در حال بارگذاری
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی:

۸۰ شرکت تعاونی جدید در خراسان‌شمالی ایجاد شد

شماره خبر : 1854 - https://asreatrak.ir/short/NE9Z1

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی گفت: ۸۰ شرکت تعاونی جدید در خراسان شمالی ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از روابط عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی ، مهدی اسلام‌خواه در همایش هفته تعاون، اظهار داشت: سند توسعه تعاون از یادگاری‌های رئیس جمهور شهید است که مردمی‌سازی و مشارکت مردم، محوریت اصلی این سند است.
وی هدف عمده این سند را آموزش و ترویج فرهنگ تعاون کشور، بهبود مستمر فضای کسب و کار و بهبود وضع زندگی و رفاه اجتماعی عنوان کرد و افزود: در یک سال گذشته 80 تعاونی در رسته‌های مختلف شکل گرفته است و سه خط اعتباری ویژه از سوی وزرات تعاون برای پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است.


مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی سند توسعه تعاون را امیدی برای برقراری عدالت اجتماعی در بخش‌های مختلف و افزایش مشارکت مردم دانست و خاطرنشان کرد: اگر فقط قوانین حوزه تعاون اجرایی شود مشکلات حل خواهد شد، زیرا تاکنون این قوانین به درستی اجرا نشده است.


وی عنوان کرد: امیدواریم سند توسعه تعاون با همکاری دستگاه‌های اجرایی باید بتواند انتظارات ما را برآورده کند.


اسلام‌خواه تصریح کرد: موانع قانونی، دستورالعمل و آیین‌نامه تعاونی‌ها احصا شده که بخشی از آن به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان اطلاع رسانی شده است. یکی از مشکلات برای فعالیت تعاونی‌ها، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی در این شرکت‌ها است، در این زمینه نیاز است تا با همکاری دستگاه‌های متولی، مکانی برای فروش محصول تعریف شود.


مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی، افزود: همچنین می‌توان از ظرفیت نمایشگاه مجازی و بسترهای موجود در دستگاه‌ها در این زمینه استفاده کرد. پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها از دیگر درخواست‌های تعاون گران است که با توجه به ناترازی میزان منابع و مصارف بانک‌ها، انتظار است با تعریف خط اعتباری ویژه این مشکل برطرف شود.


انتهای پیام/

0 نظر

ارسال نظرات