در حال بارگذاری
امام جمعه شهرستان شیروان;

شورای شهر شیروان دچار سهم‌خواهی شده است

شماره خبر : 1351 - https://asreatrak.ir/short/erXLz

امام جمعه شهرستان شیروان گفت: چندین ماه بدون شهردار ماندن شهر شیروان نگران کننده‌ است و نشان دهنده‌ سهم خواهی شوراها و دنبال منفعت شخصی بودن افراد را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، حسین تکمیلی در دیدار با فعالین حوزه رسانه و خبر به مناسبت روز خبرنگار که در محل دفتر نهاد امامت جمعه برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خواهش بنده از شما اینست که نگاه دلسوزانه و صادقانه به پیشرفت شهر داشته باشید و در مجموعه فعالیت‌های خود تلاش روزافزون در خصوص افزایش امید بر دل مردم داشته باشید زیرا که دشمن در پی ناامیدی در دل مردم است.

تکمیلی در خصوص عدم پاسخگویی مدیران و مسئولین شهری که گلایه‌ یکی از خبرنگاران در جمع بود، گفت: در این خصوص حق با شما است و ما ضعف مدیریتی داریم که حتی بنده که امام جمعه شهرستان هستم گاهی اوقات از حضور مسئولین استانی و شهری خبردار نمی‌شوم مانند حضور استاندار محترم و همراهان در چندین روز پیش در شهرستان شیروان که خود نیز از رسانه‌ها متوجه حضور ایشان شدم.


امام جمعه شهرستان شیروان در گلایه‌ای از مسئولین شهرداری و شوراهای اسلامی گفت: در خصوص انتخاب شهردار بارها با شوراهای شهر صحبت به عمل آمده که چرا فردی انتخاب و معرفی نشده است و دلایلی جز اینکه یا فردی قوی در شهرستان وجود ندارد که غیر ممکن است یا به دنبال مصلحت شخصی خود هستید و در این خصوص شهرداری در وضعیت مناسبی نبوده و گلایه‌مند هستیم.


وی ادامه داد: فضای شورای شهر و شهرداری در وضعیت سهام خواهی وارد شده و هرکسی به فکر منفعت شخصی خود است و با دیگری زد و بند دارد و اینکه چندین ماه شهرستان بدون شهردار است یعنی نمی‌خواهید صادقانه به این وضعیت سامان دهید با اینکه افراد متخصص و کارآمد زیادی در سطح شهر و خود شهرداری وجود دارد.


تکمیلی گفت: افرادی که توسط اعضای شورای شهر معرفی شده حتی تاییدیه اولیه از سوی استانداری نشده و این نشانه آن است که آن‌ها به دنبال منفعت شخصی خود هستند و مصلحت مردم و اوضاع شهر را در نظر نمی‌گیرند.


امام جمعه شهرستان شیروان در خصوص تخلفاتی که در سطح شهر به صورت آشکار صورت می‌پذیرد،  تصریح کرد: در سطح شهر تخلفاتی بارز و آشکاری صورت می‌گیرد و وقتی سازمان بازرسی وارد شده، نتیجه به عمل می‌آید که خود ناظران این پروژه پشت این تخلفات هستند و پیمانکارهای آنها نیز می‌خواهند تمام تخلفات خود را با کمسیون ۱۰۰ و پرداخت جریمه‌ای رفع اثر کنند.

تکمیلی ادامه داد: به شخصه از سازمان بازرسی خواهان برخورد جدی با افراد متخلف هستم تا بار دیگر نخواهند مجددا، خلاف خود را تکرار کنند.

وی در خصوص رسالت‌هایی که بر دوش خبرنگاران است، گفت: رسالت شما، انعکاس اخبار است و تقاضای من از شما اینست که بدون پیش فرض خبرها را منتشر کنید و مطالبه‌گری رسالت دیگر شماست که از مسئولین امر بخواهید و راجب مسائل موجود در شهرستان مطالبه داشته باید و منصفانه خبرها را منتشر کنید زیرا کمکی خطیر به مردم عزیزمان است.

وی ادامه داد: رسالت مهم دیگر شما، پرهیز از حواشی است یعنی به گونه‌ای نباشد که با پرداختن به مسائل حاشیه‌ای از مسائل مهم باز بمانید و خواهان این هستم که تمامی شما با همکاری هم و همزمان مطالبه‌گری کنید که این نیز به نوبه خود تاثیر گذارتر است.

امام جمعه شیروان در ارتباط با وضعیت نا مناسب آمار طلاق، قتل و خودکشی گفت: در شهرستان شیروان، آمار طلاق وضعیت مطلوبی ندارد، قتل و خودکشی که در سال‌های گذشته در سال یک یا دو مورد بود اکنون در ۵ ماهه نخست سال ۴ مورد اتفاق افتاده و این موضوع باید از سوی شما به آن پرداخته شود و از مسئولین مطالبه داشته و عوامل آن را پیدا کنید.


تکمیلی گفت: تعداد افرادی که تنها دلیل جدایی آن‌ها بخاطر فقر باشد بسیار کم است و یکی از دلایل اصلی ازدیاد آمار طلاق، عدم مهارت شناخت همسر است که کدورت‌های کوچک به کدورت‌های بزرگ و عدم رضایت از یکدیگر و در نهایت منجر به جدایی خواهد شد.


امام جمعه شهرستان شیروان در ارتباط با بصیرت افزایی که باید خبرنگاران داشته باشند گفت: یکی از کارهای مهم شما بصیرت‌افزایی و عدم غفلت از رسالت‌های ملی خود است زیرا مسئله مهم امروزه جهان اسلام، فلسطین است و نباید رها شود.

تکمیلی در پایان خاطر نشان کرد: وظیفه ما حمایت از اصل خبرنگاری است و شما نیز مسیر تخصصی خود را ادامه دهید تا راحت‌تر بتوانید انتقاد و مطالبه کنید و حمایت‌های لازمه را از سوی ما خواهید داشت.

انتهای خبر/ سیده‌ معصومه‌ علوی

0 نظر

ارسال نظرات