در حال بارگذاری
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد بجنورد:

پیاده‌روی اربعین تجلی اتحاد ظلم‌ستیزان جهان است

شماره خبر : 1544 - https://asreatrak.ir/short/4z3Rr

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: پیاده‌روی اربعین تجلی وحدت حق‌طلبان و ظلم‌ستیزان عالم است.

مریم السادات محمودی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین نه‌تنها تجلی وحدت و انسجام جامعه اسلامی بلکه نماد اتحاد همه آزادگان، حق‌طلبان و ظلم‌ستیزان عالم است.

 عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: مراسم اربعین بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین گردهمایی مذهبی جهان است که در آن افراد مختلف بدون هیچ‌گونه محدودیت در سن، جنسیت، قومیت، نژاد، دین، مذهب و زبان شرکت می‌کنند و روح و جانشان را در دریای معرفت حسینی که مظهر شجاعت و شهامت و آزادگی است تطهیر می‌کنند.

 وی در مورد شعار معروف «حب الحسین یجمعنا» افزود: این شعار بیانگر آن است که عشق به اباعبدالله که در حقیقت عشق به همه خوبی‌های عالم است همه انسان‌های آزاده اعم از مسلمان و غیرمسلمان، شیعه و اهل‌سنت را در مسیری مشترک به سمت هدفی مشترک گرد هم جمع می‌کند و گام‌هایشان را در جهت حق‌طلبی و عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی محکم و استوار می‌کند.

 این عضو هیأت علمی دانشگاه در پاسخ به این سؤال که فلسفه قیام امام حسین (ع) چه بود، توضیح داد: بهترین پاسخ برای این سؤال عبارتی است که حضرت اباعبدالله (ع) در خصوص فلسفه نهضت خود بیان فرمودند که همان احیای سنت جد بزرگوارشان پیامبر اکرم (ص) و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود.

 محمودی در مورد یکی از علت‌های قیام امام حسین (ع) احیا سنت پیامبر را ذکر کرد و شرح داد: در حقیقت حضرت اباعبدالله (ع) در شرایطی که سنت پیامبر به فراموشی سپرده شده بود و بدعت‌های گوناگون در دین ایجاد شده و ظلم، بی‌عدالتی، فساد و بی‌اخلاقی فراگیر شده بود و در شرایطی که گوش شنوایی برای شنیدن صدای حق وجود نداشت با اهدای جان خود و بذل خون پاک خود نه‌تنها امت راه‌گم‌کرده مسلمان بلکه بشریت را از خواب غفلت بیدار کرد.

 وی ادامه داد: امام حسین (ع) با قیام خود، شاهراه حقیقت را به آنها نشان داد تا همه آزادگان جهان با تاسی به او، بر کشتی نجات سوار و رستگار شوند.

 این استاد دانشگاه آزاد بجنورد در مورد سانسور خبری اربعین در رسانه‌های معاند، گفت: مسیر پیاده‌روی اربعین و سیل جمعیتی که در این مسیر وجود دارد را رسانه‌های به‌ظاهر آزادی‌خواه جهان سانسور می‌کنند که تا مبادا ذره‌ای از هم‌بستگی‌های بین مسلمانان و مسیحیان و زرتشتیان را به تصویر بکشند.

 محمودی خاطرنشان کرد: چراکه این رسانه‌ها می‌دانند، انتشار جلوه‌های همایش اربعین باعث می‌شود رژیم صهیونیسم به لرزه در بیاید و خودشان به‌خوبی می‌دانند که به زباله‌دان تاریخ نزدیک هستند و به همین علت وحشیانه نسل‌کشی می‌کنند.

 مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات