در حال بارگذاری
رئیس سازمان صمت خراسان‌شمالی مطرح کرد:

خراسان‌شمالی پیگیر سهام‌دار شدن مردم در معدن آلبلاغ

رئیس سازمان صمت خراسان شمالی گفت: سهام دار شدن مردم شهرستان‌های اسفراین و بام و صفی آباد در معدن آلبلاغ از مطالبات مردم این دو شهرستان است که نماینده فعلی مردم این دو شهرستان در مجلس به طور جدی پیگیر تحقق آن است.

حسین حاجی بگلو در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» درباره معدن سرب و روی آلبلاغ مستقر در منطقه حفاظت‌شده حیات وحش ساریگل شهرستان اسفراین، اظهار کرد: در سال گذشته پروانه بهره‌برداری برای این معدن صادر شد.

وی عنوان کرد: طی مزایده برگزار شده، شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای سرمایه‌گذاری، استخراج و فروش مواد معدنی استخراجی از این معدن برنده شد.

رئیس سازمان صمت خراسان شمالی تصریح کرد: هرچند که این واگذاری به شرکت فولاد مبارکه اصفهان انجام شده است، با این وجود، حسین پور نماینده پیشین مردم اسفراین در دوره قبلی مجلس پیگیر موضوع سهام دار شدن مردم شهرستان‌های اسفراین و صفی آباد در این معدن در قالب تشکیل شرکت توسعه و عمران بود.

وی گفت: هادی قوامی نماینده فعلی مردم این دو شهرستان در مجلس فعلی نیز پیگیر تحقق این مطالبه مردمی است.
حاجی بگلو افزود: این نماینده پیگیر است که با تشکیل شرکت توسعه عمران، مردم این دو شهرستان در این شرکت عضو شوند تا بتوانند با خرید سهام در زمینه‌های سرمایه گذاری، استخراج و فروش مواد معدنی این واحد معدنی سهام دار شوند.
وی یادآور شد: البته این مطالبه درصورتی محقق می‌شود که مزایده برگزار شده منحل شود تا تمامی امور بهره برداری از این معدن به مردم این دو شهرستان واگذار شوند.
رئیس سازمان صمت خراسان شمالی در ادامه با تصریح بر این مطلب که البته بهره برداری از این معدن به سرمایه گذاری چند هزار میلیارد تومانی نیاز دارد، عنوان کرد: این امر تنها با سرمایه گذاری مردمی این دو شهرستان پیش نمی‌رود که در این زمینه نماینده فعلی مردم شهرستان‌های اسفراین و بام و صفی آباد پیگیر است تا با اخذ مجوز از وزارت اقتصاد و دارایی بتوان از بانک مرکزی تسهیلات گرفت که بتوان سرمایه اصلی برای بهره برداری از این معدن را تامین کرد.
وی اعلام کرد: در حال حاضر نماینده فعلی مردم دو شهرستان اسفراین و بام و صفی آباد به طور جدی پیگیر تحقق این مطالبه مردم شهرستان‌ها است.

حاجی بگلو در ادامه همچنین خاطرنشان کرد: البته استخراج و بهره برداری از این معدن سرب و روی چه با سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان و یا با سرمایه گذاری سهام داران مردمی این شهرستان نیازمند فرآوری است که این سازمان ایجاد شهرک تخصصی سرب و روی را در یکی از این دو شهرستان را پیشنهاد داده است.

وی گفت: اخذ مجوز بابت این اقدام از سوی شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در کارگروه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در حال بررسی و پیگیری است.

رئیس سازمان صمت خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود از احیای ۷۰ واحد معدنی در استان طی دولت سیزدهم خبر داد.

وی همچنین افزود: در تیرماه جاری نیز ۷۰ واحد معدنی دیگر به مزایده گذاشته می‌شوند که در صورت احیای آنها حدود ۸۰ درصد از واحدهای معدنی استان فعال خواهند بود.

علاوه بر این، حاجی بگلو به شناسایی مواد معدنی مس در پهنه معدنی جنوب استان نیز اشاره کرد.

وی در ادامه یادآور شد: در دولت سیزدهم، در استان ۵۷ فقره پروانه اکتشاف و ۳۴ فقره گواهی اکتشاف معدنی نیز صادر شدند.

رئیس سازمان صمت خراسان شمالی همچنین از تامین اعتبار زیرساختی برای ۱۹ واحد معدنی استان به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان و صرف آن برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز این واحدها در دولت سیزدهم نیز خبر داد.

وی همچنین درباره واحدهای صنعتی استان نیز اظهار کرد: در دولت سیزدهم، در استان ۲۱ واحد راکد صنعتی در استان احیا شدند.

رئیس سازمان صمت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این دولت، در استان ۹۷ پروانه بهره برداری صنعتی نیز صادر شدند.
حاجی بگلو یادآور شد: در این دولت در استان ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۵۹ تقاضای ایجاد واحد صنعتی پرداخت شد که این واحدها ایجاد شدند.

مصاحبه از: سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات