در حال بارگذاری
در دولت سیزدهم محقق شد؛

پرداخت ۹۵۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در خراسان‌شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: تعداد اشتغال ایجاد شده در دولت شهید رئیسی ۹ هزار و ۶۵۵ فرصت شغلی با پرداخت ۹۵۳ میلیارد تومان تسهیلات بوده است.

 به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک، مجید الهی راد، صبح امروز در نشست خبری بیان دستاوردهای دولت سیزدهم با حضور اصحاب رسانه استان خراسان شمالی اظهار داشت: حضور پرشور در انتخابات باعث اقتدار نظام در سطح بین‌الملل می‌شود و امید است فردی در تراز انقلاب انتخاب شود و مسیر حرکت شهید جمهور تداوم داشته باشد.

 وی ادامه داد: طی دولت سیزدهم در استان خراسان شمالی در حوزه محرومان کارهای عظیمی شکل گرفت که سابقه نداشته است.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت شده تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد که در امداد هوشمند ثبت شده ۵۲ هزار و ۱۱۵ خانوار شامل ۱۰۲ هزار و ۷۲۷ نفری مستمری‌بگیر هستند.

 وی با اشاره به اینکه ۶۶ درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی روستایی و ۳۴ درصد شهری هستند، گفت: نکته قابل‌توجه این است که ۸۱ درصد مددجویان تحت حمایت این سازمان دهک یک تا سه هستند.

 الهی راد اضافه کرد: طی دولت سیزدهم افزایش سرانه مددجویان صعود خوبی داشته که در سال ۱۴۰۳ میزان ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد، به‌طوری‌که طی سه سال از عمر دولت شهید رئیسی مبلغ یک هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان مستمری به‌حساب مددجویان تحت پوشش واریز شد.

 وی خاطرنشان کرد: طی سفر رئیس‌جمهور به خراسان شمالی ۴۳ هزار درخواست مردمی جمع‌آوری شد که در قالب این مکاتبات بعد از بررسی‌های صورت‌گرفته ۱۵ میلیارد تومان تخصیص و پرداخت که در واقع تمام درخواست‌ها رسیدگی شده است.

 این مسئول یادآور شد: در حوزه مصوبات سفر شهید رئیسی تأمین ۳ هزار سری جهیزیه، اختصاص ۷ میلیارد تومان برای لوله‌کشی منازل مددجویان، پرداخت ۳ هزار تسهیلات مددجویان، تحویل وسایل گرمایشی برای ۲ هزار خانواده نیازمند، پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن برای ۳ هزار خانوار تحت حمایت، اختصاص مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان تبصره ۱۶ که همه به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام و محقق شده است.

 وی گفت: باتوجه‌به اهمیت ازدواج آسان در دولت سیزدهم طی این مدت، هیچ زوجی که نیازمند جهیزیه باشد، در صف نمانده و جهیزیه مازاد موجود است، به‌طوری‌که تعداد ۵ هزار و ۶۷۶ مورد جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی تحویل شده است.

 این مسئول افزود: در دولت شهید جمهور ۷ هزار و ۳۲۹ مورد خدمت برای سالمندان ارائه شده است.

 وی با اشاره به اهمیت طرح حمایت از جوانی جمعیت و خانواده اظهار داشت: در این راستا حمایت از خانواده‌های پر نوزاد که شامل ۱۳ خانواده سه نوزاد بوده که در قالب ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به‌صورت بلاعوض برای مسکن و معیشت آنها واریز شده است.

 الهی راد بیان داشت: همچنین کار جدیدی که در دولت سیزدهم اجرایی شد در حوزه ودیعه مسکن برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان بوده است که طی سال نخست دولت مبلغ ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، در سال دوم دولت مبلغ ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و طی سال گذشته مبلغ ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ابلاغ و تسهیلات در قالب مرکز استان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها تا سقف ۸۰ میلیون تومان انجام شده است.

 الهی راد با اشاره به اینکه طی دولت سیزدهم ۸ هزار و ۲۴۸ سری لوازم منزل توزیع شده است، گفت: همچنین ۹ هزار و ۳۲۷ فقره وام ضروری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان واریز شده است.

 این مسئول افزود: علاوه بر این در موضوع جذب سهمیه بیمه تأمین اجتماعی برای استان تعداد ۳ هزار و ۴۵۳ نفر به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیمه تأمین اجتماعی شدند.

 وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این طی سه سال دولت سیزدهم تعداد ۳۸۹ نفر از محل تأمین اجتماعی و ۱۵۰ نفر از محل صندوق بیمه عشایر و روستاییان بازنشست شدند.

 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات