در حال بارگذاری
مدیرکل آموزش و پروش خراسان شمالی خبر داد:

کمبود ۱۲۰۰ معلم در خراسان شمالی

شماره خبر : 1858 - https://asreatrak.ir/short/Vd0QD

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی با اشاره به کمبود یک هزار و ۲۰۰ معلم در حوزه‌های مختلف آموزشی استان، افزود: برنامه‌ریزی جهت رفع نیاز به معلم با به‌کارگیری از معلمان بازنشسته متعهد و متخصص انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، ابوالقاسم اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در مهر امسال حدود ۱۹۴ هزار دانش‌آموز در بیش از دو هزار و ۸۰ مدرسه استان تحصیل می‌کنند.

 وی تعداد مدارس استان را پیش‌ازاین دو هزار و ۶۰ مدرسه عنوان کرد و افزود: اکنون با احداث ۲۰ مدرسه جدید این تعداد افزایش داشته است.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۹۴ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی و حدود ۲۰ هزار نوآموز در ۴۱۱ کودکستان، تعلیم‌وتربیت را می‌آموزند.

 وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۴ هزار معلم در مدارس دولتی و حدود ۶ هزار معلم در مدارس غیردولتی به کار تعلیم‌وتربیت می‌پردازند.

 اکبری با اشاره به کمبود یک هزار و ۲۰۰ معلم در حوزه‌های مختلف آموزشی استان، افزود: برنامه‌ریزی جهت رفع نیاز به معلم با به‌کارگیری از معلمان بازنشسته متعهد و متخصص انجام شده است.

 وی تصریح کرد: در ۳۲ ماه گذشته حدود چهارهزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان، آزمون‌های استخدامی ماده ۲۸، تبدیل وضعیت، سرایدار خدمت و معلولین جذب آموزش‌وپرورش خراسان شمالی شدند.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی تعداد معلمین خرید خدمات استان را ۱۷۰ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد در سال‌های گذشته جذب آموزش‌وپرورش شدند و از سال ۱۴۰۲ تاکنون هیچ‌گونه جذب خرید خدمات در وزارت انجام نگرفته است.

 این مقام مسئول با اشاره به بهسازی مدارس، عنوان کرد: ۴۵ هزار مترمربع ایزوگام، ۴۵ هزار مترمربع آسفالت در مدارس استان انجام شده و تا هفته آینده ۲۵ هزار مترمربع آسفالت نیز انجام می‌شود.

 وی پس از اشاره به احداث ۵۵ باب سرویس بهداشتی مدارس استان، گفت: پنج پروژه با ۴۷ کلاس درس با همکاری نوسازی مدارس احداث و در مهرماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

 اکبری با اشاره به زیباسازی و شاداب‌سازی ۳۲۰ مدرسه در سال گذشته، بیان کرد: هدف آموزش‌وپرورش استان در سال ۱۴۰۳ بیش از ۶۰۰ مدرسه است.

 وی تأکید کرد: به‌زودی احداث ۱۳ مدرسه با ۲۰ کلاس درس برای مسکن‌های جهش ملی در استان آغاز خواهد شد.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی تعداد استخرهای شنای دانش‌آموزی استان را ۶ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد پنج استخر در سال جاری افتتاح شدند.

 وی گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی و پرورشی استان از ۵/۲ به ۵/۷ در دو ماه گذشته افزایش‌یافته است.

 اکبری با انتقاد از واگذاری فضای آموزشی بام و صفی‌آباد به فرماندهی انتظامی این شهرستان، گفت: باتوجه‌به اینکه این واگذاری بدون موافقت و هماهنگی با آموزش‌وپرورش و اکنون ۱۲۰ دانش‌آموز این مدرسه برای سال جدید دچار بلاتکلیفی هستند.

 انتهای خبر/ی

0 نظر

ارسال نظرات