در حال بارگذاری
معاون طرح‌وتوسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی:

ساخت سد بش‌قارداش بجنورد پیشرفت مطلوبی دارد

شماره خبر : 1198 - https://asreatrak.ir/short/N3ax7

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: روند اجرای مجموعه طرح سد و بند انحرافی بش‌قارداش در سال گذشته با اختصاص اعتبار، تسریع یافت و در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز طی یک سال قابلیت آبگیری خواهد داشت.

سیدمحسن مدنی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد پایگاه خبری و تحلیلی عصر اترک، اظهار داشت: روند اجرای مجموعه طرح سد و بند انحرافی بش‌قارداش که به دلیل محدودیت منابع مالی متوقف شده بود خوشبختانه در سال گذشته با اختصاص اعتبار، تسریع یافت و در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز طی یک سال قابلیت آبگیری خواهد داشت. 

وی تصریح کرد: اجرای این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است؛ اما از سال ۱۳۹۵ به دلیل نبود اعتبار متوقف شد و با تخصیص اعتبار از محل سفر رئیس‌جمهوری در سال گذشته جانی تازه به خود گرفت.

 وی پیشرفت فیزیکی بدنه سد را حدود ۵۰ درصد و پیشرفت فیزیکی بند انحرافی را ۶۶ درصد ذکر کرد و افزود: برای تکمیل اجرای این طرح حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

این مسئول  گنجایش مخزن سد بش‌قارداش را حدود دو میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: این سد مخزنی با دف اصلی سد تأمین آب اراضی و باغات پایین‌دست در زمان مصرف و افزایش جذابیت طبیعی این بوستان در شهر بجنورد در دست‌ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، سد بش‌قارداش از نوع خاکی با هسته رسی است که ارتفاع آن از پی ۳۷ متر، طول تاج آن ۴۱۲ متر و سطح مخزن آن ۲۵ هکتار است.

طرح سد مخزنی بش‌قارداش مشتمل بر سد، بند انحرافی، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به طول یک هزار و ۲۲۰ متر است که برای انحراف بخشی از آب رودخانه فیروزه در فصول غیرزراعی و ذخیره آن، در بخش جنوبی مجموعه بش‌قارداش اجرا می‌شود.

 انتهای خبر/ی

0 نظر

ارسال نظرات