در حال بارگذاری
یادداشت؛

دلدادگی در وصال به طریق الحسین

شماره خبر : 1505 - https://asreatrak.ir/short/VwJJ3

هر عاشقی با نشانه‌ای در دست و کوله‌ای پر هدف، راه رسیدن به شهدا و طریق الحسین را می‌پیماید و قلبش موکبی برای خدمت به سوگواران سرهای پر کشیده می‌شود.

به گزارش «عصر اترک»، محدثه نیری، فعال اجتماعی در یادداشتی از حال و هوای این روزهای مشایه نوشت: عاشقان مصباح الهدی چشم‌هایی سو به راه می‌برند و قلب‌هایی رو به قدم‌ها کوک، صدای همدلی قدم‌های زائران کربلا این روزها طنین و تکرار موسیقی لذت‌بخش جاده‌های منتهی به حرم امام حسین (ع) است.

هر عاشقی با نشانه‌ای در دست و کوله‌ای پر هدف، راه رسیدن به شهدا و طریق الحسین را می‌پیماید و قلبش موکبی برای خدمت به سوگواران سرهای پر کشیده است.

 کربلا، کلمه مشترک این روزهاست و جمله به جمله بعد از سلام‌ها را به هم مرتبط می‌کند، بعد از احوالپرسی رودررو یا پشت سیم‌های نامرئی تلفن یا روی خط‌های برخط دنیای مجازی، از هم می‌پرسیم: راهی شدی کربلا؟ رسیدی کربلا؟ برگشتی از کربلا؟ و پاسخ‌های آری مملو از شوق یا خیرهای چشم در راه .

 هر رهرویی در این مسیر، رسیدن به حسین شهید را در دل می‌پروراند؛ چه راهی شده در مسیر پیاده نجف تا کربلا، چه ماندن و خواندن کلمه‌های اربعینی زیارت‌نامه‌ای از بعید و قصه قصهٔ مشتاقی و مهجوری دارد و کلمه‌ها دخیل رسیدن و قدم برداشتن سمت است.

 فعالان کانون‌های مساجد خراسان شمالی نیز در قامتی دلی عاشق و سری پر سودا و قدم‌های ایستاده و رفتنی به راه حسین (ع)، راه کربلا و خدمت به دلدادگان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) را، راه‌رفتن و رسیدن انتخاب کردند و دست بر سینه گذاشته‌اند و این روزهای باقی‌مانده تا اربعین سید و سالار شهیدان و شهدای کربلا، بر آن کاروان ماندگار عرض ارادت می‌کنند.

 برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی در نقاط مختلف مسیر حرکت زائرین عتبات‌عالیات از جمله حرکت‌های ارزنده و ارزشمند اهالی مسجد است که از ۱۵ روز ماند به ایام اربعین، این موکب‌ها در نقاط مختلف مرزی و در شهرهای نجف و کربلا برپا شده و تا پنج‌روز پس از ایام اربعین حسینی در مکان‌های مستقر خود به خدمت‌رسانی ادامه خواهند داد.

 اسکان و پذیرایی از زائران، از پخت نان و آماده‌سازی صبحانه و طبخ نهار و شام و میزبانی از کاروان‌های پیاده در وعده‌های مختلف غذایی، تا راه‌اندازی ایستگاه‌های درمانی و درمانگاه‌های سیار در موکب‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی و محافل انس با قرآن و ایستگاه‌های یادواره شهدا از دیگر برنامه‌های فرهنگی می‌توان نام برد.

 یکی از ویژگی این خدمات و خادمین موکب‌ها، نوجوانان و جوانان؛ دانش‌آموزان و دانشجویان دهه هشتادی هستند که با شوق زایدالوصفی در کسوت خادم‌الشهدا و خادم الحسین با لبیک یا حسین از مساجد راهی موکب‌ها شدند و در مناطق مختلف مرزی از جمله در موکب شهدای خراسان شمالی در منطقه یادمان عملیات و شهدای مرصاد، در کربلا و نجف پذیرای زوار شهدا و کاروان‌های عازم کربلا معلی شدند.

 موکب‌های «اصحاب خراسانی» و «قمر بنی‌هاشم (ع)» و «آرمان حسین» در کربلا و موکب «باب‌الرضا (ع)» در نجف از جمله این قرارگاه‌هاست که هم اکنون برپا شده و نیز برپا می‌شود و روزهای متمادی خادمین آن در تلاش هستند که راه رسیدن به اربعین حسین بن علی (ع) را برای دلباختگان آل طه هموار کنند.

 دیگر فعالان کانون‌های مساجد از جمله کانون امام هادی علیه‌السلام بجنورد از محلات کم‌برخوردار نیز با حمایت و مشارکت خیرین و نهادهایی همچون ستاد فرمان امام، گروهی از نوجوانان و جوانان زائر اولی را در قالب گروهی ۷۰ نفره  راهی سرزمین شهیدان و مشایه حسین کردند.

 موکب‌های پذیرایی از عزاداران اربعین حسینی و پیاده‌روی جاماندگان از جمله موکب کانون شهدای شهرک ولیعصر (عج) مسجد مسلم بن عقیل (ع) شیروان ویژه ایام اربعین هم اکنون در تدارک برگزاری و میزبانی از سوگواران کاروان آل الله هستند.

 تدارک برنامه‌های عزاداری و نشست‌های آموزشی و بصیرت‌افزایی و قرآنی و نیز اجرای سرودهای میدانی از دیگر اقدامات کانون‌ها در ایام اربعین حسینی برای معرفی ایان ایام ویژه و ارزش‌های ناب کربلا می‌توان نام برد و بر صفحه دلدادگی‌های عشاق حسین ثبت کرد.

 هر رهرویی در این مسیر، رسیدن به حسین شهید را در دل می‌پروراند؛ چه راهی شده در مسیر پیاده نجف تا کربلا، چه ماندن و خواندن کلمه‌های اربعینی زیارت‌نامه‌ای از بعید و قصه قصهٔ مشتاقی و مهجوری دارد و کلمه‌ها دخیل رسیدن و قدم برداشتن سمت حسین (ع) است.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات