در حال بارگذاری
رئیس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد:

پیاده‌روی اربعین، مانوری برای آمادگی ظهور است

شماره خبر : 1440 - https://asreatrak.ir/short/V5gal

رئیس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد پیاده‌روی اربعین را مانور آمادگی برای ظهور امام‌زمان (عج) خواند و گفت: براین‌اساس گروه‌های مردمی در رده‌های مختلف سنی در این همایش میلیونی و جهانی حضور پیدا می‌کنند.

 محبوبه معین مقدس، در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» با اشاره به اینکه زنان در حماسه عاشورا، باتوجه‌به موقعیت‌شناسی، وظیفه خود را صحیح انجام داده‌اند، گفت: بانوان عاشورایی با تشویق و همراهی همسر و فرزند به حمایت از امام حسین (ع)، صبوری، همراهی و بعد از واقعه عاشورا در رساندن پیام کربلا نقش به سزایی داشتند.

 وی ایمان و اعتقاد را یکی از شاخصه‌های بارز حضرت زینب (س) خواند و افزود: بانوی دشت کربلا باتوجه‌به ارزش و اعتباری که برای جایگاه خودش و اهل‌بیت داشتند، بعد از حادثه کربلا همراه کاروان اسرا عزتمندانه در بین مردم حاضر شدند.

 رئیس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد با تأکید بر این موضوع که حضرت زینب (س) درک درستی از واقعه عاشورا داشت، بیان کرد: براین‌اساس بعد از حماسه کربلا این بانو در روایتگری خیلی موفق شد و از تمام ابزارها و موقعیت‌های مناسب برای تبیین واقعه عاشورا استفاده کرد.

 معین مقدس گفت: حضرت زینب (س) در ورود به کوفه و شام که شاید یک زن می‌تواند احساس غم از حوادث رخ‌داده شده، داشته باشد، شجاعانه صحبت و اهداف امام حسین (ع) را بازگو و اثرگذاری خاصی ایجاد کرد.

 این مسئول پیاده‌روی اربعین را مانور آمادگی برای ظهور امام‌زمان (عج) خواند و اضافه کرد: امروزه زنان با تمام سختی‌ها از جمله گرما، پوشش و فرزندان در کنار همسرانشان برای رسیدن به هدف مهمی که هم نوا شدن برای مسلمانان و زیارت امام حسین (ع)، حفظ و پاسداشت شعائر حسینی است، حضور پررنگی دارند.

 رئیس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد یادآور شد: همچنین بانوانی که در قالب خدمتگزار و ارائه کمک در موکب‌ها مشغول به خدمت‌رسانی هستند، نقش ویژه‌ای در اربعین دارند.

 وی ابراز داشت: زنان زینبی همچون حضرت زینب (س) باتوجه‌به شناختی که از جامعه دارند، در هر جایی که احساس نیاز می‌کنند باید با حفظ ظواهر اسلامی، عزت و اخلاق و ارزش زن مسلمان وارد میدان عمل شوند.

 معین مقدس یکی از مهم‌ترین نقش‌هایی که هر زن مسلمان می‌تواند داشته باشد را نقش مادری عنوان کرد و گفت: یک زن موفق باید مادر نمونه، آشنا به زمانه و بابصیرت باشد که بتواند خانواده و فرزندانش را در این مسیر جهت‌دهی کند.

 این مسئول یادآور شد: علاوه بر این باتوجه‌به شرایط و موقعیت‌های مختلفی که زنان در جامعه و نقش‌های مختلف می‌توانند داشته باشند، هر کسی به نوبه خود با درنظرگرفتن نقش خودشان و همچنین اهمیت‌دادن ویژه به نقش مادری می‌توانند زینب گونه زندگی و عمل کنند.

 وی یکی از مهم‌ترین نقش‌هایی که در حال حاضر باید برای یک زندگی حسینی و حرکت در این مسیر در نظر داشت را جهاد تبیین بیان کرد و افزود: مقام معظم رهبری بارها روی این موضوع تأکید داشته‌اند، بنابراین با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی که موجود است، می‌توانیم در این مسیر حرکت کنیم.

 رئیس دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد گفت: حضور زنان و کودکان در جبهه مقاومت و شهادت مظلومانه آنها، یزیدی بودن رژیم صهیونیستی را به تمام جهانیان نشان داده است.

 معین مقدس با اشاره به اینکه آشکارشدن چهره یزیدیان زمان سلاح مهمی محسوب می‌شود، گفت: گفتنی است که شاید کشورهایی طی سال‌های قبل حماس و جبهه مقاومت را باتوجه‌به تبلیغات گسترده کشورهای غربی تروریست فرض می‌کردند؛ اما با جنایت‌هایی که علیه مردم غزه داشتند، بخش گسترده‌ای از جهان حامی مردم فلسطین شده‌اند.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات