در حال بارگذاری

قلب کودکان اسفراین به یاد رقیه‌های غزه تپید

شماره خبر : 1395 - https://asreatrak.ir/short/4Xlrv

رقیه های کوچک اسفراین همراه مادرانشان به مسجد الغدیر رفتند و همراه و حامی رنج هم سن و سال‌های خود در آتشباران غزه شدند و از اعمال جنایت‌کارانه رژیم کودک کش اسرائیل اعلام انزجار کردند.

 به گزارش «عصر اترک» به نقل از روابط‌عمومی کانون مساجد خراسان شمالی، همایش «به یاد رقیه های غزه» هم‌زمان با سالروز شهادت شهید سه‌ساله کاروان کربلا حضرت رقیه (س) و در حمایت از فرزندان مقاوم و شجاع غزه به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، طراحی و اجرای کانون فرهنگی هنری مشکات اسفراین و نیز مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 رقیه های کوچک اسفراین همراه مادران و خواهران بزرگ‌تر خود، مهمان هیأت مذهبی مسجد الغدیر بودند و همراه هم برای کاروان شهدا سوگواری کردند، با تمام قلب حامی رنج‌های کودکان بی‌گناه اما شجاع و شهید فلسطین شدند و بر سرو سینه زدند.

 ۸۰۰ مادر و کودک در این حرکت ارزشمند و اثرگذار حضور داشتند، پای سخنرانی حجت‌الاسلام پیروی، از اساتید حوزه علمیه نشستند و با تبیین بیشتر ضرورت اهمیت آزادسازی فلسطین، بر مصیبت‌های آزادگان کربلا گریستند و سوگواری کردند.

 دختران نوجوان نیز پابه‌پای مادران و خواهران کوچک‌تر خود به استقبال این کاروان عزاداری آمدند و لحظه‌های مصیبت‌بار عاشورا و روزهای اسارت اصحاب کربلا را ترسیم کردند، مرثیه خواندند و با دردست‌داشتن پرچم فلسطین، بارها و در طی برگزاری همایش عزاداری فوق، اعمال جنایت‌کارانه رژیم غاصب اسرائیل را محکوم کردند.

مراسم به همین چند برنامه خلاصه نشد، کودکان در کنار سفره سبز حضرت رقیه (س) نشستند و شمع روشن کردند و یا داستان رقیه کوچک کربلا اما بزرگ و جهان ساز آشنا شدند، برای آزادی مسجدالاقصی و رهایی بچه‌های فلسطین از جنگ دست به دعا برداشتند، نقاشی کشیدند و عروسک رقیه بانو و پیکسل‌های حجاب هدیه گرفتند و به خانه بردند.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات