در حال بارگذاری
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌شمالی:

حضور ۲۰ میلیونی ثمره مکتب امام حسین است

شماره خبر : 1563 - https://asreatrak.ir/short/N2ror

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌شمالی گفت: مکتب، رفتار و کردار امام حسین (ع) باعث به‌وجودآمدن حرکت عظیم مردمی و حضور ۲۰ میلیونی شده است.

سید جلال لنگری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: به نظر بنده کار فرهنگی که تأثیرگذاری‌اش از بعد معنوی و اجتماعی بسیار بالا است، راهپیمایی اربعین است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های دنیا از این حضور میلیونی چشم پوشیده‌اند و امثال گروهک تروریستی داعش با ناامن‌کردن این مسیر خواهان حضور کم‌رنگ مردم هستند، افزود: خوشبختانه این گروهک تروریستی دست‌نشانده غرب از هم فروپاشید؛ اما ما هرساله شاهد تعداد نفرات بیشتری هستیم که با پای پیاده راهی کربلا هستند و این راهپیمایی باشکوه‌تر از سال‌های قبل در حال انجام است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی با بیان اینکه پنج اتوبوس از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خراسان‌شمالی هم به کربلا مشرف شدند، گفت: از دانشگاه طی سال‌های گذشته یک اتوبوس برای اربعین فرستاده می‌شد؛ اما امسال پنج اتوبوس با ۱۵۰ دانشجو معلم راهی کربلا شدند.

لنگری ادامه داد: دانشجویان وقتی از سفر کربلا به استان برمی‌گردند از ذوق و شوقی وصف‌نشدنی و آثار فرهنگیی برخوردار می‌شوند که سال‌ها در ذهنشان می‌ماند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بیان کرد: در مسیر راهپیمایی کربلا فقط مسلمانان نیستند؛ بلکه از تمام کشورها با دین مسیحیت، زرتشتی و سایر ادیان حضور دارند و این سیل جمعیتی که می‌بینید این محبوبیتی که وجود دارد همه از آثار و برکات وجود حضرت امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه مکتب، رفتار و کردار امام حسین (ع) است که باعث به‌وجودآمدن چنین حرکت عظیمی می‌شود، گفت: این مکتب باعث شده افراد در گرمای ۵۰ درجه نیز طاقت بیاورند و سختی راه را برجان بخرند تا به عشق امام حسین (ع) این مسیر را پیاده بروند و وقتی از سفر برمی‌گردند اصلاً از سختی که شاید وجود داشته صحبتی نمی‌کنند و خاطرات خوش را بازگو می‌کنند.

لنگری در مورد مکتب حضرت زینب شرح داد: وقتی حضرت زینب را به اسارت بردند او از دشمن نترسید و باصلابت سخنرانی‎‌ای در مقابل یزید انجام دادکه تا دنیا دنیاست این مکتب زینبی باقی می‌ماند و به تمام زنان دنیا یاد می‌دهد که چه‌طور باید در مقابل دشمن و زورگویی ایستاد تا به هدف خود رسید.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان ادامه داد: مکتب زینبی تأثیرگذاری‌اش بر روی خانم‌ها بسیار زیاد است و دخترخانم‌هایی که الگویشان حضرت زینب باشد هیچ‌وقت شکست نخواهد خورد و همیشه پیروز و ماندگار می‌ماند.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات