در حال بارگذاری
مدرس حوزه علمیه بجنورد:

مقاومت زنان غزه برگرفته از قیام امام‌حسین است

شماره خبر : 1504 - https://asreatrak.ir/short/NE99G

مدرس حوزه علمیه بجنورد گفت: لیاقتی تصریح کرد: امروز زنان‌، مقاوم و مقتدر غزه در مقابل شهادت همسران و  فرزندانشان محکم‌ایستادند و سرخم نمی‌کنند و این‌ها همه درس‌های قیام اباعبدالله است.

حجت السلام والمسلمین محمدباقر لیاقتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» گفت: فلسفه قیام اباعبدالله اهداف بسیار زیادی دارد که یکی از اهداف اباعبدالله مبارزه با ظلم و‌ایستادگی در برابر ظالم است.

وی تأکید کرد: امام حسین (ع) به ما آموختند که اسلام دینی است که نه ظلم می‌کند و نه اجازه می‌دهد که انسان‌ها زیر بار ظلم بروند لذا ما باید آن را سرمشق زندگی خودمان قرار دهیم.

 لیاقتی افزود: یکی از مظاهر مکتب امام حسین(ع) که امروزه در عصر ما جاری است، مردم مظلوم غزه هستند که مقاومت غزه نشان داد که در عین مظلومیت با اقتدار در مقابل ظالم‌ایستاده و سرخم نکرده است.

این مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: این حرکت ادامه همان قیام اباعبدالله است و این فرهنگ اصیل اسلام ناب است که اجازه نمی‌دهد انسان مسلمان تحت ظلم قرار بگیرد وحتی حاضر می‌شود از جان و مالش و فرزندانش بگذرد اما اجازه اینکه یک ظالم بخواهد بر آنان سرپرستی بکند نمی‌دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در امتداد همین قیام اباعبدالله و مقاومت مردم مظلوم غزه جنبش‌های دانشجویی و بیداری دانشجویی در سراسر دنیا اتفاق می‌افتد و در قلب آمریکا و کشور‌های اروپایی دانشجویان در حمایت از مردم مظلوم و در مقابل ظالم قیام می‌کنند و انقلاب بپا می‌کنند.

معاونت تعلیم و تربیت سپاه شهرستان بجنورد افزود: این نشان دهنده این است که‌ایستادگی در مقابل ظالم‌، ایستادگی در مقابل کسی است که ظلم می‌کند و دفاع از مظلوم جزء فطرت انسان هاست و لذا همه عالم به این توجه دارند.

 لیاقتی گفت: داعشی‌ها و شیعه انگلیسی در سال‌های گذشته بسیار تلاش کردند که بتوانند چهره‌ اسلام را خشن جلوه بدهند اما در مغناطیس حسینی و در اربعین اباعبدالله می‌بینید که دنیا آگاه به مسأله حسین می‌شود و به سمت اربعین حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: در این حرکت نه فقط شیعیان، نه فقط اهل تسنن و مسلمانان بلکه از ادیان مختلف از سراسر جهان به سمت کربلا حرکت می‌کنند و این حرکت عظیم جهانی که سال به سال اضافه می‌شود و بازتابش در دنیا دیده می‌شود نشان دهنده این است که اسلام دینی است که واقعاً حامی مظلوم است.

این مدرس حوزه علمیه تأکید کرد: اسلام دینی است که در مقابل ظلم می‌ایستد، دینی است که ظلم نمی‌کند و مردم را به سمت خودش جذب می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: اباعبدالله متعلق به همه عالم است و برای ایجاد زمینه ظهور باید اباعبدالله به دنیا معرفی شود و لذا می‌بینید اربعین خودش را به دنیا معرفی می‌کند و چهره واقعی اسلام را با معرفی اباعبدالله به دنیا معرفی می‌کند.

واعظ بجنوردی به اسلام هراسی‌ها اشاره کرد و گفت: داعشی‌ها و این چهره‌ای که داعشی‌ها از اسلام نشان می‌دادند و شیعه انگلیسی، تفرقه‌ای‌ است که شکست خورد.

لیاقتی تصریح کرد: اباعبدالله و اربعین نشان دهنده وحدت بین نه فقط مسلمانان بلکه تمام آزادیخواهان دنیاست.

وی به نقش بانوان اشاره کرد و افزود: نقش بانوان را در این قیام می‌توانید ببینید که در صحنه کربلا و چه قبل از آن چه بعد از عاشورا نقش عظیم داشتند.

لیاقتی تصریح کرد: امروز شما در غزه می‌بینید زنان‌، مقاوم و مقتدر در مقابل شهادت همسران و  فرزندانشان محکم‌ایستادند و سرخم نمی‌کنند و خم به ابرو نمی‌آورند این‌ها همه درس‌های قیام اباعبدالله است و این‌ها ان شاالله همه زمینه ظهور امام زمان فراهم می‌کند.

انتهای خبر/صدیقی

0 نظر

ارسال نظرات