در حال بارگذاری
رئیس بیمارستان امام علی (ع) بجنورد خبر داد:

۲ ماه انتظار برای MRI بیمارستان امام علی

شماره خبر : 1326 - https://asreatrak.ir/short/V9kR0

رئیس بیمارستان امام علی (ع) بجنورد گفت: طی یک ماه ۳ هزار درخواست به واحد MRI آورده می‌شود که نهایت هزار و ۵۰۰ بیمار بهره‌مند می‌شوند، براین‌اساس صف انتظار برای بیماران غیراورژانسی بین یک تا دو ماه زمان می‌برد.

 اکبر خدابنده در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» دررابطه‌با درخواست‌های مردمی فراوان مبنی بر صف طولانی‌مدت نوبت‌دهی واحد MRI بیمارستان امام علی (ع) بجنورد گفت: نکته قابل‌توجه این است خدماتی که در این واحد برای هر بیمار ارائه می‌شود، بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است.

 وی ادامه داد: براین‌اساس در بهترین شرایط ممکن در طول هر شبانه‌روز نهایت ارائه خدمات تصویربرداری توسط واحد MRI برای ۵۰ بیمار مقدور خواهد بود.

 رئیس بیمارستان امام علی (ع) بجنورد خاطرنشان کرد: گفتنی است که طی محاسبات صورت‌گرفته و به‌صورت میانگین در طول یک ماه این واحد می‌تواند به یک هزار و ۵۰۰ بیمار خدمات درمانی ارائه کند، این در حالی است که در بازه زمانی یک‌ماهه ۳ هزار درخواست برای نوبت‌دهی به این واحد ارسال می‌شود و برای هر بیمار در حال معمولی و غیراورژانسی بین یک تا دو ماه طول می‌کشد.

 این مسئول یادآور شد: نکته قابل‌توجه این است که بیمارانی که به‌صورت اورژانسی توسط پزشک معالج یا مرکز درمانی همراه با نامه اعزام شود، در اولویت امر درمان قرار می‌گیرد که سلامتی بیمار به خطر نیفتد.

 خدابنده ابراز داشت: این در حالی است که متأسفانه عده‌ای از افراد به پزشکان معالج مراجعه و جهت دریافت سریع از این خدمت از پزشک تقاضا دارند که در برگه پزشکی آنها کلمه اورژانسی ذکر شود، اما با درایت پزشکان این کار صورت نمی‌گیرد و بیماران بر اساس اولویت درمانی در روند ارائه خدمت قرار می‌گیرند.

 این مسئول ادامه داد: ارائه خدمت دولتی MRI در تمام مراکز دولتی در سطح کشور به همین‌گونه است و نوبت‌دهی در آن زمان‌بر می‌شود.

 وی یادآور شد: گفتنی است که این دستگاه در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد وزن افراد کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم را پاسخ‌گو است.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات