در حال بارگذاری
نبض خدمتگزاری از مسجد تا حرم؛

هم‌قدمی دهه هشتادی‌ها در قاب مشایه حسین (ع)

شماره خبر : 1551 - https://asreatrak.ir/short/4kRKa

نوجوانان و جوانان دهه هشتادی از مساجد خراسان شمالی برای خدمت در موکب شهدای خراسان شمالی این روزها قدم در راه کربلا گذاشتند و با میزبانی از زائر اربعین حسینی خادم شهدا شدند.

به گزارش «عصر اترک»، دهه هشتادی که می‌نویسی، دنیایی خوانده و شنیده می‌شود، پر رمز و راز و شجاع، نوجوان‌ها و جوانانی که این روزها ریشه دوانده‌اند در ایستادگی و اراده که نه روزهای پرتلاطم پیروزی انقلاب را دیده‌اند و نه سال‌های دفاع را تجربه کرده‌اند، اما ولایت و ارزش‌های انقلاب در قلبشان جوانه‌زده و مقاومت، نشانه اراده و ایمانشان است. 

موکب شهدای خراسان شمالی در یادمان عملیات و شهدای مرصاد، این روزها با تکاپو و اراده دهه هشتادی‌های مسجدی در کسوت خادم‌الشهدا میزبان زائران و کاروان‌های اربعینی است.

به‌نوعی قدم در مشایه حسین (ع) گذاشتند و شبانه‌روز پذیرای عاشقان سیدالشهدا (ع) هستند. 

۲۰ نوجوان و جوان مسجدی به همت کانون فرهنگی هنری نبی اکرم (ص) مسجدالنبی (ص) بجنورد از سراسر استان خراسان شمالی، گرد هم آمدند و راهی استان کرمانشاه و محل استقرار این موکب در یادمان عملیات مرصاد شدند و لحظات سرخوشی خدمت به شهدای اسلام را برای خود رقم می‌زنند. 

استراحت در این موکب با زیارت مزار شهدا و حکایت‌های عاشقانه از رشادت‌ها همراه است و خادمان میزبان زائران امام حسین (ع) می‌شوند و تصاویر ارسالی از این گروه پرتلاش و خادمین دهه هشتادی نیز در قاب درخشان راه مسجد تا کربلا می‌درخشد و اراده‌هایی را در قاب تماشا عرضه می‌کند که هر کدام یا دانش‌آموز هستند یا دانشجو و طلبه و همگی طالب پیمودن مسیر انسانی و تعالی...

امیر محمدی، مدیر کانون نبی اکرم (ص) بجنورد که خود جوانی دهه هشتادی است و مسئولیت کمیته برادران خادم‌الشهدای خراسان شمالی را نیز برعهده دارد، در این باره گفت: این موکب از تاریخ ۲۴ مردادماه فعالیت خدمت‌رسانی به عاشقان حسینی و زائرین عتبات‌عالیات در استان کرمانشاه را آغاز کرده و تا ۶ شهریورماه پذیرای زائران حسینی و راهیان نور غرب خواهد بود.

هم‌قدمی دهه هشتادی‌ها در قاب مشایه حسین (ع)

وی با عنوان اینکه موکب خدمت‌رسانی فوق با حمایت سپاه جوادالائمه خراسان شمالی خدمتگزار زائران که قصد حضور در همایش عاشقانه پیاده‌روی نجف تا کربلا را دارند، برعهده گرفته، اضافه کرد: این موکب قرار است میزبان ۴ هزار زائر از استان خراسان شمالی باشد.

این مدیر جوان کانون در ادامه با این توضیح که در امر خدمت‌رسانی جوانان مسجدی استان در قالب دو گروه و در دو تاریخ مجزا به موکب شهدای خراسان شمالی اعزام شده و می‌شوند و این روزها و در ایام باقی‌مانده تا اربعین حضرت سیدالشهدا میزبان زائران حسینی هستند، اضافه کرد: گروه اول از تاریخ ۲۴ مردادماه جاری تا ۳۱ مردادماه در موکب حضور خواهند داشت و گروه دوم نیز از تاریخ ۳۱ مردادماه تا ششم شهریور خادم زائران کربلا معلی می‌شوند. 

محمدی همچنین اعلام کرد: کاروان‌ها و زائران برای اسکان در تاریخ اعلام شده برای گروه اول خادمین با شماره ۰۹۱۵۴۸۹۶۴۷۴ و زائرانی که در تاریخ دوم از این مسیر عبور می‌کنند، برای هماهنگی با شماره ۰۹۳۷۱۲۲۴۵۷۶ تماس بگیرند. 

وی خدمات و امکانات این موکب را شامل امکانات رفاهی اسکان و پذیرایی، و امکانات فرهنگی با بازدید از موزه، روایتگری عملیات مرصاد، زیارت مزار مطهر شهدا اعلام کرد. 

محمدی نشانی موکب شهدای خراسان شمالی را استان کرمانشاه، مسیر کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب تنگه چهار زبر در ۱۵ کیلومتری شهر ماهی دشت معرفی کرد و در دسترس عموم قرار داد.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات