در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید رضاقلی لنگری

شهید رضاقلی لنگری سال ۱۳۴۸ در روستای لنگر شهر بجنورد به‌دنیا آمد و در ۱۷ تیرماه ۱۳۶۷ مورد اصابت ترکش خمپاره قرارگرفت و جان را فدای اسلام و رهبر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، شهید رضاقلی لنگری سال ۱۳۴۸ در روستای لنگر شهر بجنورد پا به عرصه وجود نهاد. پدر و مادرش به احترام حضرت ثامن الحجج نامش را رضا نهادند تا پشت و پناه او باشد. احکام اسلامی را نزد والدینش همراه با احترام و اطاعت از آنان به خوبی می‌آموزد.

سال سوم راهنمایی بود که به ناچار تحصیل را رها کرد و در کنار پدر به کشاورزی می‌پردازد. بعدها برای تامین مخارج خانواده به شغل کارگری نیز می‌رود. در دوران مدرسه در پایگاههای دانش آموزی بسیج فعالیت مستمر داشت و از آن دوران انگیزه‌های خدمت را سر می‌پوراند.
فراغت را د ورزش و حضور در کلاسهای عقیدتی می‌گذراند هنگام صحبت با دیگران متانت و وقار خود را حفظ می‌کرد در رابطه خود صداقت و فروتنی را ابراز می‌داشت.

وی که نامش با نام مقدس حضرت رضا پیوند داشت چندین مرتبه به زیارت آن حضرت نائل شده بود. حاضر شدن در هیئت مذهبی هنگام سوگواری حضرت امام حسین از جمله ادادتهای او به ائمه و اهل بیت بود.

شهید لنگری در ۱۸ سالگی با همسری محجبه و از نزدیکان ازدواج ی کند که در دوران نامزدی به شهادت می‌رسید. او که خود را مطیع امر ولایت می‌دانست و یکبار به حضور امام مشرف شده و از سخنان و رهنمودهای آن بلزرگوار برخوردار گردیده بود برای لبیک به ندای رهبر در ۱۹ سالگی و با لباس ارتش در میادین رزم حضور می‌یابد و در این راه با صلابت هر چه بیشتر گام بر می‌دارد.
 

او در ۱۷ تیرماه ۱۳۶۷ مورد اصابت ترکش خمپاره قرارگرفت و جان فدای اسلام و رهبر کرد. 
پیکر پاک مطهر شهید رضاقلی لنگری طی مراسمی در گلطزار شهدای روستای لنگر به خاک سپرده شد.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات