از مسئولین و عوامل اجرای مسابقات سراسری قرآن کریم تقدیر کرد‌. 

اجرا ۳ هزار برنامه طی سال

حجت‌الاسلام عظیم آسوده در این همایش گزارش مبسوطی از فعالیت های عمرانی و فرهنگی اوقاف استان را ارائه کرد و گفت: آستان مقدس امامزاده سالانه بیش از ۳ هزار عنوان برنامه اجرا می کند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از قاریان قرآن،  واقفین، خادمین، هیئات امنا و تمام خیران و مروجین فرهنگ متعالی وقف قدر دانی کرد.

وقف در جهت مسائل روز در خراسان شمالی روبه‌رشد است

محمدرضا حسین‌نژاد دیگر سخنران این جلسه بود که وقف را در توسعه فرهنگی و اقتصادی استان موثر و موفق خواند و به عنوان نمونه به مسابقات سراسری قرآن در استان اشاره کرد و گفت: استان خراسان شمالی مستعد همه نوع فعالیت در امور خیرخواهانه در طیف وسیعی از فعالیت های اقتصادی و فرهنگی است و واقفین در عناوین مختلف به توسعه استان کمک می کنند. 

استاندار خراسان شمالی به جایگاه رفیع وقف در قرآن نیز اشاره کرد و آن را باقیات الصالحات دانست . 

وی در بخشی از سخنان خود به تنوع وقف در استان نیز در موضوعات و عناوین جدید اشاره کرد و گفت: سال گذشته در استان، وقف در حوزه مبارزه با مواد مخدر زمینه‌های نو و رفع مسائل مبتلا به امروز داریم و حتی مذاکراتی برای کمک اوقاف در صنایع هواپیمایی استان صورت گرفته است .

در ادامه این همایش ضمن معرفی تعدادی از واقفین و موارد وقف آنان، از جمعی از واقفین، از فعالین حوزه وقف، از فعالین قرآنی، حائزین رتبه در مسابقات قرآنی، عوامل اجرایی مسابقات قرآنی، از خدام امام زادگان استان و سایر خیرین و فعالین قرآنی در رسانه های استان، فعالین فرهنگی با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

انتهای خبر/د

0 نظر

ارسال نظرات