در حال بارگذاری
مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان شمالی:

نهضت حضرت زینب (س) تداوم دارد

شماره خبر : 1429 - https://asreatrak.ir/short/V0lD9

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی با اشاره به این که نهضت حضرت زینب تداوم دارد، گفت: زنان ما با الگوگرفتن از حضرت زینب (س) شهامت، جسارت و نقش تربیتی برای فرزندانشان را در مسیر حرکت خود قرار داده‌اند.

 زهرا معینی یکتا در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» با اشاره به اینکه نقش و حضور زنان در حماسه کربلا بر کسی پوشیده نیست، گفت: حضور شیرزنانی چون حضرت زینب (س)، ام وهب، حضرت رقیه (س) و دیگر بانوان حادثه کربلا، حمایت‌ها و پشتیبانی آنها و دلگرمی به مردان خود باعث شد که مردان آنها در کنار امام حسین (ع) به نبرد بپردازند.

 وی همچنین به جنگ تحمیلی هشت‌ساله و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بانوان در پشت‌جبهه به‌عنوان پرستار، پزشک، بهیار و حتی نیروی کمکی و پشتیبانی و یا حتی در منزل با ارسال کمک‌هایی به سمت جبهه‌ها حمایت و پشتیبانی داشتند که اگر چنین شیرزنانی نبودند مسلماً ما در جنگ پیروز نمی‌شدیم.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی یادآور شد: حضرت زینب (س) با جسارت و شهامت توانست حادثه و مصائب کربلا را روایتگری کند و از یزدیان نهراسد حتی اگر جانش به خطر بیفتد، حق را به مردم بشناساند و باطل را رسوا کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) چون حق و واقعیت را بیان کرد و باطل را به مردم شناساند بر دل‌ها نشست و هیچ‌کس نمی‌تواند منکر حق باشد.

 معینی یکتا اضافه کرد: امروزه هدف زنان در پیاده‌روی اربعین به همراه نوزادان، کودکان و خانواده‌های خود این است که بیان کنند که علاوه بر تعالی و رشد فرزندان در جایگاه مادر، حادثه کربلا را برای فرزندانشان از نزدیک روایت می‌کنند.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی بیان داشت: زنان با سختی‌هایی که می‌پذیرند فرزندانشان را در مسیر پیاده‌روی اربعین به همراه می‌برند تا نشان دهند که حضرت زینب در کربلا چه سختی‌های را متحمل شده اما همراهی امام حسین (ع) را ترک نکرده است.

 وی با تأکید بر این موضوع که نهضت حضرت زینب تداوم دارد، خاطرنشان کرد: زنان ما با الگوگرفتن از حضرت زینب (س) شهامت و جسارت و نقش تربیتی برای فرزندان و رشد و تعالی آنها در مسیر حرکت خود قرار داده‌اند.

 این مسئول با اشاره به اینکه امروزه فضای مجازی تأثیرات منفی زیادی روی فرزندان ما می‌گذارد و آنها را از معنویت دور می‌کند، گفت: براین‌اساس باید روی مسائل فرهنگی بیشتر کار کنیم و با روشنگری و روایتگری حادثه کربلا جوانان و نوجوانان را آگاه کنیم.

 معینی یکتا یادآور شد: رژیم غاصب صهیونیست در یک جنگ نابرابر کودکان و زنان بی‌دفاع را هدف گلوله خود قرار داده و حق حیات را که حق هر فردی است غصب کرده و جان آنان را می‌گیرد. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی ادامه داد: در حادثه کربلا نیز بعد شهادت امام حسین (ع) و یارانش، حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) مورد ضرب و شتم یزیدیان قرار گرفتند.

 وی با اشاره به اینکه انقلابی که در غزه به راه افتاده در واقع الگو گرفته از حماسه کربلا است، گفت: امروزه در غزه مردم مظلوم مورد محاصره قرار گرفتند و از رسیدن آب و غذا به آنان جلوگیری شد که در حادثه کربلا نیز آب را بروی امام حسین (ع) بستند و نوزاد ۶ماهه کربلا را به شهادت رساندند و به او رحم نکردند.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات