در حال بارگذاری
بانوی امدادگر بجنوردی در دفاع مقدس:

روایتگری حضرت زینب، قیام عاشورا را جهانی کرد

شماره خبر : 1554 - https://asreatrak.ir/short/4PbOl

یک بانوی امدادگر بجنوردی در بیمارستان سقز در ایام دفاع مقدس گفت: روایتگری حقیقت‌طلبانه حضرت زینب (س) بعد از قیام عاشورا باعث شد که در سراسر جهان در بین ادیان و مذاهب مختلف فراگیر شود.

 عشرت احسانی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) پیام‌های زیادی به همراه داشته و هر قدر بگذرد کهنه نمی‌شود، گفت: یکی از ابعاد اصلی قیام سیدالشهدا مقابله حق در برابر باطل بوده که این مأموریت را به نحو عالی انجام داد.

 وی ادامه داد: عقب‌نشینی‌نکردن امام حسین (ع) ثمره زیادی داشت که تا به امروز هر جا نامی از حسین (ع) است، عدالت و مقابله در برابر ظلم به چشم می‌خورد.

 بانوی امدادگر بیمارستان سقز در ایام دفاع مقدس طی سال‌های ۶۰ تا ۶۱ دررابطه‌با نقش زنان در حماسه‌های مهم تاریخ اسلام توضیح داد: در انقلاب‌های مختلف اسلامی دیده شده که زنان در صحنه و یا پشت‌صحنه نقش اساسی ایفا کرده‌اند.

 وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) و بانوان عاشورایی نقش مهمی را در میدان عمل صحنه کربلا بر عهده داشتند، همچنین بعد از اتمام حماسه عاشورا پیام‌رسان این انقلاب عظیم شدند، زیرا اگر کسی این حماسه را روایتگری نمی‌کرد، قیام عاشورا نیز همچون خیلی از قیام‌های دیگر به فراموشی سپرده می‌شد.

 احسانی خاطرنشان کرد: این در حالی است که روایتگری حقیقت‌طلبانه حضرت زینب (س) بعد از قیام عاشورا باعث شد که نه‌تنها امروزه باگذشت بیش از هزار سال همچنان این حماسه زنده باشد، بلکه در سراسر جهان در بین ادیان و مذاهب مختلف فراگیر شود.

 وی گفت: حضور در پیاده‌روی اربعین محبت، همدلی، شور و انگیزه‌ای که در این مسیر دیده می‌شود، ثمره زیبایی‌های روی عاشورا بوده که به اینجا رسیده و در واقع در مسیر اربعین جز زیبایی چیزی به چشم نمی‌خورد.

روایتگری حضرت زینب، قیام عاشورا را جهانی کرد

 این بانوی امدادگر بجنوردی در ایام دفاع مقدس دررابطه‌با نقش زنان در جبهه‌های مختلف نبرد با استقامت بالا توضیح داد: تفکر و عقیده یک نکته درونی است؛ اما کسی که به یک اعتقاد رسیده باشد، در واقع باور در وجود فرد ریشه می‌کند که این انقلاب با چه هدفی شکل‌گرفته، بنابراین در این راه استوار قدم بر می‌دارد.

 احسانی با تأکید بر اینکه وقتی انقلاب در مسیر حق، عدالت و الهی باشد، حرکت در آن مسیر بااقتدار بالایی انجام می‌شود، گفت: حضرت زینب (س) در مسیر کربلا و روایتگری استوار ایستادگی کرد، زیرا ولایت و راه امام حسین (ع) را درک کرده و به باور رسیده بود.

 وی دررابطه‌با اینکه مقاومت زنان در ایام دفاع مقدس تا جبهه مقاومت چه میزان نشأت گرفته از صبوری حضرت زینب (س) بوده است، گفت: قبل از انقلاب حضور زنان در تمام جبهه‌ها و مبارزات ثابت کرد که زن می‌تواند نقش فعال و سازنده‌ای داشته باشد.

 احسانی یادآور شد: زنان پیش از انقلاب در تمام بخش‌ها فعالیت و نقش قابل‌توجهی را داشتند، به‌طوری‌که این حمایت‌ها از مرز پشت‌جبهه تا خط مقدم پیش‌آمده بود و حتی زنان برای حضور در جبهه و خدمات درمانی نیز اعلام‌حضور می‌کردند و بسیاری از آنها نیز موفق به حضور در جبهه شدند.

 این بانوی امدادگر بجنوردی با اشاره به اینکه در ایام دفاع مقدس من در منطقه بیمارستان سقز فعالیت خدمت‌رسانی به مجروحان را برعهده داشتم، گفت: در آن ایام وقتی عملیاتی انجام می‌شد تعداد مجروحانی که به بیمارستان اعزام می‌شد بیش از حد خدمات و نیروهای درمانی بود، اما با تمام وجود در میدان حضور پیدا می‌کردیم و بر اساس اولویت‌ها خدمات درمانی به افراد ارائه می‌شد.

 احسانی بیان داشت: تمام صبر زینبی که در آن روزها بانوان رزمنده داشتند، در واقع نشأت گرفته از صبوری حضرت زینب (س) در حماسه عاشور بود و باتوجه‌به اینکه دفاع مقدس نیز برای ما یک قیام تلقی می‌شد باید صبوری می‌کردیم تا قیام به ثمر برسد.

 وی گفت: پیاده‌روی اربعین در واقع کنگره جهانی اسلامی است که در این مسیر وفاداری به ولایت و حمایت از خون‌های ریخته شده مطرح می‌شود و همه افراد در این همایش جهانی در ترویج فرهنگی مهدویت یکسان هستند.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات