در حال بارگذاری
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان خبر داد:

اعزام ۴۱ هزار زائر از خراسان‌شمالی به مشهد

شماره خبر : 1707 - https://asreatrak.ir/short/Vd0Rz

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه طی امسال ۴۰ هزار و ۹۹۳ نفر از استان در قالب کاروان‌های پیاده و سواره به مشهد اعزام شده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر به‌صورت پیاده عازم شده‌اند.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: بعد از اتمام ایام اربعین و آغاز سفرهای رضوی به مشهد مقدس، باتوجه‌به اینکه خراسان شمالی میزبانی زائران استان‌های شمالی همچون گلستان و مازندران را دارد، از دوراهی دشت تا خروجی فاروج موکب‌هایی در این مسیر تعبیه برای ارائه خدمت به زائران برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ موکب پذیرایی از زائران امام رضا (ع) در مسیر ورودی و خروجی خراسان شمالی به‌صورت مردمی برنامه‌ریزی و برپا شده است، گفت: سال گذشته ۱۳ هزار نفر از زائران خراسان شمالی به‌صورت پیاده برای حضور در مراسم شهادت امام رضا (ع) در مشهد حضور پیدا کردند.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سازمان تبلیغات اسلامی استان ۱۱ هزار و ۳۵۰ نفر زائر پیاده در قالب ۸۴ کاروان و ۱۹ هزار و ۶۰۰ زائر مرد و ۱۰ هزار و ۴۳ زائر زن در قالب ۱۹۹ کاروان سواره از خراسان شمالی به مشهد اعزام شده‌اند.

  وی با اشاره به اینکه طی امسال ۴۰ هزار و ۹۹۳ نفر از خراسان شمالی در قالب کاروان‌های پیاده و سواره به مشهد مقدس اعزام شده‌اند، گفت: نکته قابل‌توجه این است که این زائران افرادی هستند که در سامانه سازمان تبلیغات ثبت شده‌اند، قطعاً آمار افرادی که به‌صورت شخصی حضور پیدا کردند خیلی بیشتر از این آمار است.

  هدایتی بیان داشت: حرکت زائران رضوی به سمت مشهد از بعضی روستاهای و شهرهای دور خراسان شمالی از قبل اربعین آغاز شده است و بقیه شهرها و روستاها نیز از روز اربعین و بعد از آن در این مسیر حضور پیدا می‌کنند.

  این مسئول با اشاره به اینکه ۵۶ مسجد در بین راه برای ارائه خدمت به زائران رضوی هماهنگ شده، یادآور شد: تمامی مساجد و حسینیه‌ها در طول مسیر برای ارائه خدمت به زائران رضوی آماده شده‌اند، همچنین خانواده‌های زیادی به‌صورت خودجوش منازلشان را برای ارائه خدمت به زائران آماده کرده‌اند.

  وی یادآور شد: علاوه بر این در مشهد دو هیئت جوادالائمه (ع) و هیئت خدمتگزاران برای اسکان و پذیرایی ویژه زائران پیاده جهت سه روز هماهنگ شده است.

  معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: همچنین تمهیدات لازم برای کاروان‌های سواره نیز اندیشیده شده است، و امسال برای دومین سال پیاپی تجمع هیئت‌های مذهبی در صحن حرم رضوی خواهیم داشت که امسال در روز ۱۳ شهریور در خیابان آیت‌الله بهجت به میزبانی حسینیه بجنوردی‌ها برگزار و به‌صورت دسته روی به سمت حرم حرکت می‌کنند و در صحنی که در اختیار خراسان شمالی قرار دادند عزاداری انجام می‌شود.

  هدایتی ابراز داشت: برگزاری این مدل حرکت‌ها به این روش با شور و شوقی که ایجاد می‌شود قطعاً بازخوردهای فرهنگی زیادی را برای شرکت‌کنندگان و جامعه به همراه خواهد داشت.

  این مسئول گفت: در مسیر پیاده‌روی کاروان‌ها با همراهی روحانی، برگزاری نمای جماعت در مسیر، توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی اجرایی می‌شود که قطعاً این فضای معنوی که در جامعه جریان پیدا می‌کند، باعث می‌شود جهت‌دهی خاصی برای افراد داشته باشد.

  وی با اشاره به اینکه مجالس مذهبی در واقع بیمه‌ای برای افراد تلقی می‌شود، گفت: بنابراین تمام افراد شرکت‌کننده در این مسیر جهت را پیدا کرده‌اند و قطعاً این حرکت تنها پیاده‌روی و سرگرمی محسوب نمی‌شود و آنها با یک هدف خاصی در این جریان نقش ایفا می‌کنند.

 هدایتی در انتها گفت: موکب‌های رضوی از سه روز مانده به اربعین فعال شدند و تا روز شهادت امام رضا ادامه دارد.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات