در حال بارگذاری
سرپرست شهرداری شیروان:

اعتبار مصوب شهرداری شیروان ۷۰۰ میلیارد تومان است

سرپرست شهرداری شیروان گفت: بودجه مصوب شهرداری شیروان ۷۰۰ میلیارد تومان و درآمدی که از ابتدای سال کسب کردیم ۵۲ میلیارد تومان است.

یونس حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک، اظهار کرد: از ابتدای سال هزینه‌های جاری شهرداری ۳۵ میلیارد تومان بوده و ۲۱ میلیارد تومان نیز به کاسبین، پیمانکاران و طلبکاران پرداخت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه شهرداری شیروان ۱۲۰ میلیارد تومان بدهی نقدی و ۸۵ میلیارد تومان بدهی محکومیتی دارد، تصریح کرد: با وجود کاهش یک‌سومی درآمدهای شهرداری نسبت به سال گذشته، ۲۸ میلیارد تومان از این بدهی‌ها پرداخت شده است.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه ۱۱ میلیارد تومان فقط در بازگشایی بلوار دفاع مقدس تملک کرده‌ایم، گفت: ۲۳ پروژه به ارزش ۲۳ میلیارد تومان با اشتغال‌زایی مستقیم ۱۳۰ نفر در شهرداری شیروان در حال اجراست و پروژه‌های برآوردی ما ۳۰ مورد است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ تیر برق دکوراتیو برای ورودی‌های غربی و شرقی شهر خریداری شده که در آینده نصب خواهد شد و برای روشنایی پارک‌ها ۱ میلیارد تومان پروژکتور خریده شده و در حال نصب است.

حاجی‌زاده با اشاره به وضعیت نامناسب آمبولانس‌های شهرداری تأکید کرد: پس از واریز حقوق خردادماه پرسنل دو آمبولانس به‌روز و یخچال‌دار به ارزش ۲ میلیارد تومان برای حمل میّت خریداری خواهم کرد، چون آمبولانس‌های موجود اصلاً در شأن مردم شیروان و قامت شهرداری شیروان نیست.

عضو شورای اداری شهرستان شیروان با اشاره به همکاری خوب شورای شهر در تصویب لوایح، گفت: ۴ میلیارد تومان قرارداد ویلا برای پرسنل شهرداری منعقد کرده‌ایم که همکاران می‌توانند از ماه بعد از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری در شهرستان شیروان پائین است و این یک مشکل محسوب می‌شود، یادآور شد: با جلسات و پیگیری‌هایی که صورت گرفت، بنا شد پروژه پارکینگ طبقاتی میدان انقلاب در دهه فجر امسال چهارطبقه پارکینگ آن افتتاح و باتوجه‌به اخذ تأییدیه سیما و منظر شهری؛ بتوانیم نمای آن را که در سه جهت است اجرا کنیم.

حاجی‌زاده در حوزه آسفالت گفت: از روز سه‌شنبه هفته جاری پیمان ۴۰ هزار مترمربعی آسفالت در منطقه بسیجیان بسته می‌شود، ۲۷۰ هزار مترمربع آسفالت موردنیاز معابر سطح شهر شیروان است، انقلابی در حوزه آسفالت خواهد شد که رقم آن معادل ۵۰ میلیارد تومان است.

وی در خصوص جانمایی مراکز خرید ضایعات افزود: یقین داشته باشید موردی که مربوط به شهرداری باشد بی‌درنگ انجام خواهد شد؛ ولی شهرداری در خارج از شهر زمینی ندارد، اداره فرمانداری؛ مسکن و شهرسازی را موظف کرده تا زمینی در اختیار شهرداری قرار دهد تا مراکز خرید ضایعات را به خارج از شهر منتقل کنیم؛ ولی تاکنون زمینی به ما داده نشده است.

سرپرست شهرداری شیروان منطقه‌ای کردن تاکسی‌ها را یکی از خواسته‌های خود دانست و اظهار کرد: دوست داریم که تاکسی‌ها به نقاط مختلف شهر تردد داشته باشند؛ ولی تاکنون به اجماع واحدی نرسیدیم؛ اما یکی از مشکلات اصلی این موضوع تک‌محور اصلی داشتن شهر شیروان است؛ لذا باید زیرساخت‌ها فراهم باشد.

حاجی‌زاده با اشاره به سفر وزیر کشور به شیروان و سفر خود به سمنان و تهران یادآور شد: در سفر وزیر کشور به شیروان درخواست‌های زیادی داشتیم ولی توانستیم دستور چهار درخواست را بگیریم که در سفر به تهران توانستیم قرارداد یک دستگاه بیل مکانیکی لاستیک دار به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را منعقد کنیم، بدین صورت که ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون توسط شهرداری شیروان، ۳ میلیارد تومان توسط سازمان شهرداری‌ها و مابقی را بعد از ۶ ماه که بیل مکانیکی تحویل شد در ۲۴ قسط پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین دستور خرید یک ماشین سنگین و نردبان آن و اختصاص ۴۰۰ تن قیر به پروژه بازگشایی خیابان حکیم که در آینده قرار است به نام رئیس‌جمهور شهید نام‌گذاری شود، بوده است.

 

سرپرست شهرداری شیروان گفت: همچنین در این سفر برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز تسهیلات ۴ میلیاردی با سود چهار درصد گرفتیم و اتفاق دیگر که در سمنان رخ داد خرید ۷ دستگاه میدل باس با ظرفیت ۲۴ نفر و دارای پتانسیل برای معلولان بود که توافق شد ۳۰ درصد آن را شهرداری و ۷۰ درصد را سازمان شهرداری‌ها پرداخت کند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه تاکنون سه مرتبه سم‌پاشی در سطح شهر انجام شده، تأکید کرد: طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی کلی صورت خواهد گرفت و کل بوستان‌ها و پارک‌ها سم‌پاشی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در منطقه کوی وحدت، اداره مسکن و شهرسازی به تعهدات خود عمل نکرد؛ گفت: مسکن و شهرسازی قول داد که ۱۰ درصد از سهم جبران خسارت خود را به شهرداری بپردازد؛ ولی عملی نشد بااین‌حال باز هم ما در این منطقه به ارائه خدمات ادامه می‌دهیم که بحث پارک کوی وحدت و آب‌نما ازاین‌دست اقدامات است.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: جشن‌هایی برای دهه ولایت با همکاری اداره فرمانداری و دفتر امام‌جمعه طرح‌ریزی خواهیم کرد. روزانه در مجموعه خدمات شهری شهرداری ۱۵ الی ۲۰ قلاده سگ جمع‌آوری می‌شود.

 

انتهای پیام/حق‌بین

0 نظر

ارسال نظرات