در حال بارگذاری
امام‌جمعه شیروان:

دولت نگاه ویژه‌ای به خراسان شمالی داشته باشد

شماره خبر : 1672 - https://asreatrak.ir/short/V0lE3

امام‌جمعه شهرستان شیروان گفت: دولت جدید نگاه ویژه‌ای به استان خراسان شمالی داشته باشد تا این عقب‌ماندگی‌ها هرچه سریع‌تر زدوده شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تکمیلی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه باتوجه‌به ایام رحلت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: اگر کسی مانند پیغمبر جایگاه عالی دارد و در اوج تقوا و بندگی قرار دارد، این شخصیت پیغمبر به‌خاطر اعمال خوب خود پیغمبر است و کسی فکر نکند خداوند پیغمبر را از ابتدا پیغمبر آفریده است.

امام‌جمعه شیروان تأکید کرد: در اسلام تقدس بدون دلیل نداریم پس هر چه انسان تقوای بیشتری داشته باشد تقدس بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

تکمیلی با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های حکومت الهی انبیای عدالت‌محوری است، گفت: بنابراین یکی از نشانه‌های جامعه اسلامی این است که دشمن را بشناسد و در مقابل آن محکم بایستد، گاهی انحرافی که در جامعه شکل می‌گیرد برخی فکر می‌کنند که باید با همه نشست و صحبت کرد درصورتی‌که باید با دشمن محکم برخورد کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای در این زمینه دارند که باید ایران قوی داشته باشیم، الحمدلله به برکت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ما از سردمداران مبارزه با کفر هستیم.

امام‌جمعه شیروان گفت: اسرائیل جنایت‌کار و کودکش و این رژیم ننگین چند دهه در دنیا ظلم کرد و همه ساکت بودند ولی انقلاب اسلامی امروزه این قدر قدرت پیدا کرده که پس از شهادت اسماعیل هنیه اعلام می‌کند که تنبیه خواهید شد و این اعلام باعث ترس و به‌هم‌ریختگی آنان شده است.

تکمیلی خاطرنشان کرد: جوامع اسلامی اگر دنباله‌رو پیغمبر هستند باید بدانند که سیره پیغمبر این نبود که در مقابل ظلم سکوت کند و اگر جوامع اسلامی همراهی کنند این لکه ننگین زودتر از روی زمین پاک خواهد شد.

رئیس شورای زکات شهرستان شیروان در باب عرصه داخلی اظهار کرد: در دولت جدید که کابینه آن هم شکل‌گرفته است چند نکته حائز اهمیت است که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند، اول این که تصوری که شکل‌گرفته بود که وزرا را رهبر انقلاب انتخاب می‌کنند در فرمایشات ایشان مشخص شد که غلط است.

امام‌جمعه ادامه داد: دوم این که تمامی وزرای پیشنهادی کابینه یک جا رأی آوردند و تأیید شدند، نشان از قدرت و قوت نظام اسلامی است.

حسین تکمیلی در ادامه خطبه‌های سیاسی به دیدار رهبر معظم انقلاب با دولت جدید پرداخت و بیان کرد: ایشان در این دیدار خطاب به دولت چهاردهم تأکید به استفاده از ظرفیت داخلی داشتند و از نگاه به بیرون و خارج دولت را پرهیز کردند و گفتند نیروهایی که انتخاب می‌کنید افراد جوان، مؤمن و انقلابی باشد که این ملاک باید در استان و شهرستان شیروان هم ملاک باشد.

امام‌جمعه شیروان یادآور شد: سفرهای استانی و در بین مردم بودن، یکی دیگر از نکاتی بود که حضرت آقا به دولت چهاردهم یادآور شدند که باید به آن اهمیت داد و فرمودند هر تصمیمی که گرفته می‌شود باید پیوست عدالت داشته باشد که این مسئله باید در شهرستان شیروان هم باید لحاظ شود.

امام‌جمعه شیروان با اشاره به این که باید دولت جدید نگاه ویژه‌ای به استان خراسان شمالی داشته باشد تا این عقب‌ماندگی‌ها زدوده شود، افزود: حکمرانی قانونی فضای مجازی باید از این حالت رها، ول و بدون قانون باید خارج شود لذا تقاضا داریم ضمن استقلال در فضای مجازی باید فضای آن قانونمند باشد.

خطیب جمعه شیروان با اشاره به شعار سال و تأکید رهبر معظم انقلاب به دولت چهاردهم مبنی بر اهمیت به تولید و حمایت از تولیدکننده عنوان کرد: در شهرستان شیروان شاخص تولید پایین است و بیکاری بالاست لذا باید مسئولان استان نگاه ویژه‌ای داشته باشند و همچنین باید نگاه ویژه به مسئله فرزندآوری و ازدواج به‌موقع جوانان داشت، در استان خراسان شمالی یکی از آسیب‌ها همین مسئله است که همه موارد فوق قابلیت حل مسئله با مدیریت جهادی در کلان، استان و شهرستان وجود دارد. 

حسین تکمیلی از بانک‌های استان هم گلایه کرد و گفت: بانک‌ها در تأمین موظفی‌ای که دولت برای وام مشخص کرده خوب عمل نکرده‌اند و یک فرد باید ماه‌ها در نوبت باقی بماند که نباید این طور باشد.

وی در پایان از برپایی موکب اربعین و پیاده‌روی جاماندگان اربعین تشکر کرد.

انتهای پیام/حق‌بین 

 

0 نظر

ارسال نظرات