در حال بارگذاری
مدیر کل استاندارد خراسان شمالی:

۴ آسانسور دستگاه اجرایی در بجنورد پلمب شد

شماره خبر : 1871 - https://asreatrak.ir/short/e8kwp

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی گفت: به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از خطرات احتمالی برای شهروندان، چهار دستگاه آسانسور در دستگاه‌های اجرایی مرکز استان به دلیل نداشتن تائیدیه ایمنی اولیه با حکم قضایی پلمب شد.

محمد خوران در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: همزمان با اجرای مانور سراسری بازرسی از آسانسورهای نصب شده در اماکن عمومی شهرستان بجنورد و اسفراین در معیت نمایندگان دادستانی، صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه آسانسور و پله برقی و نماینده شرکت‌های بازرسی آسانسور، به منظور حفظ سلامت و ایمنی شهروندان، چهار دستگاه آسانسور منصوبه در دستگاه‌های اجرایی مرکز استان به دلیل نداشتن تائیدیه ایمنی اولیه با حکم قضایی پلمب شد.

وی افزود: بازرسی از تمام آسانسورهای اماکن عمومی و دولتی در دست اقدام است که درصورت نداشتن تائیدیه ایمنی معتبر، برابر با قوانین و مقررات استانداردهای اجباری با بهره‌برداران و مدیران مجموعه رفتار خواهد شد.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: تاییدیه‌های اولیه و ادواری آسانسور دارای اعتبار یک ساله است و در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط بازرسان تاییدصلاحیت شده سازمان ملی استاندارد و تمدید تاییدیه ایمنی آسانسور، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی به عهده مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

خوران تاکید کرد: با توجه به مفاد قراردادهای بیمه شرکت‌های بیمه‌گذار مبنی بر داشتن مجوزهای قانونی آسانسور جهت پرداخت خسارت‌های بیمه‌ای در صورت بروز حوادث، مالکین و بهره‌برداران آسانسور در صورت عدم تمدید تائیدیه ایمنی آسانسور با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

انتهای خبر/د

0 نظر

ارسال نظرات