در حال بارگذاری
استاد حوزه علمیه بجنورد:

پیاده‌روی رضوی نمایش معنویت برای جهانیان است

شماره خبر : 1704 - https://asreatrak.ir/short/VwJXq

استاد حوزه علمیه بجنورد گفت: امروز می‌توانیم پیاده‌روی‌های بزرگ اربعین و ۳۰ صفر را به‌عنوان یک دستاورد معنوی در جهان به نمایش بگذاریم.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمرتضی موسوی‌جاجرمی در گفتگو به خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، با اشاره به شهادت امام رضا (ع) گفت: شیعه و سنی چه در داخل و خارج کشور به علت ارادتی که به این امام معصوم دارند هر ساله در پایان ماه صفر به زیارت ایشان می‌روند.

 وی در ادامه افزود: کاروان‌هایی که به‌صورت پیاده به‌سوی حرم علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) می‌روند، زمینه تفکر و توجه بیشتر به اهل‌بیت پیامبر (ص) را فراهم می‌کنند.

امام‌جمعه موقت بجنورد با اشاره به ساماندهی و امنیت مناسب در مسیر زائران اربعین حسینی اظهار داشت: انتظار می‌رود این روند به‌صورت مناسب‌تر و گسترده‌تر برای زائران امام رضا (ع) در داخل کشور به‌صورت موکب‌های خدمت‌رسان در نزدیکی مشهد مقدس برگزار شود.

 وی خاطرنشان کرد: این شکل پیاده‌روی باعث تشکیل اجتماعات سیاسی، مذهبی و معنوی می‌شود.

 مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های خراسان شمالی گفت: امروز می‌توانیم پیاده‌روی‌های بزرگ اربعین و ۳۰ صفر را به‌عنوان یک دستاورد معنوی در جهان به نمایش بگذاریم.

 وی با اشاره به حضور موکب‌های اهل‌سنت در مسیرهای پیاده‌روی اربعین، عنوان کرد: حضور اهل‌سنت و شیعه در این پیاده‌روی‌ها باعث وحدت و انسجام بیشتر میان این دو مذهب می‌شود.

 موسوی جاجرمی تصریح کرد: دشمنان اسلام به علت وحشتی که از نام و یاد امام حسین (ع) داشتند در طول تاریخ با ایجاد مشکلات و کارشکنی به دنبال فراموشی قیام این امام معصوم از یادها بودند.

 وی در ادامه گفت: در رسانه‌های معاند نیز به گستردگی پیاده‌روی اربعین امسال اظهار شد که باعث نگرانی بیشتر برای کشورهای استکبار جهانی است.

 وی افزود: حضور در محافل عزاداری امام حسین (ع) و پیاده‌روی اربعین زمینه‌ساز ظهور ولی‌عصر (عج) می‌شود.

 امام‌جمعه موقت بجنورد خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه جایگاه امام حسین (ع) و مهدویت در میان شیعیان بسیار بالا است، دشمنان به دنبال تخریب شیعه هستند.

 انتهای خبر/ی

0 نظر

ارسال نظرات