در حال بارگذاری
خطیب جمعه جاجرم:

حفظ نظام اوجب واجبات است

شماره خبر : 1464 - https://asreatrak.ir/short/N2rKP

امام جمعه جاجرم گفت: حفظ نظام اوجب واجبات است و هر چیزی که موجبات حفظ نظام را فراهم کند واجب است.

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی هوشمندنژاد در خطبه‌های نمازجمعه امروز گفت: عدل و قسط، مهمترین اتفاقی است که در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) می‌افتد.

 

وی افزود: عدالت گستری یعنی مبارزه با ظلم، اینکه امروز رژیم صهیونیستی جلوی چشمان دو میلیارد مسلمان بیش از ۴۰ هزار انسان بیگناه را می‌کشد، نشان می‌دهد که در بسیاری از امت‌های اسلام یک اسلام حداقلی ترویج شده است و مردم به آن بسنده کرده‌اند.

 

خطیب جمعه گفت: یکی از مسئولیت‌های اجتماعی که اسلام واجب کرده، امر به معروف و نهی از منکر است همان که امام حسین(ع) خود را شهید آن معرفی نموده است.

 

وی عنوان کرد: امروز درد کشوری که برای پیروزی و دفاع از میهن و حرم ۳۰۰هزار خون پاک ریخته شده این است که کسی حرام الهی یعنی همان کشف حجاب را حتی در حد تذکر لسانی نهی نمی‌کند، پس ضرورت امر به معروف و نهی از منکر به خوبی تبیین نشده است.

 

هوشمندنژاد در ادامه با بیان سخنی از امام خمینی(ره) که فرمودند حفظ نظام اوجب واجبات است افزود: و هر چیزی که موجبات حفظ نظام را فراهم کند واجب است.

 

امام جمعه مطرح کرد: حضور معنادار مردم در پای صندوق‌های رأی باعث حفظ نظام می‌شود، اینکه در انتخابات اخیر فقط ۵۰درصد مردم در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند به این معناست که آنها به این مهم پی نبرده‌اند که حضور در پای صندوق‌های رأی واجب شرعی است.

 

وی در ادامه گفت: کسی که شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر می‌دهد، نگاه نژادپرستی دارد، در حالیکه امت اسلام یک امت واحده است امام زمان(عج) متعلق به کل بشریت است و هنگام ظهور حکومت واقعی تشکیل می‌دهد.

 

امام جمعه بیان کرد: یکی از مناسبت‌های مرداد ماه ۳۱مرداد روز جهانی مسجد است که به پیشنهاد ایران در پی به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط اسرائیل جنایتکار نامگذاری شد.

 

وی در پایان گفت: روایت است که ملائکه به اهل قبور می‌گویند ای برزخیان به چه غبطه می‌خورید؟ آنها می‌گویند: ما گرفتاران در قبر و دوزخ به اهل مسجد غبطه می‌خوریم.

 

انتهای خبر/م

0 نظر

ارسال نظرات