در حال بارگذاری
مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان شمالی:

مرکز جدید اهدا خون بجنورد آغاز به‌کار کرد

شماره خبر : 1523 - https://asreatrak.ir/short/V9Yon

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان شمالی از آغاز به کار مرکز جدید اهدا خون بجنورد واقع در میدان شهید شامل دو مرکز اهدای خون و پلاکت خبر داد.

 هادی نوری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: این مرکز با توجه به درخواست‌های مردمی فعال شد تا دسترسی اهداکنندگان نوع دوست به مراکز اهدا خون تسهیل شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مرکز اهدا خون میدان شهید پس از راه‌اندازی آزمایشی رسما آغاز به کار کرد و اهداکنندگان خیرخواه از این پس می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی علاوه بر مرکز اهدا خون میدان دفاع مقدس به مرکز دوم اهدا خون واقع در حدفاصل میدان شهید و کارگر، کوچه شهید محمدی (اوقاف سابق)، اداره کل انتقال خون خراسان شمالی مراجعه نمایند.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان شمالی در مورد ساعات کاری این مرکز گفت: ساعات کاری این مرکز در روزهای شنبه تا چهارشنبه ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و روزهای پنجشنبه ۷:۳۰ تا۱۲:۳۰ خواهد بود.

وی با بیان اینکه میانگین سنی اهدا کنندگان خون رو به پیری است، گفت: امسال هدف گذاری مرکز انتقال خون بر روی جوانان، جامعه دانشگاهی و مدارس است که طرح‌هایی برای این مهم برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول با بیان اینکه میانگین اهدای خون در بانوان خراسان شمالی از بانوان سراسر کشور بالاتر است، افزود: براین اساس طبق آمار میانگین اهدای خون در استان ۸ درصد و کشوری ۴ درصد است.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان شمالی با بیان اینکه مشکلی در تامین خون استان وجود ندارد، ادامه داد: هر زمان که فراخوان اهدا خون اعلام می‌شود مردم استان به خوبی با این سازمان همکاری می‌کنند و خوشبختانه مشکلی در تامین خون استان وجود ندارد همچینن سال گذشته خون مورد نیاز در بیمارستان‌ها به طور ۱۰۰ درصدی تامین شد.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات