در حال بارگذاری
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی خبر داد:

معدوم‌سازی ۷۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در استان

شماره خبر : 870 - https://asreatrak.ir/short/eqKP1

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۰۰ هزار کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی در سه‌ماهه امسال در مراکز تحت نظارت، کشتارگاه‌های دام و طیور ضبط و ۷۷ هزار و ۶۰۴ کیلوگرم معدوم شد.

به گزارش «عصر اترک» به نقل از روابط‌عمومی دامپزشکی خراسان شمالی، حمید رمضانی گفت: سه‌ماهه نخست امسال با کشتار ۱۴ هزار و ۴۰۰ رأس دام سبک‌وسنگین در کشتارگاه‌های استان بیش از ۶۰۶ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز استحصال شد.

وی با بیان کشتار این دام‌ها با نظارت کارشناسان انجام می‌شود، ادامه داد: از تعداد دام کشتار شده ۱۳ هزار و ۹۸ رأس دام سبک و هزار و ۳۰۲ رأس دام سنگین بوده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: همچنین با کشتار بیش از پنج میلیون و ۳۶ هزار قطعه مرغ، بیش از ۹ هزار ۸۵۶ تن گوشت مرغ استحصال شد.

وی گفت: بیش از ۱۰۰ هزار کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی در سه‌ماهه امسال در مراکز تحت نظارت، کشتارگاه‌های دام و طیور ضبط و ۷۷ هزار و ۶۰۴ کیلوگرم معدوم شد.

 رمضانی با بیان اینکه بیشترین میزان معدوم‌سازی فرآورده دامی مربوط به کشتارگاه‌ها است، افزود: هفت هزار و ۳۴ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی ضبط شده در کشتارگاه‌های دام و ۶۶ هزار و ۶۵۲۶ کیلوگرم فرآورده در کشتارگاه‌های طیور استان بوده است.

وی با اشاره به بازدیدهای نظارتی از مراکز عرضه فراورده‌های دامی اضافه کرد: ۱۳ هزار و ۹۴۲ نوبت بازدید از مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان انجام و چهارهزار و ۴۴ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی نیز کشف و معدوم شد.

 به گفته رمضانی در این مدت ۳۳۵ تخلف بهداشتی کشف و ۴۴ فقره پرونده به مراجع قضایی ارجاع و یک واحد متخلف نیز پلمب شد.


انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات