در حال بارگذاری
مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی:

۷۲۱ نفر در خراسان‌شمالی خون اهدا کردند

شماره خبر : 1754 - https://asreatrak.ir/short/NYao8

مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی گفت: از اربعین تا رحلت حضرت رسول اکرم (ص) ۹۱۴ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۷۲۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

هادی نوری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» در مورد میزان اهدای خون مردم خراسان شمالی اظهار کرد:  ۹۱۴ نفر برای اهدا خون از زمان اربعین تا رحلت حضرت رسول اکرم (ص) مراجعه داشتند که از این تعداد ۷۲۱  نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: ۵۹ بانو و ۸۹ نفر بار اولی در بازه زمانی اربعین تا رحلت رسول اکرم (ص) در استان به این مرکز مراجعه کردند و فرایند اهدای خون آنان انجام شد.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی ادامه داد:  سال گذشته در این ایام ۶۹۸ نفر مراجعه داشتند که  ۵۷۶ نفر از هم‌استانی‌ها موفق به اهدای خون شدند.

نوری با بیان اینکه میزان اهدای خون بانوان نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایشی بوده است، اضافه کرد: میزان مراجعه‌کنندگان اهدای خون امسال نسبت به سال گذشته در بازه زمانی اربعین تا رحلت رسول اکرم (ص)۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی در مورد مقایسه میزان اهداکنندگان بار اول گفت: میزان مراجعه‌کنندگان بار اول امسال نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته است.

به مناسبت هفته دولت آیین کلنگ زنی پروژه مرکز انتقال خون اسفراین با حضور مسئولان استانی برگزار گردید.

 گفتنی است خراسان شمالی دارای سه پایگاه ثابت انتقال خون در شهرستان بجنورد و شیروان است که درهفته دولت، پروژه ساخت مرکز انتقال خون اسفراین به مساحت ۶۰۰ متر مربع در سه طبقه کلید خورد.

این پروژه دارای مرکز فنی شامل واحد اهدای خون، واحد آزمایشگاه و فرآوری و واحد پخش خون و نظارت بیمارستانی و همچنین واحد اداری است.

 با راه‌اندازی این مرکز علاوه بر تامین مطالبه به حق مردم شهرستان اسفراین، تمامی فرایندهای تامین خون بیمارستانی به طور مستقل در اسفراین انجام می‌گیرد.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات