در حال بارگذاری
مسئول مجمع جهادگران استان خبر داد:

اعزام ۹۱۲ گروه جهادی در خراسان شمالی

مسئول مجمع جهادگران خراسان شمالی گفت: طی سال گذشته ۹۱۲ گروه جهادی در قالب نیروهای محله محور، جغرافیا محور و فعالان اجتماعی به ارائه ۶۳ خدمت مرمت و ۱۴ واحد ساخت مسکن محرومان در خراسان شمالی پرداختند.

حسین شجاعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی عصر اترک با اشاره به اینکه در راستای اقدامات جهادی به ارائه خدماتی همچون آبرسانی به زمین‌های کشاورزی در طرح آبخیز تا جالیز و همچنین آبرسانی شرب اشاره کرد و اظهار داشت: در قالب این دو طرح ۱۷ روستا از خدمات جهادگران شهرستان بجنورد بهره‌مند شده‌اند.

 وی ادامه داد: علاوه بر این گروه‌های جهادی بسیج سازندگی خدماتی از قبیل توزیع بسته‌های معیشتی و لوازم‌التحریر در ایام مختلف سال، کمک به آزادسازی زندانیان و توزیع جهیزیه ارائه می‌دهند.

مسئول مجمع جهادگران خراسان شمالی اضافه کرد: طی سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۹ هزار بسته معیشتی و لوازم‌التحریر، ۶۷۰ هزار غذای گرم توزیع و هشت زندانی آزاد و ۱۱۵ سری جهیزیه نیز به نوعروسان اهدا شد.

 مسئول مجمع جهادگران خراسان شمالی ابراز داشت: بسیج سازندگی برای ارتقای سطح کیفیت زندگی مردمک کمتر برخوردار در سطح شهر و روستاهای استان همت دارد.

 شجاعی بیان داشت: در راستای اشتغال‌زایی نیز برای راه‌اندازی ۲۷۰ کارگاه همکاری بسیج سازندگی بوده و در این حوزه یک هزار و ۵۵۱ نفر در سامانه تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج ثبت‌نام کرده‌اند.

 وی ابراز داشت: گفتنی است که در راستای ایجاد اشتغال از ۷۹۵ مورد افرادی که تقاضای ایجاد شغل داشته‌اند بازدید و ۸۰۰ میلیارد ریال معرفی به بانک‌ها انجام و ۳۷۰ میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده است.

 این مسئول به راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه محله‌ای و روستایی نیز اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۱۸ صندوق مردمی با همیاری مردم محلات و روستاها تشکیل شده و نزدیک به ۴.۵ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت و برای ۴۹۱ نفر اشتغال از محل پرداخت وام‌ها محقق شده است.

 

مصاحبه از آرزو رحمانی
انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات