در حال بارگذاری
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد:

همایش اربعین، وحدت اسلامی را تقویت می‌کند

شماره خبر : 1399 - https://asreatrak.ir/short/4PbXq

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: راهپیمایی اربعین، باعث احیای ارزش‌های اسلامی مانند برادری، محبت و ایثار خواهد شد که اثرگذاری خاصی در نسل جوان دارد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی براتیان در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: قیام امام حسین( ع)، یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ اسلام است که ابعاد گسترده سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای رشد فردی و تربیتی دارد.

 وی ادامه داد: فلسفه اصلی این قیام، حفظ دین اسلام و جلوگیری از انحرافات و تحریفاتی بود که در جامعه اسلامی آن زمان به‌عنوان فراموشی اصالت دینی و ظهور بدعت‌ها رخ‌داده بود.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مرکز خراسان شمالی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) با قیام خود، به دنبال زنده کردن ارزش‌های اصیل اسلامی بود، گفت: از جمله اهداف مهم این قیام امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بوده که امام حسین (ع) با قیام خود، به وظیفه الهی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر عمل کرد و در برابر انحرافات حاکمان وقت ایستادگی کرد.

 براتیان خاطرنشان کرد: اباعبدالله الحسین (ع) با قیام خود به همه اعلام کرد این یک وظیفه برای هر انسانی است که خود را آزاده و متعهد در قبال خود و دیگران و دین خدا می‌داند.

 این مسئول همچنین حفظ دین و سنت پیامبر را از دیگر دلایل قیام امام حسین (ع) خواند و گفت: امام حسین (ع) با جان‌فشانی خود، از دین اسلام و سنت پیامبر اکرم (ص) دفاع کرد و به مسلمانان نشان داد که چگونه می‌توان در راه دین با همه وجود ایستادگی کرد.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد با تأکید بر این موضوع که مبارزه با ظلم و ستم یکی دیگر از دلایل قیام امام حسین (ع) بوده است، اضافه کرد: براین‌اساس اباعبدالله با قیام خود، به مبارزه با حکومت ظالم و ستمگر بنی‌امیه پرداخت و به مردم نشان داد که ظلم و ستم قابل‌تحمل نیست و نباید در برابر آن سکوت کرد.

 وی ابراز داشت: نکته قابل‌توجه این است که قیام امام حسین (ع) برای رفاهیات و مسائل دنیایی و مالی نبوده است، امام حسین (ع) با قیامش ظلم و در بعد وسیع شأن حکومت دینی، جایگاه انسانی از لحاظ رشد و پویایی را به‌عنوان بالاترین جایگاه انسانی معنا می‌بخشد.

 براتیان افزود: امام حسین (ع) با قیام خود، به دنبال آزادی و استقلال مسلمانان از چنگ ظالمان بود که باید خود مردم بر اساس فطرت و نیازشان حکومتی تشکیل دهند و مستعمره نشوند.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مرکز خراسان شمالی مقاومت مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی را نمونه‌ای بارز از ادامه راه قیام امام حسین (ع) عنوان کرد.

 وی به ویژگی‌های مشترک قیام مردم غزه و امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: در هر دو قیام به دلیل ظلم و ستمی که بر آن‌ها روا داشته شده، ایستادگی کرده‌اند و در دفاع از ارزش‌های انسانی مانند آزادی، عدالت و کرامت انسانی شکل‌گرفته‌اند.

 براتیان بیان داشت: قیام امام حسین (ع) و مقاومت مردم غزه، باعث بیداری و آگاهی مسلمانان و مردم آزاده جهان شده است و در واقع به نماد مقاومت و پایداری در برابر ظلم و ستم تبدیل شده است که در هر زمان و مکانی می‌تواند این اتفاق بیفتد.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد یادآور شد: قیام مردم غزه و جنبش‌های دانشجویی و بیداری ایجاد شده در کشورها، نشان‌دهنده آن است که روحیه مقاومت و مبارزه با ظلم، همچنان در دل مردم زنده است و این روحیه، از قیام امام حسین (ع) الهام گرفته است.

براتیان ادامه داد: راهپیمایی اربعین، یکی از بزرگ‌ترین تجمع‌های بشری در جهان است که هر ساله میلیون‌ها نفر از سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند که این راهپیمایی، آثار بسیار مهمی دارد.

 این مسئول شکست چهره اسلام داعشی را از آثار حماسه بزرگ اربعین خواند و گفت: راهپیمایی اربعین، نشان‌دهنده چهره واقعی اسلام است که مملو از رحمت، مهربانی و برادری است، براین‌اساس در این راهپیمایی، چهره خشن و تروریستی داعش را که به نام اسلام جنایت می‌کند، افشا می‌شود.

 وی با تأکید بر این موضوع که راهپیمایی اربعین، نشان‌دهنده این است که شیعه، مذهب اهل‌بیت (ع) است و هیچ ارتباطی با طرح‌های استکباری ندارد، افزود: این راهپیمایی، چهره شیعه انگلیسی که به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان است را نمایان می‌کند.

 براتیان همچنین تقویت وحدت و همبستگی اسلامی در راهپیمایی اربعین را از دیگر آثار این حرکت جهانی و میلیونی عنوان کرد و گفت: علاوه بر این راهپیمایی اربعین، باعث احیای ارزش‌های اسلامی مانند برادری، محبت و ایثار خواهد شد که اثرگذاری خاصی در نسل جوان دارد.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات