در حال بارگذاری
روان‌شناس خانواده:

فضای مجازی، یک فرصت نمایشی غیرواقعی برای سلبریتی‌ها

شماره خبر : 830 - https://asreatrak.ir/short/NjpG0

یک روان‌شناس خانواده گفت: در فضای رسانه‌ای یک فرصت نمایشی غیرواقعی برای سلبریتی‌ها اتفاق می‌افتد که اگر افراد آگاهی نداشته باشند، به‌راحتی در دام آنها قرار می‌گیرند و درگیر رفتارهای مضر و غیراخلاقی می‌شوند.

حجت‌الاسلام مهدی براتیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی« عصراترک»  گفت: قطعاً داشتن الگوهای موفق در زندگی یک فرد از اتلاف سرمایه‌های مادی و معنوی، زمان و انرژی جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: الگوهای دینی یکی از بزرگ‌ترین و ماندگارترین الگوهای زندگی بشری هستند، زیرا نیاز انسان را در کنار ابعاد این جهان از دنیا که مادی است را در کنار ابعاد زندگی آخرت لحاظ می‌کنند، بنابراین الگوهایی دینی به‌خاطر ملاحظه اخروی سالم‌ترین زندگی را برای خود و جامعه به ارمغان می‌آورند.

این روان‌شناس خانواده اضافه کرد: برای رشد الگوهای دینی، مذهبی و سوق پیداکردن مردم به سمت این افراد نیازمند تلاش و همکاری و استفاده از ظرفیت رسانه، ساختن فیلم، تولید برنامه‌های شاد دینی هستیم که تقویت حس همبستگی، ترویج ارزش‌های دینی، الگوسازی، نخبه‌پروری در تمام زمینه با نگاه دینی و آموزشی می‌تواند باعث تحقق این امر شود.

وی با اشاره به اینکه چندین راهکار پیشنهاد می‌شود که اگر اینها را در زندگی داشته باشیم می‌توانیم الگوی مناسبی را انتخاب کنیم، گفت: در ابتدا فرد باید آموزش سواد رسانه را دیده باشد و با تفکر انتقادی در مورد محتوایی که می‌بینیم اگر سؤال به‌خوبی پاسخ داده شود که آیا چیزی که می‌بینم واقعیت دارد، می‌تواند الگویابی به‌درستی انجام دهد.

این روان‌شناس خانواده افزود: همچنین راهکار درست ترویج روابط سالم با ساختن برنامه‌هایی یا فضاهایی برای آموزش نوجوانان و جوانان برای تصمیم‌گیری، حل مسئله، مهارت‌های ارتباطی، کمک می‌کند که به سراغ چه افرادی برای الگوگیری بروند.

براتیان افزود: نکته بعدی این است که خانواده‌ها منابع و پشتیبانی لازم را برای کمک به تربیت فرزندان ندارند، بنابراین نیاز به حمایت دارند و با تأثیرات الگوگیری از سلبریتی‌ها نمی‌توانند مقابله کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این راهکار بعدی خلق، حمایت و تشویق و معرفی الگوهای موفق و مثبت است که همه ما به این باور برسیم که اگر فردی در خانواده و جامعه موفق است، بدون حسادت و منفعت‌طلبی به سمت آن برویم و آن را معرفی کنیم.

براتیان تأکید کرد: این موضوع در عصر رسانه‌های اجتماعی که سلبریتی می‌تواند به‌صورت مستقیم با مخاطب ارتباط برقرار کند و زندگی خود را به اشتراک بگذارد با جنبه‌های مثبت و منفی صادق است.

این روان‌شناس خانواده با اشاره به اینکه در فضای رسانه‌ای یک فرصت نمایشی غیرواقعی اتفاق می‌افتد، گفت: در واقع در فضای مجازی گاهی فقط زیبایی‌ها و محبت‌های اغراق‌آمیز جلوه می‌کند که اگر افراد آگاهی نداشته باشند، به‌راحتی در دام آنها قرار می‌گیرند و درگیر رفتارهای مضر و غیراخلاقی می‌شوند.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات