در حال بارگذاری
سرپرست حج و زیارت استان خبر داد:

ثبت‌نام ۲۱ هزار زائر اربعین در خراسان شمالی

شماره خبر : 1517 - https://asreatrak.ir/short/VwJaY

سرپرست حج و زیارت خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه سماح ۲۰ هزار و ۸۶۸ مورد نام‌نویسی از خراسان شمالی برای پیاده‌روی اربعین انجام شده است.

 علی کاظمی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» با اشاره به اینکه از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان سفر اربعین در خراسان شمالی ۲۰ هزار و ۲۸۵ نفر ثبت‌نامشان را نهایی کرده‌اند، گفت: از این تعداد تاکنون ۱۳ هزار و ۵۱۷ نفر از مرزهای کشور خارج شده‌اند.

 سرپرست حج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه ثبت‌نام زائران اربعین از ۱۷ تیرماه در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز شده است، ادامه داد: سامانه تا همچنان باز است و افرادی که تمایل به حضور در پیاده‌روی اربعین دارند می‌توانند ثبت‌نامشان را نهایی کنند.

 این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سماح اعزام زائران خراسان شمالی توسط ۲ هزار و ۱۳۶ مورد وسیله نقلیه شخصی و عمومی انجام می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۵۰۵ نفر شامل ۴۳ درصد از زائران برای سفر به عراق از وسیله شخصی تا مرز استفاده می‌کنند، بیان داشت: باتوجه‌به اینکه خراسان شمالی با کمبود ناوگان عمومی زمینی و هوایی مواجه است، تردد زائران با وسیله شخصی شرایط بهتری را برای زائران فراهم می‌کند.

 کاظمی یادآور شد: گفتنی است که پارکینگ برای خودروهای شخصی در مرزها مهیا شده است و زائران دراین‌خصوص با مشکل مواجه نخواهند شد.

 سرپرست حج و زیارت خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین زائران قبل از شروع ثبت‌نام، تاریخ رفت‌وبرگشت، نوع وسیله نقلیه برای عزیمت تا مرز و مرز خروجی و مرز ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت کنند.

 کاظمی گفت: هزینه بیمه زائران در سه رقم ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزارتومانی تعریف شده که ۲۰ هزار تومان از آن متعلق به بیمه درمانی هلال‌احمر و مابقی بیمه اربعین است که در زمان ثبت‌نام باید پرداخت شود.

 این مسئول خاطرنشان کرد: زائران توجه داشته باشند که خروج از مرز به‌قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر است و متقاضیان که فاقد گذرنامه معتبر هستند از هم‌اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام کنند.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات