در حال بارگذاری
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد:

اعلام آمادگی ۶۰ موکب برپایی غدیر در بجنورد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ موکب در بخش‌های مختلف اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: در مرکز خراسان شمالی برنامه غدیر از میدان شهید تا هفده شهریور از ساعت ۱۶ الی نماز مغرب و عشا برپا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار داشت: در سازمان تبلیغات اسلامی نظام مشخصی بر اساس دغدغه‌های حضرت آقا به‌مرورزمان به‌صورت عام یا خاص موردتوجه بوده که حائز اهمیت است.

 وی با اشاره به اینکه پیام محوری سال جاری مسئله تبیین و جهاد تبیین است که توسط مقام معظم رهبری صادر شده، گفت: براین‌اساس در سه عرصه اولویت‌های موضوعی، ظرفیتی و مخاطبان موردتوجه قرار می‌گیرد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امید آفرینی، اعتلای سبک زندگی و نهاد خانواده با محوریت نقش مادر، گسترش فرهنگ جهادی متناسب بافرهنگ ایثار و شهادت و کاهش آسیب‌ها با تمرکز بر مناطق حاشیه شهر را از اولویت‌های بخش موضوعی خواند.

 این مسئول ادامه داد: همچنین در بخش مخاطبان باتوجه‌به اینکه سازمان در بخش جهاد تبیین کارها را اجرایی می‌کند، توجه خاصی به اقشار بانوان، نوجوانان، افراد مؤثر، فرهیختگان و معلمان در دستور کار قرار دارد.

 رفیعی همچنین ادامه داد: در موضوع ظرفیت‌ها قرآن، مسجد به‌عنوان اصیل‌ترین پایگاه اجتماعی، هیأت، رسانه که باتوجه‌به اقتضاهای اخیر جزو اولویت سازمان قرار گرفته، نیز موردتوجه است.

 این مسئول با اشاره به مسئله امیدآفرینی و تأکیدات مداوم مقام معظم رهبری در این حوزه اظهار داشت: یکی از اصولی که موردتوجه بوده توسعه دامنه مخاطب است که برای مسئله تحقق هدفی مثل جهاد تبیین ضرورت دارد.

 وی با تأکید بر برگزاری پیاده‌روی‌های غدیر در سراسر کشور طی دو سال گذشته ابراز داشت: امسال نیز در مرکز خراسان شمالی برنامه غدیر از میدان شهید تا هفده شهریور از ساعت ۱۶ الی نماز مغرب و عشا برپا می‌شود.

 رفیعی بیان داشت: باتوجه‌به اینکه در آستانه اربعین شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش قرار داریم، رویکرد امسال برخی از موکب‌های برپا شده در ایام غدیر با محوریت خدمت در راستای تداوم حرکت شهید جمهور است که تاکنون ۶۰ موکب در بخش‌های مختلف اعلام آمادگی کرده‌اند.

 این مسئول به یکی دیگر از موارد امید آفرینی در جامعه اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن فرشته‌ها در ایام ماه رمضان با حضور ۷۰۰ روزه اولی از دیگر برنامه‌هایی بود که به‌صورت ملی به آن پرداخته می‌شود.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در سطح ملی در حوزه بودجه‌های حمایت از روحانیون مستقر در مساجد ۲۷ درصد و در حوزه فعالیت‌های شامل هیأت، خانواده، بانوان، رسانه، قرآنی، امسال ۱۰۰ درصد افزایش اعتبار پیدا کرده است.

 رفیعی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در موضوع اعتبارات فصل پنج این سازمان در استان طی دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مقایسه با ۱۴۰۰ روند کاهشی داشته و سال جاری هنوز نهایی نشده است.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات