در حال بارگذاری
مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد:

معاینه ۲ هزار مصدوم تصادف در خراسان شمالی

شماره خبر : 1510 - https://asreatrak.ir/short/VJ55L

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: طی سال جاری یک هزار و ۹۸۱ مصدوم تصادف در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۳۶۴ نفر مرد و ۶۱۷ نفر زن بودند.

 به گزارش «عصر اترک» به نقل از روابط‌عمومی اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی، محمدرضا نورس گفت: بر اساس آمار ثبت شده در سال جاری به طور میانگین روزانه بیش از ۱۵ نفر مصدوم تصادفی در این مرکز معاینه شده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۹۲۱ نفر بود.
 
 وی ادامه داد: بررسی ماهانه تعداد مصدومان تصادفات معاینه شده تا پایان تیر سال جاری نشان داد که اردیبهشت‌ماه با تعداد ۵۳۰ نفر بیشترین و فروردین با تعداد ۴۲۶ نفر کمترین تعداد معاینه را در این بخش داشته است. 
 
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی همچنین بررسی شهرستانی مصدومان معاینه شده تصادفات تا پایان تیرماه، نشان می‌دهد بجنورد با تعداد ۸۸۳ نفر شامل ۶۱۴ مرد و ۲۶۹ زن بیشترین تعداد مصدوم معاینه شده را دارد. 

نورس ابراز داشت: پس از آن شهرستان‌های شیروان با ۴۷۵ نفر شامل ۳۰۰ مرد و ۱۷۵ زن، اسفراین با ۲۲۲ نفر شامل ۱۶۴ مرد و ۵۸ زن، آشخانه با ۱۸۲ نفر شامل ۱۳۰ مرد و ۵۲ زن، جاجرم با ۸۹ نفر شامل ۶۸ مرد و ۲۱ زن، فاروج با ۸۰ نفر شامل ۵۵ مرد و ۲۵ زن قرار دارند و شهرستان راز با ۳۸ نفر مصدوم شامل ۲۶ مرد و ۱۲ زن، کمترین تعداد مصدوم معاینه شده را در این مدت داشته‌اند. 

وی بیان داشت: معاینه مصدومان نزاع و تصادفات بیشترین حجم معاینات را در پزشکی قانونی به خود اختصاص می‌دهند که در سال گذشته ۵ هزار و ۴۹۰ نفر مصدوم تصادفات در مراکز پزشکی قانونی معاینه شده‌اند. 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: باتوجه‌به احتمال افزایش سفرهای استانی با نزدیک‌شدن به پایان فصل تابستان، به مردم شریف استان و مسافرین عزیز توصیه می‌شود با رعایت نکات ایمنی و در رأس آن بستن کمربند ایمنی سفری ایمن را برای خود و خانواده خود رقم بزنند تا شاهد کاهش این آمار در ماه‌های آتی باشیم.


انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات