در حال بارگذاری
مدرس حوزه علمیه خراسان شمالی:

جهاد تبیین در راستای فریضه امربه‌معروف است

شماره خبر : 1511 - https://asreatrak.ir/short/V9YYl

مدرس حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مادران خانواده اگر جهاد تبیین کنند در واقع در راستای فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گام برداشته‌اند.

علیرضا ولی‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: باتوجه‌به شرایطی که الان داریم زندگی می‌کنیم و شبهاتی که در فضای مجازی است مادران سرزمین ما باید جهاد تبیین را در همه زمینه‌ها برای فرزندان خود انجام دهند.

وی افزود: فرزندان در خانه از مادران خود حرف‌شنوی بسیاری دارند؛ چون جایگاه مادر جایگاه مربی است و یکی از وظایف اصلی بانوان در زندگی جهاد تبیین در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی و حجاب است .

مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه وقتی یک درخت به باروری می‌رسد که برایش وقت گذاشته شود، گفت: در زندگی و مسئله فرزندپروری نیز همین‌طور است که باید والدین و به‌خصوص مادر خانواده برای تربیت صحیح کودکان خود وقت بگذارند.

ولی‌زاده در مورد فضای مجازی و نقش مؤثر مادر خانواده در فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، افزود: وقتی فرزندی سؤالی می‌پرسد و چنانچه مادر بی‌تفاوت باشد فرزند پاسخ خود را از طریق فضای مجازی دریافت می‌کند و پاسخی که فرزندان در فضای مجازی می‌گیرند به سمت درستی آن‌ها را هدایت نمی‌کند حال اگر مادران که مربی خانواده هستند هدایت ذهن بچه‌ها را به عهده بگیرند و خودشان به سمت پاسخ بروند و به کودکان خود جواب درست را بدهند قطعاً جامعه بهتری در آینده خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مادران باید خودشان را به سلاح جهاد تبیین در تمام ابعاد مسلح کنند، گفت: این مسلح‌کردن باعث می‌شود تا از فرزندانشان را در مقابل تیرهای فضای مجازی مصون نگه دارند و در آینده فرزندان با ذهن‌های پاک‌تری به جامعه وارد می‌شوند.

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از مولفه‌های مسئله جهاد تبیین امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است، ادامه داد: به‌عنوان‌مثال مسئله حجاب برای بعضی از دخترخانم‌های دبیرستانی مبهم مانده است چراکه  نه در مدرسه و نه در خانواده تبیین نشده، در این قسمت وظیفه مادر دیده می‌شود که اگر مادر خانواده مسئله حجاب را با رویکرد تربیتی به‌درستی بیان و امربه‌معروف کند دخترخانم شبه‌اش برطرف می‌شود.

ولی‌زاده اظهار کرد: متأسفانه از آثار و رویکرد حجاب در جامعه زیاد گفته نشده اگر آثار حجاب را برای فرزندان خود بیان کنیم این خود در راستای فریضه امر به معرف و نهی‌ازمنکر است و به‌عبارت‌دیگر جهاد تبیین در راستای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات